Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Akut Hjälp

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, min ipod var död idag och jag försökte med allt. Till slut så felanmälde jag den på apple, men när jag efter det tittade till min ipod igen så fungerade den som vanligt. Nu har UPS skickat iväg en låda redan och jag vet inte hur jag gör för att stoppa dem, jag vet itne vem eller hur jag kopntaktar apple för att lösa detta

snälla hjälp mig!

Fick du inte ett ärendenummer när du snackade med apple? Men det bästa är att ringa apple och se vad dom kan göra.

Jag frågade precis samma sak för några veckor sen. Fick inget svar då. Du kan testa att ringa 0771 199 519 (teknisk support)

Det var lugt med det, ringde dem och de avbröt allt.
Men nu har jag fått ett mycket större problem. Idag så gick min display sönder, vet itne hur för jag är otroligt rädd om den. Jag har inte ens tagit bort skyddplaste på den, och den är endast 1,5 månader gammal.
Va säger apple om detta? Täcker garantin mitt problem? Va kostar det om den inte gör det?
hoppas det hjälper att det ahr varit problem med den tidigare, stängt av sig regelbundet och så.

väldigt tacksam för svar

  • Medlem
  • 2006-02-03 14:11

ring ring ring!
(apple såklart )

Hur ser displayen ut?
Är det en spricka?
Eller ser det ut som när man får ett stenskott på bilrutan?
Det kan bli svårt att få igenom att displayen gick sönder pga konstruktionsfel...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-03 20:10

Är det en iPod video, så kan du nog få igenom det som en defekt display.
Om dom på teknisk support inte går med på det, så kan du alltid lämna in den via hemside formuläret.

Om det är en ren spricka så kan det bli så att dom på service centrat bedömmer det att inte går på garantin.
Men om det är som han sa en linje eller "stenskott" typ, så ska det nog gå igenom om du hävdar att displayen är kass från tillverkning.

Edit: Förutsatt att där inte är några fysiska skador på ipoden i övrigt(typ som om du tappat den)

lättast att beskriva hur skadan der ut så kan jag säga att det ser ut som det runnit in bläck i displayen då den är helt svart längst ner i höger hörne. jag skulle även kunna beskriva det som om det ser ut som ett hål har brännts i ett papper.
Väldigt bildliga beskrivningar, tror ni att det går att hävda att jag fick den defekt om jag nu har använt den i en månad? (Dock bra skick då jag har plasten kvar på framsidan.)

Jag ringde dem och jag skall gå till en retailer som skall ta sig en titt och sedan bedömma huruvida garantin täcker min skada.

ps. skulle kunna spela fult och säga att jag varit utomlands eller så.

  • Medlem
  • 2006-02-05 14:59

svårt, för att inte säga omöjligt... men väl värt ett försök.

1
Bevaka tråden