Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen garanti om man tar bort volymspärren?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kort fråga; försvinner garantin om man tar bort volymspärren?
Den borde ju inte göra det eftersom man inte ändrar programvaran utan bara tar bort lite så att den blir som ipods utom EU.

Jag tror faktiskt att man häver sin garanti om man tar bort spärren. Det räknas nog som modifiering av mjukvaran. Men å andra sidan är det ju svårt för apple att märka att spärren är borta, ens om man lämnar in den sådan.

hm kanske.

Ja de borde ju inte titta igenom mjukvaran om de inte har anledning att tro att man har modifierat den. Och de kan ju knappast heller veta var den är köpt om man skickar in den för service.

Fast det tror jag inte.
Du kan ju återställa volymspärren utan problem....

Eller om du bara uppdaterar/nedgraderar firmwiren så märker ju inte Apple något.

Säger bara, ROCKBOX

Så äckligt mycket bättre ljud, ställbar eq, Nu går det att lysna på nanon igen, hur mycket bättre ljud som hellst, även om man tagit bort ljudspärren.

//Beckenham

Beckenham:
Kan man ställa eq'n på Ipoden alltså?
Inte färdiga eq-inställningar som man kan som vanligt?

Jag förstår inte hur man ens kan behöva ta bort spärren. Innan jag köpte min iPod var jag orolig att det skulle vara jättedåligt ljud eftersom alla klagade så mycket...

Jag använder Koss Porta Pro lunar, lyssnar mycket utomhus, i skolan och liknande, där ljudnivån oftast är riktigt hög - ändå behöver jag inte ha volymen högre än 10-20%. Det är inte ofta jag har varit i närheten att ens ha volymen på 50%. Jag kan inte förstå hur folk behöver mer än 100%
=S

Ursprungligen av The Plague:

Beckenham:
Kan man ställa eq'n på Ipoden alltså?
Inte färdiga eq-inställningar som man kan som vanligt?

Ja det kan man

//Beckenham

volymspärr

Har inte hört talas om volymspärr förut, hur tar man bort den?
Har en mini och lyssnar via sony 71:or.
När Jag lyssnar med en iriver 790 så blir det högre ljud och framför allt mer bas.

Ursprungligen av birgerl:

Har inte hört talas om volymspärr förut, hur tar man bort den?

Sök på forumet och läs!

1
Bevaka tråden