Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken docka till Nano?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när man har en fin iPod Nano så duger det ju inte att ha den liggande och skräpa utan den ska naturligtvis sitta i en docka. Frågan är bara vilken... det finns ju en hel uppsjö både orginal och tredjepart. Vilka kör ni med och hur är passformen för Nanon? Knäpp gärna en bild om ni har möjlighet

Ursprungligen av robin.z:

Nu när man har en fin iPod Nano så duger det ju inte att ha den liggande och skräpa utan den ska naturligtvis sitta i en docka. Frågan är bara vilken... det finns ju en hel uppsjö både orginal och tredjepart. Vilka kör ni med och hur är passformen för Nanon? Knäpp gärna en bild om ni har möjlighet

Jag kör med orginaldockan, den funkar alldeles utmärkt!

behöver man en usb-kabel för den? och om man skulle det får man med det eller måste man köpa till?.

Jag tror att man behöver en usb-kabel till men att man inte får med den.. Snålt!

Hej alla glada! Jag lånar tråden lite.
Jag har precis köpt mig min första ipod (nano), och funderar nu på att köpa en docka till den. Jag antar att man måste koppla loss sladden från hörlurarna varje gång man sätter nanon i dockan, vilket jag helst vill slippa. Finns det någon docka som man kan köpa där sladden kan sitta kvar?

Ursprungligen av Freddo_mAN:

Hej alla glada! Jag lånar tråden lite.
Jag har precis köpt mig min första ipod (nano), och funderar nu på att köpa en docka till den. Jag antar att man måste koppla loss sladden från hörlurarna varje gång man sätter nanon i dockan, vilket jag helst vill slippa. Finns det någon docka som man kan köpa där sladden kan sitta kvar?

Varför skulle man behöva det? Hörlursutgången berörs ju inte av dockan alls, eller?

Ursprungligen av simonklinga:

Varför skulle man behöva det? Hörlursutgången berörs ju inte av dockan alls, eller?

Man kan väl inte ansluta ipoden (nano) till dockan eftersom hörlurs-hanen och sladden är ivägen? Eller är jag helt ute och cyklar?

EDIT:
Anledningen till att jag inte vill behöva koppla ur hörlurarna varje gång är att jag inte vill slita ut hörlurs-porten. Jag lyssnar på olika podcasts, så jag kopplar ipoden till datorn varje dag. Och det skulle va så trist att få en glappande hörlurs-kontakt. Men detta kanske inte är ett stort problem? Någon som har en glappande hörlurs-kontakt på sin ipod?

  • Medlem
  • 2005-12-13 19:14
Ursprungligen av simonklinga:

Varför skulle man behöva det? Hörlursutgången berörs ju inte av dockan alls, eller?

sitter ju på undersidan...

Aha, sorry my bad. Trodde vi snackade om hålet där uppe, på toppen, där man trycker in hörlurarna på Shufflen.

1
Bevaka tråden