Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny ipod av apple?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lämnade in min ipod till apple pga. en del problem med den som jag inte kunde lösa(bland annat att "snurr-hjulet" fastnade under chassit). Så jag undrar hur stor är chansen att man får en ny ipod?? Jag förstår att det är beroende på vad man har för problem men är det någon som vet något om hur stor chansen är?? Hoppas på en ny eftersom min ipod hade börjat bli lite repig på äldre dar

Tack på förhand!

De flesta får inte tillbaka samma iPod som de skickade in, utan en "ny"
Den är inte fabriksny, men den ser ut som en. observera att om du tex skickar in en 1g iPod mini så får du itne tillbaka en 2g eller nano. synd va...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-19 22:09

Man får en såkallad refurbished. Eller hur det nu stavas (uttalas "Rifööörbished").

Det är en annan iPod av samma generation och modell som du får tillbaka, dock närmast ny. Det är för att det är billigare att ha killar som tar lång tid att fixa din iPod, än att ha en jourkille som öppnar just din och fixar det. Billigare att skicka en ny då.

//C

Tack så myckt för dom snabba svaren!

  • Medlem
  • 2005-12-01 22:44
Ursprungligen av Fruktsoda:

Jag lämnade in min ipod till apple pga. en del problem med den som jag inte kunde lösa(bland annat att "snurr-hjulet" fastnade under chassit). Så jag undrar hur stor är chansen att man får en ny ipod?? Jag förstår att det är beroende på vad man har för problem men är det någon som vet något om hur stor chansen är?? Hoppas på en ny eftersom min ipod hade börjat bli lite repig på äldre dar

Tack på förhand!

Jag tror att chansen är mycket stor.
Första gången jag skickade min till Apple var i maj 2005 och då var den redan 8 månaders gammal och mycket repig. Jag fick en ny direkt. Den hade varit mycket använd.
Den nya använde jag 4-5 gånger. Hårdisken gick åt skogen för 3 veckor sedan. Tack och lov hade jag köpt Apple Care Protection sista veckan i garanti. Ringde till servicen och 2 dagar senare fick jag paketet via USP. Skickade den direkt. Fem dagar senare fick jag en ny IGEN!!!
De brir sig inte särskilt mycket att reparera. Det är mycket lättare att skicka nya som ersättningar!

1
Bevaka tråden