Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blå text på nanon, är den sönder?!

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Satt och var påväg och installera Linux på min iPod nano, när den åkte i golvet under installationen och flög ur dockan.

Då kom detta upp på skärmen:

Jag lyckas inte få bort det, iPoden går inte att stänga av och den hittas inte av min dator.

DEN FÅR BARA INTE HA GÅTT SÖNDER!!! GÅR DET ATT FIXA

Låt dne vara tills batteriet tar slut eller den stänger av sig på annat s'tt. Koppla då in den i datorn.

Ursprungligen av Eindpeng:

Låt dne vara tills batteriet tar slut eller den stänger av sig på annat s'tt. Koppla då in den i datorn.

Okej, funkar den som vanligt, då?

Vill helst ta bort allt som har med Linux att göra och ha en helt VANLIG iPod sen.

Ursprungligen av Jackman:

Okej, funkar den som vanligt, då?

Vill helst ta bort allt som har med Linux att göra och ha en helt VANLIG iPod sen.

Så verkar det som alla säger. Fattar inte varför man ska hålla på att trixa med Linux. Jag tycker Nano'n täcker det användningsområde den är skapad för alldeles utomordentligt bra. Jag finner ingen anledning att försöka göra det bättre, det kommer ändå inte lyckas.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-27 20:31
Ursprungligen av ekko90:

Så verkar det som alla säger. Fattar inte varför man ska hålla på att trixa med Linux. Jag tycker Nano'n täcker det användningsområde den är skapad för alldeles utomordentligt bra. Jag finner ingen anledning att försöka göra det bättre, det kommer ändå inte lyckas.

Jag tycker det är jätte bra med linux på ipoden man kan se på film får coola skärm släckare miniräknare 10 spel fler finns m.m fasst det är inget för den okunnige lätt att använda men svårt att installera.

Ursprungligen av beovox:

Jag tycker det är jätte bra med linux på ipoden man kan se på film får coola skärm släckare miniräknare 10 spel fler finns m.m fasst det är inget för den okunnige lätt att använda men svårt att installera.

Se på film på en 1.5" skärm (eller vad den nu är)?? Hoppas du får en fin filmupplevelse! Spel?? Hoppas du får en fin spelupplevelse!

Nä, men ärligt talat. Det är musikspelare, det är det är till för. Är det ett "portabelt mediecenter" du är ute efter är nano'n fel pryl.

*100'de inlägg:p *

Ursprungligen av ekko90:

Se på film på en 1.5" skärm (eller vad den nu är)?? Hoppas du får en fin filmupplevelse! Spel?? Hoppas du får en fin spelupplevelse!

Nä, men ärligt talat. Det är musikspelare, det är det är till för. Är det ett "portabelt mediecenter" du är ute efter är nano'n fel pryl.
*

Det går toppen att kolla på korta videoklipp på den skärmen och spel är heller inga problem. Allt syns skarpt och tydligt.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Det går toppen att kolla på korta videoklipp på den skärmen och spel är heller inga problem. Allt syns skarpt och tydligt.

Okej. Anvancerade spel förstår jag, finns ju massor av möjligheter när navigeringsknapparna endast är ett hjul och en knapp.

Ursprungligen av ekko90:

Okej. Anvancerade spel förstår jag, finns ju massor av möjligheter när navigeringsknapparna endast är ett hjul och en knapp.

Nä det finns 5 knappar och ett hjul. Kontrollerna till Doom är inte toppen direkt men funkar hyfsat. Sen finns det en hel del spel som använder hjulet, t.ex. Space Invaders. Schack går också bra att kontrollera.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-27 20:42
Ursprungligen av ekko90:

Så verkar det som alla säger. Fattar inte varför man ska hålla på att trixa med Linux. Jag tycker Nano'n täcker det användningsområde den är skapad för alldeles utomordentligt bra. Jag finner ingen anledning att försöka göra det bättre, det kommer ändå inte lyckas.

Fast samtidigt, det är ju kul att kunna utnyttja hårdvaran till max

Vet inte, kanske funkar den då. Troligtvis.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-27 17:57

kolla inläggen på ipodlinux.com, är nog inte första gången det händer så de har nog en lösning på detta.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-27 19:28

har du windows eller mac os x?

Bara undrar så ska jag säga hur du återställer och ja det ska vara blå text i linux så det är normalt.

Ursprungligen av beovox:

har du windows eller mac os x?

Bara undrar så ska jag säga hur du återställer och ja det ska vara blå text i linux så det är normalt.

