Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite hjälp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

det här är min hhistoria .. Jag installerade linux på min 2gb nano . funkade perfect i några dagar. sen ida när jag skulle sätta på den så stod det Kernel panic och när jag försökte gå in på de vanliga ipod gick det inte, aplle logan började lysa sen stängdes ipod av igen . så jag återställade den och allt var bra igen. sen nä'r jag installerade linux igen så var dte gamla jag hade lagt in kvar . men jag kan fortfarande inte gå in på podzilla och varje gång jag försöker göra det funkar dte inte heller att gå in på vanliga , samma sak med apple loggan. och när jag förösker ta bort det som var kvar från första gången går det inte .mappen baar stängs av .. någon som vte lösningen på hur jag tar bort det gamla ..

Typiskt att saker börjar bete sig konstigt när man pillar med linux i ipoden.
Men testa att köra iPod update på den så originalmjukvaran installeras så skall det troligen fungera, och lägg sedan in linux igen om den mjukvaran är roligare.

ännu ett agument att inte skaffa linux.

vadå vad e fel med linux det är ju fel med de som inte kan det,:confused: inte med linux det skall ju fungera och det har gjort det för många.

Ursprungligen av khavos:

vadå vad e fel med linux det är ju fel med de som inte kan det,:confused: inte med linux det skall ju fungera och det har gjort det för många.

Precis, det är inte fel på mjukvaran - men om man inte kan det så varför pilla med det och utsätta sig för massa nödiga bekymmer som kan dyka upp för en okunnig.

Hur som helst - jag ska inte väcka mer liv i en död, gammal tråd.

1
Bevaka tråden