Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlurar: Koss Porta Pro eller Sennheiser PX200

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eksjö
  • 2006-01-25 19:17

Jag funderar på att köpa nya hörlurar till min iPod G5. Jag är trött på snäckorna och in-ear är inget alternativ och då har jag tittat lite extra på dessa två lurar, Koss Porta Pro och Sennheiser PX200. En öppen och en sluten lur alltså.

Någon som har erfarenhet av båda eller någon av dem? Fördelar respektive nackdelar? Alla tips och åsikter mottages tacksamt.

Ja, en nackdel på Koss Porta Pro är att det är inne att ha dom. Resultat: alla har dom och orginaliteten sjunker till 0. Inte kul, möjligtvis för mainstreamaren som måste ha status i sitt gäng.

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2006-01-25 19:50
Ursprungligen av martin_stenmark:

Ja, en nackdel på Koss Porta Pro är att det är inne att ha dom. Resultat: alla har dom och orginaliteten sjunker till 0. Inte kul, möjligtvis för mainstreamaren som måste ha status i sitt gäng.

Ja, jag håller också det som en nackdel. Men jag bryr mig mer om ljudet och andra egenskaper än om utseendet och modefaktor.

Ursprungligen av osvald:

Ja, jag håller också det som en nackdel. Men jag bryr mig mer om ljudet och andra egenskaper än om utseendet och modefaktor.

Ja, vad jag har hört i klassrummet så vet jag i alla fall att de kan få folk döva, tuffingarna spelar ju fasen så jag kan höra bra vad de hör på, i andra sidan klasstummen! :/

  • Medlem
  • 2006-01-25 19:46

Men är det någon som har testat båda och vet hur de låter? Funderar på Sennheiser PX 200 så det är mest de jag är intresserad av.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-26 16:56

"tuffingarna"? Säg det till dem om ett par år... "VA, VAD SA DU?"

Ursprungligen av Spyder:

"tuffingarna"? Säg det till dem om ett par år... "VA, VAD SA DU?"

Hahaha, precis så jag också tänker!

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2006-01-26 21:43

Har testat båda lite snabbt och dom är rätt likvärdiga ( obs jag är inte nån expert på området ) Samt jag tyckte px200 va mer ergonomisk

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2006-01-26 22:36
Ursprungligen av FnuX:

Har testat båda lite snabbt och dom är rätt likvärdiga ( obs jag är inte nån expert på området ) Samt jag tyckte px200 va mer ergonomisk

Hm, okej. Tack så mycket.

Fördelen med PX200 är väl också att de är slutna så att folk i omgivningen slipper lyssna på min musik..

  • Medlem
  • 2006-01-26 22:46
Ursprungligen av FnuX:

Har testat båda lite snabbt och dom är rätt likvärdiga ( obs jag är inte nån expert på området ) Samt jag tyckte px200 va mer ergonomisk

Tack, tror nog att det blir ett inköp av Sennheiser PX 200 snart.:cool:

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2006-01-27 01:39
Ursprungligen av Muppo:

Tack, tror nog att det blir ett inköp av Sennheiser PX 200 snart.:cool:

Gör du rätt i, www.ishop.nu har rätt bra pris

  • Medlem
  • 2006-01-27 14:05
Ursprungligen av FnuX:

Gör du rätt i, www.ishop.nu har rätt bra pris

Tack för tipset, men vill helst testa dom innan jag köper. Någon som vet nån affär i GBG som har PX 200?

Jag körde på ett par sennheiser hd202 efter att ha haft ett par porta pro. Grymt mycket bättre. Jag kan verkligen inte förstå hir folk kn ha porta pro, hemmai vardagsrummet kanske de funkar, men så fort man kommer ut på gatan eller där det finns bakgrundljud hör man inte längre musiken. Helt värdelöst.

1
Bevaka tråden