Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Albumbild"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-11 09:33

Hallo!

Jag har nyligen skaffat mig en 4gb nano och det är en sak som jag inte fattar:
I Nanon så vissas en bild brevid låt, album och artistnamn när jag spelar låtar från en viss skiva....bara den skivan! o jag har inte gjort ett skit för att den ska visa det...det e grymt coolt, o jag skulle vilja ha så på alla mina skivor. hur fixar man det manuellt?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 09:45
Ursprungligen av bahh:

Hallo!

Jag har nyligen skaffat mig en 4gb nano och det är en sak som jag inte fattar:
I Nanon så vissas en bild brevid låt, album och artistnamn när jag spelar låtar från en viss skiva....bara den skivan! o jag har inte gjort ett skit för att den ska visa det...det e grymt coolt, o jag skulle vilja ha så på alla mina skivor. hur fixar man det manuellt?

Prova lite själv...det är inte såååå svårt. Kolla annars manualen på cd-skivan. En ledtråd; markera en låt i iTunes, CTRL+I och sen ska du nog klara dig vidare själv.

  • Medlem
  • 2005-11-11 10:20
Ursprungligen av Nikke:

Prova lite själv...det är inte såååå svårt. Kolla annars manualen på cd-skivan. En ledtråd; markera en låt i iTunes, CTRL+I och sen ska du nog klara dig vidare själv.

cool...men undra hur 17 den klarade av att göra det själv på den andra skivan:S

Ursprungligen av bahh:

cool...men undra hur 17 den klarade av att göra det själv på den andra skivan:S

Finns inlagda på vissa nedladdade mp3s.

Det är otroligt märkligt, när jag kollar id3-taggen i iTunes så syns albumbilden, när jag spelar upp den i itunes så visas albumbilden, men när jag för över låten till nonon så händer det ganska ofta att albumart inte visas! Vissa skivor visas när jag spelar upp i nanon, andra inte, och efter jag syncar på nytt med itunes, så visas ändras det vilka album som vinsar albumart och vilka som inte gör det.

Till saken hör att jag ändrat en del på id3taggarna mellan syncningarna, och att jag har ändrat till id3v2 på alla mp3or, men jag tycker att om iTunes visar bilden så borde även Nanon göra det! Vad är fel!???

  • Medlem
  • 2005-11-30 22:35

Jag hittade 135 st DOLDA album-bilder i samma map som minq mp3-filer. Ingenaning om var de kommer ifrån.

okok, men varför i hela friden får jag inte över albumart till min förbannade nano??

Update, jag hade tagit ur nanon utan att "mata ut" den. Bara att kryssa ur "visa album art" och sedan kryssa id det igen så att alla bilder laddades över på nytt.

1
Bevaka tråden