Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läskig bild på nano!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja! Har lite problem med nanon. Jag lyckas inte connecta den till datorn trots att jag gör precis som jag alltid brukar göra. Nu har det hela blivit ännu jobbigare då en ytterst läskig bild nu visas på nanons skärm där det är bild på en mapp med en varningstriangel under och det står länken till apples ipod support. Detta känns ju otroligt osoft! o_0

Har alltid haft problem med att få ipoden att dyka upp på datorn. När jag fick den tog det bra tid innan jag gick det att funka, och sen dess funakde det fint. Ändå tills jag skulle lana och drog ur ipod sladden. När jag sedan satte in den igen när jag var hemma så var det som när jag köpte den, att det inte dök upp. Precis som förra gången så dök den helt plötsligt upp och började fungera som den ska. När man väl fått den att funka och låter sladden sitta kvar i usb porten så funkar allt som det ska och när am npluggar in ipoden så dyker den direkt upp på datorn. Men efter varje lan blir det probelm.

Det vart det lan igen och jag drog ur sladden återigen. Batteriet var helt slut på nanon och när jag kom hem så kopplade jag bara in alla sladdar och gick och la mig. Eftersom jag kom ihåg hur den brukar jävlsa sp har jag inte orkat ta tag i det, men nu när jag skulle det så såg jag det där läskiga meddelandet.

Någon som har en aning om vad jag kan göra? Uppskattar hjölp väldigt mycket. Saknar den rejält nu.

//MVH Christian

  • Medlem
  • 2006-03-09 19:00
Ursprungligen av Gammelsmurfen:

Tja! Har lite problem med nanon. Jag lyckas inte connecta den till datorn trots att jag gör precis som jag alltid brukar göra. Nu har det hela blivit ännu jobbigare då en ytterst läskig bild nu visas på nanons skärm där det är bild på en mapp med en varningstriangel under och det står länken till apples ipod support. Detta känns ju otroligt osoft! o_0

Har alltid haft problem med att få ipoden att dyka upp på datorn. När jag fick den tog det bra tid innan jag gick det att funka, och sen dess funakde det fint. Ändå tills jag skulle lana och drog ur ipod sladden. När jag sedan satte in den igen när jag var hemma så var det som när jag köpte den, att det inte dök upp. Precis som förra gången så dök den helt plötsligt upp och började fungera som den ska. När man väl fått den att funka och låter sladden sitta kvar i usb porten så funkar allt som det ska och när am npluggar in ipoden så dyker den direkt upp på datorn. Men efter varje lan blir det probelm.

Det vart det lan igen och jag drog ur sladden återigen. Batteriet var helt slut på nanon och när jag kom hem så kopplade jag bara in alla sladdar och gick och la mig. Eftersom jag kom ihåg hur den brukar jävlsa sp har jag inte orkat ta tag i det, men nu när jag skulle det så såg jag det där läskiga meddelandet.

Någon som har en aning om vad jag kan göra? Uppskattar hjölp väldigt mycket. Saknar den rejält nu.

//MVH Christian

En fråga, du drar inte ut sladden bara sådär va?

Du trycker på säker disborttagning längst ner i högra hörnet eller?

Annars har du nog lösningen på ditt problem där.

Nej jag brukar alltid trycka på den där pilen i itunes brevid bilden på nanon. Antar att det är samma sak som att klicka på säker diskborttagning neri i högra hörnet. Men dock händer det att jag av misstag glömmer detta, tror dock jag inte gjorde det nu. Men jag är inte säker.

Om det skulle vara så, vad ska jag göra då?

Ursprungligen av Gammelsmurfen:

Någon som har en aning om vad jag kan göra?

Tips: den där länken til Apples iPod support visas inte bara för att skrämma dej vettu

Haha! Jag bara kikade på den lite kort och utgick från att jag inte skulle hitta något. Nu när jag kollade lite närmare så kom jag på att jag inte hade testat att reseta den. Tydligen var det som behövdes! Nu funkar den igen!

Hade väntat mig en mycket jobbigare lösning så jag såg helt förbi något så enkelt som en reset. ^^
Jag känner mig inte smart kan jag ju säga...

Tack så mycket för svaren!

1
Bevaka tråden