Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder ni videofunktionen?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-25 20:56

Ni som har haft en iPod Video ett tag, handen på härtat, använder ni videofunktionen fortfarande eller var det bara en kul grej i början?

Jag har föstått att man kan lägga i DVD filmer med svensk text med hjälp av programvara men kan man även lägga in en Xvid och få med texten från en .sub eller .srt?

Är det möjligt att läsa texten på den lilla skärmen eller är den besvärande liten?

Var inne på Apple Center här i stan och kikade på en video, mycket bra kvalité. Klart över förväntan!

Jag har ingen iPod G5 men jag har kollat på kompisens och det fungerar bra att läsa texter.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-25 21:42

Det är inget man ser en film på, men nån 20 min tv-show nån gång.

  • Medlem
  • 2006-02-25 22:43

Jag kollar mest på Simpsons på min G5:a, men åker jag hem till mor och far så kollar jag på långfilm på tåget.

Helnöjd med displayen och hur bra man ser med den, jag var tveksam i början men när jag fick hem den blev jag positivt överraskad.

Om du funderar över en nano eller video så kan jag dela med mig av mina tankar innan köpet. Jag tänkte att en nano e liten å fräck men det är bara 2 alt. 4 gb. Videon e inte mycket större men den rymmer så mycket mer... Det man missar på gungorna tar man igen på karusellen!

Jag kollar bara på KORTA filmer.. lr musikvideos på min iPod Nano 4Gb Svart för den rymmer ju inte så mycket... men det är ju alltid lite kul å ha filmer.. speciellt korta små komedier..

  • Oregistrerad
  • 2006-02-26 02:28

Jag kollar på Seinfeld, samt prenumererar på en videopodcast som heter MacTv, vilket är rätt kul. Funkar bra med text, tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-26 12:31

brukar kolla på simpssons när ja åker buss

  • Medlem
  • 2006-02-26 12:43

Pendlar mellan Sthlm -Örebro för rep å gigs och lyssnar mest på musik, men ibland
har det blivit ett par avsnitt Vänner eller Simpsons... Så jag använder videofunktionen
rätt så frekvent.
Text har jag aldrig ens funderat på att använda... förstår engelska såpass att den bara
stör mig.

En fråga hur kan man kolla på en långfilm på den? Batterit tar ju slut typ innan filmen är slut. Och då har man ju inget mer sen. tänkte mest på dig M1FFo.

Jag har precis lyckats få över filmer till iPoden, och jag reser inte så ofta, men när jag väl kommer iväg nånstans kommer jag säkert vara glad över video-funktionen ^^

Tittar mycket på tunnelbanan fram och tillbaka till stan. Just nu Lost säsong 1, vilken jag missade när den gick på teve. Jag var lite överraskad i början över den fina bildkvaliten trots skärmens litenhet, och är otroligt nöjd med podden som videospelare.

  • Medlem
  • 2006-02-26 19:09

Kan man få in srt eller sub texter till xvid när man konverterar dom till iPoden? Skulle inte vara helt fel att kunna kolla på Lost och 24 med svensk text. Om det går, vilket program använder ni?

  • Medlem
  • 2006-03-01 18:34

Klart man gör ! Jag sitter själv och kollar på 1-3 Smallville avsnitt per dag ! Det har hänt en gång att jag har kollat på film, och anledningen är att det tar så lång tid att konvertera filmen

jag fik iPod G5 idag ^^

ja, jag har varit ute o rest i 2 manader o till o fran har jag kollat pa simpsons eller nan film.. skitbra om man sitter o vantar pa thailandska tag eller bussar.. thaitid ar alltid forsenad.

  • Medlem
  • 2006-03-09 11:12
Ursprungligen av henkeee:

ja, jag har varit ute o rest i 2 manader o till o fran har jag kollat pa simpsons eller nan film.. skitbra om man sitter o vantar pa thailandska tag eller bussar.. thaitid ar alltid forsenad.

[megaofftopic]
Visst blir man ödmjuk åt "svenska minuters-förseningar" när man varit utomlands...?

Har aldrig sätt någon långfilm (har inte ens lagt in någon), men några Simpsons och That '70s Show avsnitt blir det ibland.

  • Medlem
  • 2006-03-12 23:04

Jag brukar kolla på olika podcasts på bussen till skolan, helt okej faktiskt.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 23:37

Skall man köpa en video-pod är det 60 Gb som gäller om man är seriös videokollare!
Prenumererar på bl.a ABC news med bild. Man kan inte ha för mycket hårddisk då!
Video i spelaren är framtiden. Apple gjorde det. Igen!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-13 15:49

Under långtråkiga lektioner i skolan brukar man kolla på lite "My name is Earl".

Ursprungligen av zweibeiner:

Under långtråkiga lektioner i skolan brukar man kolla på lite "My name is Earl".

Hahaha, den var bra!
Jag kollar inte jättemycket, lite videocasts och något avsnitt av tex Vänner eller Veronica Mars ibland. Det drar ju rätt mycket batteri. Men bilden är superduper bra, är fortfarande impad av den. Funkar med långfilm också.
Texter har jag aldrig försökt lägga in, talar flytande engelska.

Jag har "bara" 30G och hade egentligen önskat mig en Nano i julklapp men min bättre hälft bestämde att en video passade bättre och det är jag glad för. Mycket musik, podcasts (älskar podcasts!), foton och annat ligger det på den och jag har aldrig tråkigt på bussen längre!

1
Bevaka tråden