Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rockbox installationguide

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag får inte igång rockbox på min g5 .... kommer ett felmedelande hela tiden om att man ska ta kontakt med Apple - Support...

detta va inte så enkelt trots allt

Ne jag fick inte rockbox att fungera på min 4G.

får den aldrig att fungera på min 5g

i vilken mapp ska man lägga in musiken då?

eller så fixar man det med tagCache .. så slipper man lägga in mappar med musik^^

älska rockbox!!

  • Medlem
  • 2006-11-09 19:54

ipod 20Gb

funkar rockbox på en 20gb?

följer insturktionerna men hittar ingen fil som heter: "rockboot.bin"

  • Medlem
  • 2006-11-10 07:58

när jag försöker starta om ipod'en nu så syns bara äpplet och sen händer inget mer.. hjälp!

du kanske m[ste [terst'lla ipodem f;rst , men sen finns det en installer som g;r jobbet [t dig.. [url="http://www.kreator666.gabeandco.info/rockbox/..."]Rockbox Installer X - Home[/url] den fungerar klockrent f;r mig...

ok har installerat rockbox men jag vet inte hur man fixar tagcache kan någon hjälpa mig tack! och hur fixar man filmer till ipoden nu ?

ok jag har installerat rock box men hur lägger man in bilder och videos ? måste man konvertera innan ? isåfall hur och vart laddar man konverteraren från ?

TagCache < Main < TWiki
när du installerat det går du helt enkelt på General settings > Fileview > Tagcache
väljer Load to RAM > yes update automatic > yes och sist Initialize Now.

sen välja general settings>fileview>show files> ID3- databas

vet inte hur det är med video och bilder... läs manualen på Rockbox - Daily Built Manuals

Ursprungligen av shuffle:

du kanske m[ste [terst'lla ipodem f;rst , men sen finns det en installer som g;r jobbet [t dig.. [url="http://www.kreator666.gabeandco.info/rockbox/..."]Rockbox Installer X - Home[/url] den fungerar klockrent f;r mig...

Sidan går inte att öppna för mig.

  • Medlem
  • 2006-11-13 13:31

nu hittar inte inte dator ipod'en när jag kopplar in den i pc'n.. ??

Finns det ingen guide för att instalera på mac os?:S

shit va läskigt!! ja vågar inte installera programmet. vad finns det för garantier?
kommer all min nuvarnade musik/filmer försvinna?
måste jag börja om från början med allt (som playlists mm).
är det jättekomplicerat? iTunes har ju varit logiskt iaf.
är Rockbox ett stort firma eller bara nåra smågrabbar som kopplat ihop ett program i sin källare?

ja håller på å installera nu. har aldri hållt på me å skriva in för å installera å sånt förut. har redan fastnat på "skriv in ipod patcher 0, 1, 2, 3, 4, 5". Ja fattar inte d står ju redan c:\documents and settings\(Heidi)>
va 17 ska man skriva då? ipodpatcher direkt lr cd c:\ipodpatcher 0?????
Hjääälp ja e lost i datorns värld!

Ursprungligen av Heidi89:

ja håller på å installera nu. har aldri hållt på me å skriva in för å installera å sånt förut. har redan fastnat på "skriv in ipod patcher 0, 1, 2, 3, 4, 5". Ja fattar inte d står ju redan c:\documents and settings\(Heidi)>
va 17 ska man skriva då? ipodpatcher direkt lr cd c:\ipodpatcher 0?????
Hjääälp ja e lost i datorns värld!

kolla i tråden "rockbox fördelar/nackdelar", där finns också en installations-guide.

"Sedan klickar du på START och sedan på kör där du skriver in "cmd". Då öppnas en liten svart ruta. Där skriver du "cd c:\rockbox". Citationstecken utelämnas!
sedan skriver du "ipodpatcher 0" och "ipodpatcher 1" uppåt ända tills din nano dyker upp och då ser det ut enligt följande..."

Rockbox Installation Guide Denna verkar bra. samma skapare till ipodlinux som funkar perfekt och är enkelt.

detta funkr inte på ipod video eller?

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-03 21:55
Ursprungligen av _themusicas:

detta funkr inte på ipod video eller?

Jag är inte spec insatt i det här men jag har hört/sett att det även funkar på iPod videon. Dock så stöder inte Rockbox videofiler, utan dom kan du endast se med Apples programvara (som fortfarande finns kvar på iPoden efter Rockbox installerats).. Ett tips till dig och allihopa är att gå in på t ex YouTube - Broadcast Yourself. och söka på "Rockbox iPod G5", då kommer ni att hitta en massa videos om hur programmet fungerar på iPod video..

En fråga:
Om man har Rockbox installerat parallellt med Apples programvara(om man nu ändå vill ha möjligheten till att kolla på film) - kan man lägga in låtarna/filmerna/filerna i iTunes FRÅN iPoden i hårddiskläge(vilket är sättet man måste förvara dem på för att använda dem i Rockbox, väl?!?) så man om man vill ha möjligheten att spela alla filer i båda lägen men slippa ha dubletter av låtarna på iPoden?

Måste man verkligen byta till pissiga FAT32 på sin iPod innan man installerar Rockbox?! Känns lite som regression... Kör naturligtvis HSF+ nu... Tacksam för svar!

En fråga till:
Hur sorteras låtarna?
Efter namn och ordning i mapparna eller id3-taggar?
(för visst kopierar man in filerna i hårddiskläge?)

  • Medlem
  • 2006-12-11 19:30

Det går altså inte installera det i Osx och inte på videon? Det suger rent ut sagt...
Finns det alternativ för detta?

haffy:
det går väl installera på videon, men inte kolla på filmer genom det?
Suga verkar det verkligen göra!

Funkar det här på G5an?

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-19 19:14

Jo det gör det, men det går inte att se video på iPoden via rockbox ännu.. Om du vill se hur det funkar kan du gå in på YouTube - Broadcast Yourself. och söka på "rockbox iPod G5"..

Bevaka tråden