Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud från Universal Dock

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-01-03 18:18

Hej hopp kamrater
Jag fick en universal dock i julklapp, och glad i hågen pluggar jag in den i familjens småkassa köksstereo, men det var rätt så tyst till min gränslösa besvikelse. Jag prövade då att koppla in mina hörlurar, och det går faktiskt att höra något extreemt svagt i dem.

Nån som har en fräsch idé om vad som kan vara fel? Returnera och säg hej till en ny dock, eller vad?

Gutår!

  • Medlem
  • 2006-01-03 21:10

Det kan bero på sladden du har mellan universal dock och stereon?

Ursprungligen av Jpuke:

Det kan bero på sladden du har mellan universal dock och stereon?

Han säger ju att det inte funkar med hörlurar heller, så det borde inte vara det. Kan det vara nått så enkelt som volymen på iPod'en? (Eftersom det kommer ett svagt ljud skulle det kunna vara det)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-03 22:43
Ursprungligen av ekko90:

Han säger ju att det inte funkar med hörlurar heller, så det borde inte vara det. Kan det vara nått så enkelt som volymen på iPod'en? (Eftersom det kommer ett svagt ljud skulle det kunna vara det)

Nu har ju inte Universal Dock ett hörlursuttag utan ett uttag med LINE-nivå, så det är liksom inte helt relevant om hörlurarna hörs svagt eller inte. iPodens volym påverkar inte heller den nivå som Universal Dock avger eftersom Universal Dock använder LINE utgången på iPoden.

Däremot har Universal Dock egen ljudnivå-reglering som man ju kan reglera med IR-fjärren. Normalt är dockan utan dämpning, men kanske den av någon anledning har aktiverats med dämpning. Eller så är kabeln kass eller dockan kass. Man kan även prova att ta ut och sätta i iPoden i dockan ett antal gånger, kontakten mellan iPoden och dockan är inte alltid den bästa.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-01-03 22:41

Nej det är inget av de felen tyvärr.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-01-04 17:22

ridax får ett poäng. gick förbi grafit idag som hade en fjärrkontroll och prövade att justera volymen - funkar fint nu. Så man ska vara medveten om att vaggor kan levereras med volymen nere, tydligen.

1
Bevaka tråden