Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Allt funkar fint när man är ute i WIndows o härjar, men när man försöker lyssna på musik i bakgrunden när man spelar spel eller liknande så laggar och sprakar ljudet nått fruktansvärt. Riktigt besviken över iTunes 7, vill kunna lyssna på min musik o inte dreggla över hur fint programmet ser ut.

Har också problem med att ljudet bara hackar, trots att jag sitter på en sprillans ny burk...

Ursprungligen av femton:

För mig hackar musiken nåt så in i helvete i iTunes 7! :/ Har ju förvisso ingen vidare dator, en bärbar med celeronprocessor och 512 i minne men ändå. Med förra versionen var det inga problem som helst... Någon mer än jag som råkat ut för detta?

Ja, ljudet hackar något fruktansvärt! Installerade 7.0 i förrgår, och hittills har det fungerat fint, men alldeles nyss började det spraka och hacka! Så grymt irriterande!
Någon som har någon lösning på det här, eller är det att byta tillbaka till föregående iTunes som gäller?

Ursprungligen av Primrose:

Ja, ljudet hackar något fruktansvärt! Installerade 7.0 i förrgår, och hittills har det fungerat fint, men alldeles nyss började det spraka och hacka! Så grymt irriterande!
Någon som har någon lösning på det här, eller är det att byta tillbaka till föregående iTunes som gäller?

http://www.99pod.se/itunes-oevrig-mjukvara/56586-itunes-7-a-3.html#post424818

en annan bugg, iaf hos mig, är att om jag har markerat flera låtar och drar en bild till rutan nere till vänster där det står "dra albumets bildmaterial hit", så fungerar det inte. det fungerar bara om jag har markerat en låt i taget. dock fungerar det att ta flera samtidigt om man markerat många och tagit "visa info", och drar in bilden till bildrutan där.

Går det fortfarande bra att lägga över låtar i iPoden, eller blir det konstigt? Man vill ju inte ha det om det inte fungerar...

Ursprungligen av Pacific:

Går det fortfarande bra att lägga över låtar i iPoden, eller blir det konstigt? Man vill ju inte ha det om det inte fungerar...

va? varför skulle det inte funka att lägga över låtar?
klart det funkar.

Min itunes-ikon är ingen itunesikon utan en liten bild"bild"

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-09-17 17:28

Det sprakar för mig med när jag försöker spela upp en låt i iTunes.. Värdelöst ju!! Är det så för alla? Beror det på iTunes eller på min dator? Den är ganska gammal iaf.. Men kan dom inte åtgärda det? Kan ingen hjälpa mig? JAG BLIR GALEN!!

edit/ nevermind.

  • Medlem
  • 2006-09-17 17:58

Avinstallerade iTunes 7 igår. Grymt besviken!
Sitter på en i mitt tycke ganska fräsch dator. Låtarna hackade som bara den...
för att installera gamla 6.05 igen: Följ guiden (på engelska):
Apple - Support - Discussions - How to revert back to iTunes 6.05 ...

funkade bra för mig, nu kör jag 6.05.
Som nån sa i det forumet på apple.com: "Vem ska sparkas för det här misstaget"(att släppa ver. 7 nu.)
Känns som om de inte var klara med den, men att nån absolut ville ha den klar till nya iPodsen...
Tumme ner!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-17 18:33

sprakar och har sig i min burk, men bara när man kör lite fler program, typ internet + word + iTunes + msn har en trimmad 2.4gHz med 768 i ram

Min ipod syns inte i itunes 7 vad kan det vara för fel?

För er med sprakande och hackande iTunes 7:

iTunes and QuickTime: Audio does not play or plays incorrectly

I inställningarna för QuickTime finns en liten kryssruta för att köra i "Safe Mode".
Den var ikryssad på min burk direkt efter installation. När jag kryssade ur den, och såg till att ljudet skulle spelas i 44,1 Khz, 16-bit så började iTunes till min stora glädje att fungera som det var tänkt.

Ursprungligen av Goriot:

För er med sprakande och hackande iTunes 7:

iTunes and QuickTime: Audio does not play or plays incorrectly

I inställningarna för QuickTime finns en liten kryssruta för att köra i "Safe Mode".
Den var ikryssad på min burk direkt efter installation. När jag kryssade ur den, och såg till att ljudet skulle spelas i 44,1 Khz, 16-bit så började iTunes till min stora glädje att fungera som det var tänkt.

Hjälpte inte, eftersom att allt redan var inställt som de rekommenderade. Nu får dom fixa iTunes 7.1 fort

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-20 11:17
Ursprungligen av Goriot:

För er med sprakande och hackande iTunes 7:

iTunes and QuickTime: Audio does not play or plays incorrectly

I inställningarna för QuickTime finns en liten kryssruta för att köra i "Safe Mode".
Den var ikryssad på min burk direkt efter installation. När jag kryssade ur den, och såg till att ljudet skulle spelas i 44,1 Khz, 16-bit så började iTunes till min stora glädje att fungera som det var tänkt.

WOW! tackar så hjärtligt nu flyter mitt på! GULD!

Byt tillbaka så länge, det är det värt...

Problem med iTunes 7.

Installerade just nya iTunes, och det verkade funka finfint, utan buggar. Tills det att jag skulle radera de ljudböcker som jag för tillfället har inlaggda i min ipod. iTunes kunde inte alls hitta några ljudböcker, som är i det riktiga formatet för ljudböcker. Vad ska jag göra?

va fan! Itunes 7 hittar inte min ipod. när jag kopplar in den så hackar det till lite sen händer inte ett piss. Jag kan inte heller installera ny firmware eller restore den eftersom när jag kör update programmet står det bara typ "använd itunes 7". sjukligt jobbigt. Jag har använt Anapod tidigare hur fan gör jag för att synca den med itunes.

Jag gick tillbaks till förra versionen nu. Man blev ju lite less.

har ni några tips om hur jag skall få ljud ut ur mitt iTunes, jag sätter på en låt och den snurrar vidare men ingen musik spelas, va ska ja göra?

Har det släppts en uppdatering till iTunes 7 idag?
iTunes 7.0.1.8 eller är jag vimsig?

Bevaka tråden