Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bonusbatteri från Apple

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-01-05 14:52

Hej,

Jag beställde ett utbytesbatteri till min G4 i början av september och efter ett par månaders väntan ringde jag Apple som sade att de hade skickat ett batteri (som tydligen försvunnit). De skickade ett nytt och jag var nöjd tills igår. Då blev jag lite extra nöjd eftersom UPS ringde och sade att de hade ett paket till mig från Apple. Jag sade visserligen att jag inte beställt något från dem men UPS ville prompt leverera paketet som var av "den storleken som Apple skickar batterier i". Så nu har jag ett extra batteri som jag funderar på att behålla. Någon mer som fått julklappar av Apple?

/W

Oj, moraliskt dilemma.

Min pappa råkade ut för något liknande för ett antal år sen. En NAD 3240 PE (gammal transistorförstärkare) brummade till och dog. Han kontaktade säljaren som ville ha in stärkaren. Säljaren kunde inte fixa utan skickade vidare. Farsan lackade ur efter en tids väntan, ringde och gnällde. Säljaren skickade en ny. Efter ett tag kom den lagade tillbaka. Farsan log illasinnat...

Själv har jag inte råkat ut för ofrivillig givmildhet från apple, men de får gärna skicka ett paket med ups åt mig också.

tja.,det är väl var och ens karma som avgör. Då det går bra för apple, och att det är krångligt att skicka tillbaka det. Så föreslår jag att du skänker en slant till stadsmissionen kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-08 21:00

Är väl solklart. Ring Apple och ge tillbaka de som är deras. Att behålla det bara för att det går bra för Apple är sandlådenivå...

  • Medlem
  • 2007-01-08 21:41

Det där hände mig när jag beställt en skärm från Dell. Jag skulle byta den för att den inte levde upp till min förväntan. De skickade en ersättningsskärm (som inte var bättre) och glömde att hämta den andra. Jag ringde dem, och de hämtade den. Tacken var att de ringde flera gånger och påstod att jag inte hade lämnat tillbaka den, den verkade ha försvunnit hos budet.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-01-08 22:17

Batteriutbyte

På detta tema vill jag passa på att påminna om det batteriutbytnings-program som pågår nu. Gäller bl.a. vissa PB G4. Jag såg själv länken av en slump på Apples hemsida, och voila! ett nytt batteri levereras imorrn, andra gången på ca 22 månader som jag får nytt batteri till min PB. Lagom som det nuvarande bara tuggar i 60-70 minuter.
Alltså om ni inte kollat, följ länken nedan:

https://support.apple.com/ibook_powerbook/batteryexchange/

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-01-09 16:30

Jag ger det som Svenska Kyrkan stal från mig förr i form av kyrkoskatt till IM och Greenpeace numera så min karma är det inget fel på Om Apple ber om det så skickar jag tillbaka det men jag ser ingen anledning att sitta i Apples telefonkö och lyssna på hissmusik bara för att deras ordersystem hickade till. Om acke eller någon annan är sugna på det så hojta...

/W

1
Bevaka tråden