Har Windows XP.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-27 20:26
Ursprungligen av Jackman:

Har Windows XP.

ha nanon inkopplad så den är i skiv läge även om du inte kan komma åt den i windows tryck på start menyn sedan kontroll panelen växla till klassiskt läge om du inte gjort det sedan klickar du på administrationsverktig sedan datorhantering diskhantering i programmet välj din ipod höger klicka på din ipods partioner deleta alla. sedan välj formatera i den rutan där det står oalokerat eller nått liknande sedan använder du ipod update som finns på din nanos cd eller på apple.se och väljer återställ sedan är den som ny

Ursprungligen av beovox:

ha nanon inkopplad så den är i skiv läge även om du inte kan komma åt den i windows tryck på start menyn sedan kontroll panelen växla till klassiskt läge om du inte gjort det sedan klickar du på administrationsverktig sedan datorhantering diskhantering i programmet välj din ipod höger klicka på din ipods partioner deleta alla. sedan välj formatera i den rutan där det står oalokerat eller nått liknande sedan använder du ipod update som finns på din nanos cd eller på apple.se och väljer återställ sedan är den som ny

Du skulle du kunna ge mig din MSN, så kan vi göra det här på det viset? Skulle vara otroligt shysst!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-27 21:04
Ursprungligen av Jackman:

Du skulle du kunna ge mig din MSN, så kan vi göra det här på det viset? Skulle vara otroligt shysst!

visst. beovox@walla.com

Problemet med Linux är väl att det drar mer batteri?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-27 20:52
Ursprungligen av Eindpeng:

Problemet med Linux är väl att det drar mer batteri?

Jag tror inte att det gör det men om det gör det kan det inte vara mycket har inte märkt någon skillnad

Det här felet som du har fått är pga felaktig installation, och inte att du tappade den. Följ den här guiden så funkar det. Det funkar inte att bara köra installern och lägga i filerna.
http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=4231

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Det här felet som du har fått är pga felaktig installation, och inte att du tappade den. Följ den här guiden så funkar det. Det funkar inte att bara köra installern och lägga i filerna.
http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=4231

Det är fixat nu

Men jag ska aldrig försöka mig på Linux igen, aldrig....

Ursprungligen av Jackman:

Det är fixat nu

Men jag ska aldrig försöka mig på Linux igen, aldrig....

lol jag har fått upp den skärmen du fick, och ledsen mapp med "www.apple.com/support" under och en massa sånt. Men icke jag lät mig avskräckas och nu funkar linux flawless

lite off: finns det tv-out på linux? funkar xvid?

Stödet finns väl inte rent hårdvarumässigt på nano? Eller har jag fel?

Hade ungefär samma problem som du med min 4G photo, den hängde sig i uppstarts läge efter försök att installera Linux.
Jag lät bara batterierna ta slut och kopplade sedan in den i datorn och formatera om den och installerade nyaste uppdatern. Funkar perrfa nu:)

Ursprungligen av adam_ramone:

Hade ungefär samma problem som du med min 4G photo, den hängde sig i uppstarts läge efter försök att installera Linux.
Jag lät bara batterierna ta slut och kopplade sedan in den i datorn och formatera om den och installerade nyaste uppdatern. Funkar perrfa nu:)

Ok

Så lätt gick det inte för mig, när jag kopplade in den kom den blåa texten upp igen, men sen fick jag hjälp som tillslut löste det hela

Eeeeeeh! sådär ser det också ut för mig när jag installerar linux på den! dset funkar aldrig för mig! Det är lungt det är ingen fara! använd den där hp toolen och gör den till fat32 sedan går du in i ipod updator och klickar på återställ!

Ursprungligen av flying_spoon:

Eeeeeeh! sådär ser det också ut för mig när jag installerar linux på den! dset funkar aldrig för mig! Det är lungt det är ingen fara! använd den där hp toolen och gör den till fat32 sedan går du in i ipod updator och klickar på återställ!

Men min kunde inte känna av datorn, så HP-toolen gick icket igång.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-27 21:08

hur lång tid ska formateringen ta? Känns som att mätaren bara går förbi och förbi hela tiden :S

¨tryck center knapen + menu sen trycker du center knapp + play/pause knappen tills det kommer in i disk mode (svart vit ställe det ska stå do not disconnect) sen så tar du ipod updater och återställer sedan går du in i den här datorn och formaterar din ipod med fat32 snabbformatering sen återställer du den igen med ipodupdater sedan e det klar och du håller dig bort från linux för i helsike!!! rock box e bra för n00bs som dig

1
Bevaka tråden