Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Silikonfodral?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag såg nåra silikon fodral till iPod men jag undrar om de finns å köpa i Sverige, istället för att beställa från nån hemsida som ska skicka det runt halva jorden för det blir så dyrt då!
Snälla svara bara om ni vet, inga sånna svar som: nej jag vet inte...

Kolla på teknikmagasinet, tycket jag såg något sånt i senaste katalogen.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-01 17:57
  • Medlem
  • 2005-08-01 18:27

Precis som djjkfno skrev finns det på Teknikmagasinet. Jag köpte mitt silikonfodral till 30GB Photo för ynka 99;-.

Gladpack?

Till min nya iPod mini har jag börjat titta på olika skyddsfodral, gärna med "bärsele". Repor på höljet bekymrar mig mindre än repor på fönstret och skador på klickhjulet.

Det verkar som om i varje fall de billiga fodralen bara skyddar just metallhöljet. Vid leveransen var iPoden inslagen i plast. Under den fanns en plastfolie över klickhjulet enbart, som får sitta kvar. Den tycks ju ge ett visst skydd — tills den ramlar av.

En tanke som dyker upp nu är att skydda fönstret och hjulet med vanlig Gladpack (lätt att byta och nästan gratis), under ett inköpt billigt silikonskal (Teknikmagasinet 99 kr).

Har någon provat? Är det något fel på idén?

Ursprungligen av blubbb:

Till min nya iPod mini har jag börjat titta på olika skyddsfodral, gärna med "bärsele". Repor på höljet bekymrar mig mindre än repor på fönstret och skador på klickhjulet.

Det verkar som om i varje fall de billiga fodralen bara skyddar just metallhöljet. Vid leveransen var iPoden inslagen i plast. Under den fanns en plastfolie över klickhjulet enbart, som får sitta kvar. Den tycks ju ge ett visst skydd — tills den ramlar av.

En tanke som dyker upp nu är att skydda fönstret och hjulet med vanlig Gladpack (lätt att byta och nästan gratis), under ett inköpt billigt silikonskal (Teknikmagasinet 99 kr).

Har någon provat? Är det något fel på idén?

Idén känns inte överdrivet sexig. Släpp iPoden loss så man får se den vackra designen!

Vaddå sexig... släppa loss... Jag har köpt min iPod för att kunna lyssna på musik när och var jag vill, inte för att kunna skryta med att jag äger en (IOFS välsvarvad) grön plåtlåda. Nu använder jag iPoden i all sin nakenhet, men det syns ju inte, eftersom jag då måste bära den i en ficka. Mitt intresse är att få behålla den i oskadat ( d v s välskyddat) skick så länge som möjligt, och kunna bära den i ett snöre om halsen, när jag inte har fickor att tillgå.

Har någon mera användbara svar att komma med?

Ursprungligen av blubbb:

Vaddå sexig... släppa loss... Jag har köpt min iPod för att kunna lyssna på musik när och var jag vill, inte för att kunna skryta med att jag äger en (IOFS välsvarvad) grön plåtlåda. Nu använder jag iPoden i all sin nakenhet, men det syns ju inte, eftersom jag då måste bära den i en ficka. Mitt intresse är att få behålla den i oskadat ( d v s välskyddat) skick så länge som möjligt, och kunna bära den i ett snöre om halsen, när jag inte har fickor att tillgå.

Har någon mera användbara svar att komma med?

Instämmer!
Har dock skaffat ett sili fodral från teknikmagasinet, ipod slås ju med nycklar mynt och annat vasst.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-08-30 21:53
  • Medlem
  • 2005-11-27 13:43
Ursprungligen av masken89:

Jag såg nåra silikon fodral till iPod men jag undrar om de finns å köpa i Sverige, istället för att beställa från nån hemsida som ska skicka det runt halva jorden för det blir så dyrt då!
Snälla svara bara om ni vet, inga sånna svar som: nej jag vet inte...

dom finns på teknikmagasinet 99kr

finns fodral till ipod nano på tekninkmagasinet under 200 helst 100.

1
Bevaka tråden