Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano med iTrip och laddning i bilen?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon billaddare som kan kopplas in i Griffin iTrip nano så man kan lyssna och ladda samtidigt i bilen?

Jag hade tänkt använda samma iTrip både i bilen och hemma. iTrip auto funkar väl bara i bilen. Jag såg på kompisens iTrip nano att den hade en kontakt i undersidan. Finns det någon laddare man kan koppla in där?

iTrip Nano laddar inte iPoden under tiden som den används - om du inte kopplar in en USB-kabel (kontakten på undersidan). Förmodligen finns den USB-kablar som du kan koppla in i cigg-kontakten i bilen, dock inte helt säker på saken.

Alternativet är om du har en bilstereo med USB-kontakt, så kopplar du in kabeln där och iPoden laddas under tiden som den används.

"A built-in USB port allows iPod nano to charge or synchronize its music".

Ett annat troligt sätt att använda den kontakten på är att synca musiken mellan datorn och iPoden under tiden som den fortfarande sitter kvar på iTripen, ett mindre praktiskt sätt att synca tycker jag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-07-05 14:20

Denna borde göra susen. Beställde Itrip inkl. denna till min Nano.

iPod-Europe.net :: iTrip USB Charger iPod-Europe

//Håkan

Dom har ju t o m bundlat prylarna jag behöver:

iTrip Nano with iTrip Charger Bundle

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-07-06 14:54
Ursprungligen av Anders Täpp:

Dom har ju t o m bundlat prylarna jag behöver:

iTrip Nano with iTrip Charger Bundle

Jag köpte exakt den och jag är nöjd

Det blev en iTrip med Griffins svarta laddare som jag tycker blir snyggare inne i bilen. Lite dyrare men ser mer estetiskt tilltalande ihop med den svarta inredningen i bilen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-13 22:51

Jag köpte det bundlade paketet från Ipod Europe.

Är faktiskt riktigt nöjd. Ljudkvaliteten i bilen är helt ok.

Det enda minuset är att om du laddar och spelar samtidigt så får jag ett vinande missljud som är grymt störande. Bättre då att spela cd ett tag och låta Ipoden ladda sig någon timme.

Nano Itrip

Jag köpte en Itrip till Nano´n för att ha den i bilen har inte testat så mycket men är helt klart besviken på ljudet. Kanske så att det är för mycket störningar i bilen?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-08-14 15:00

kan man andvända en ipod där batteriett är slut (måste bytas ut)med en fm-sändare och en billaddare

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-08-14 17:40
Ursprungligen av fedi-93:

kan man andvända en ipod där batteriett är slut (måste bytas ut)med en fm-sändare och en billaddare

Ja, det borde inte vara några problem.

1
Bevaka tråden