Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AKUT märkligt nätverksproblem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt nätverk är totalkvaddat. Har Telia ADSL med Alcatel SpeedTouch ADSL-modem och router D-link 804. Allt har fungerat perfekt fram till i går då ingenting fungerar. Nu har jag kopplat från routern, startat om ADSL-modemet och provar med nätverkssladd direkt in i div. datorer. Då fungerar två Macar men inte två andra. De två som fungerar får en ny IP-adress och kommer ut snyggt, men de två andra har någon annan icke fungerande IP-adress och får ingen ny med hjälp av "Förnya DHCP-tilldelning". Via routern fungerar ingen dator. Vad göra? Supertacksam för alla råd!

Hur gamla är macarna som det inte fungerar med? Risken finns att de inte har stöd för "Auto MDI/MDX" (så att man inte behöver bry sig om kabeln är korsad eller inte). Mellan modemet och datorn ska det vara en korsad kabel, om datorn inte har just "Auto MDI/MDX". Nyare macar har det, åtminstone från och med 2004.

Den äldsta är en iBook 2003, övriga är nyare PowerBook G4

Ursprungligen av patmos:

Den äldsta är en iBook 2003, övriga är nyare PowerBook G4

Mao så har vi uteslutit det problemet.

Då kan inte jag komma på nåt, bortsett från det vanliga med "är datorerna rätt inställda?" osv...

1
Bevaka tråden