Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Satt mig på min ipod nano. Garanti?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Har precis satt mig på min ipod nano (hade den i bakfickan)
Går det på garantin, eller måste jag helt enkelt bita i det sura äpplet och köpa en ny?

Mvh. Massimo

  • Medlem
  • 2006-06-07 14:30

Har du drulleförsäkring? Annars kan det ju vara svårt att få det till att nanon varit bristfällig i konstruktion/batteri/display/ljud (reklamation) om ens användande/sittande på den är orsaken till att den är trasig. Lycka till i alla fall.

Där ser man,.
Ja, det var inte mkt att göra då.
Blir till att spara pengar över sommaren och köpa sig en ny i höst!
Tack för svar!

Mvh. Massimo

  • Medlem
  • 2006-06-07 16:25
Ursprungligen av Massimo:

Där ser man,.
Ja, det var inte mkt att göra då.
Blir till att spara pengar över sommaren och köpa sig en ny i höst!
Tack för svar!

Mvh. Massimo

För att vara absolut säker på vad som gäller när det kommer till garantin på ipoden (inom ett år sen man köpt den) kolla de papper du fick när du köpte den, eller på apples hemsida, där nån slags information om vad som gäller på garantin säkert står (om inte annat under supporten).:)

Ursprungligen av Mari:

För att vara absolut säker på vad som gäller när det kommer till garantin på ipoden (inom ett år sen man köpt den) kolla de papper du fick när du köpte den, eller på apples hemsida, där nån slags information om vad som gäller på garantin säkert står (om inte annat under supporten).:)

Hej du!

Stod enbart att de gäller fel orsakade av maskinfel. Alltså inte att man sätter sig på den skulle jag tro. Tråkigt men sant.

Mvh. Massimo

Kolla med hemförsäkringen också!!! Kan vara hög självrisk iofs, men det är verkligen värt att kolla upp. Har en kompis som lyckats byta ut två trasiga iPods på den (en i cykelolycka, en i displaykrasch).

Ännu en fråga:

I fall jag köper en ny, är det bara att plugga in den i min docka vid datorn och tuta och köra?
Man måste inte göra något? Min trasiga ipod svarar inte ens när jag sätter i den i dockan...

Mvh. Massimo

  • Medlem
  • 2006-06-16 20:26

Testa skicka in den på garantin, den har väl inte synliga skador?

Ursprungligen av Damon:

Testa skicka in den på garantin, den har väl inte synliga skador?

Redan kastat den och köpt en ny. Synliga skador? Jo, sprucken skärm osv.

Mvh. Massimo

För det första..
Vem i (ursäkta ordvalet) helsike har sin iPOD i bakfickan? ^o)

Ursprungligen av JesusOfSuburbia:

För det första..
Vem i (ursäkta ordvalet) helsike har sin iPOD i bakfickan? ^o)

Jag?
Vem i (ursäkta ordvalet) helsike anmärker på en sådan sak?

Mvh. Massimo

1
Bevaka tråden