Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig iPOD?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena..

funderar på att köpa en iPOD som är trasig..
säljaren säger att den startar, och äpplet kommer upp. sen över går den till "lessna ipod loggan".. betyder det tat hårddisken är trasig? eller är det mer som är trasigt?

10-4

Vad ska du ge för den?

Om det är väldigt billigt kanske du kan köpa delar till den billigt och fixa den...

Ursprungligen av Marcus F:

Vad ska du ge för den?

Om det är väldigt billigt kanske du kan köpa delar till den billigt och fixa den...

300kr + frakt

det är min tanke, om hårddiskn är trasig så köper jag en ny disk helt enkelt, men först vill jag vara 100% på vad felet kan vara. Kanske inte ens är fel på hårddisken, kanske räcker med en formatering osv. Det är fö en utbytes iPod som är 1 månad gammal.

Jaa men det var ju inte så farligt.
Isf kan du ju köpa två stycken och byta hårddisken om du hittar en med t.ex. trasigt batteri som apple inte vill byta ut.
Men om du köper den så kolla först mjukvaran så att det inte är fel på den som du skrev, du kan t.ex. installera om den med iPod Updater.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 09:32

låter som du måste byta delar. kolla först in vad du tex får betala för en ny HD

Ursprungligen av xtrem:

låter som du måste byta delar. kolla först in vad du tex får betala för en ny HD

1000kr kan jag fixa en identisk HD som sitter i orginal, fast inte Apple emblerad, utan endast Toshiba. Från butik i Sverige. Är det värt? 1400kr sammanlagt för en Ipod 4g?

Ursprungligen av Mastermani:

1000kr kan jag fixa en identisk HD som sitter i orginal, fast inte Apple emblerad, utan endast Toshiba. Från butik i Sverige. Är det värt? 1400kr sammanlagt för en Ipod 4g?

Absolut. Det tycker jag iaf. Minin som såldes för inte så länge sedan kostade bra mycket mer för 6 gb. Den här har 20. Jag tycker 1400kr låter mkt prisvärt. Billigare lär du inte få en så pass ny 20gb-spelare.

Ursprungligen av Mastermani:

1000kr kan jag fixa en identisk HD som sitter i orginal, fast inte Apple emblerad, utan endast Toshiba. Från butik i Sverige. Är det värt? 1400kr sammanlagt för en Ipod 4g?

jo det blir ju billigare än att köpa motsvarande på blocket. vart köper du HD?

Ursprungligen av brunokarlsson:

jo det blir ju billigare än att köpa motsvarande på blocket. vart köper du HD?

www.butik.it

Jag skulle inte köpa en ny hårddisk bara sådär. Helre bara 300 kronors ipod, bli 100% på att det var det du trodde och sen KANSKE köpa en ny hårddisk, eller varför inte en beg hårddisk? Jaja, här är några liknande iaf...

http://www.blocket.se/view/6548260.htm?caller=kbl_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/6745910.htm?caller=kbl_s&l=0&c=1&city=0 <---- 1500:-

De är relativ billiga, ipod 4g är en av den billigate generationen!

Ursprungligen av martin_stenmark:

Jag skulle inte köpa en ny hårddisk bara sådär. Helre bara 300 kronors ipod, bli 100% på att det var det du trodde och sen KANSKE köpa en ny hårddisk, eller varför inte en beg hårddisk? Jaja, här är några liknande iaf...

http://www.blocket.se/view/6548260.htm?caller=kbl_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/6745910.htm?caller=kbl_s&l=0&c=1&city=0 <---- 1500:-

De är relativ billiga, ipod 4g är en av den billigate generationen!

De var billiga. Förresten är den ingen annan än jag som tycker att iPod G5 är fruktansvärt ful i jämförelse men G3 och G4? Ser dumt ut med så stor skärm tycker jag.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

De var billiga. Förresten är den ingen annan än jag som tycker att iPod G5 är fruktansvärt ful i jämförelse men G3 och G4? Ser dumt ut med så stor skärm tycker jag.

Jag tycker ABSOLUT G3 är snyggast (tror vi har pratat om samma sak i en annan tråd nån gång) g4 tycker jag är asful med grå(?) snurrplatta... Varför gör man den GRÅ?? sorry; off topic.

Hänvisar till blocket, leta runt och vänta, bra priser kommer hela tiden, var alert.
l-l-l Betala med internetgiro l-l-l

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 12:47

säker på den HDn passar?

Ursprungligen av xtrem:

säker på den HDn passar?

Det är samma modellnummer och specifikationer.
Att göra olika hårddiskar med samma modellbetäckning låter för mig väldigt idiotiskt, därför antar jag till 100% att den passar. kostar dessutom bara runt tusenlappen, precis som vad diskarna från ebay kostar. enda skillnaden är att dte inte finns någon apple logga på etiketten.

Föresten, såg att du bodde i Stockholm. Om jag köper iPoden skulle du möjligtvis ha lust att prova din hårdisk i den för att se om det är det som är problemet? :rolleyes:
Hjälpa att få liv i en iPod?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 23:34

Mastermani: nej knappast, har ingen lust att förbruka garantin på min typ 2 månader G5 för det...

1
Bevaka tråden