Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min första ipod

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej everbody Jag fick en ipod nano när jag fyllde år kan ni säga om det är nåt jag ska tänka på?? tex finns det en radio sändare till ipod nano och är det bra att ha dock station eller räker det bra med en usb kabel plz jag vet inte så jag vill veta.

yes det finns radio sändare till nano men inte här i sverige eftersom dom är oligaliga att använda här. Dock station är inte nödvändigt men om du har en massa pengar över så är det bara att köpa en.

Ursprungligen av homeboy87:

yes det finns radio sändare till nano men inte här i sverige eftersom dom är oligaliga att använda här. Dock station är inte nödvändigt men om du har en massa pengar över så är det bara att köpa en.

Docka är bra att ha - då håller man lättare reda på sin nano på skrivbordet!

Jag är nöjd som fanken med dockan! Synd bara att det inte är någon kabel till den, helt sjukt snålt! Jag köpte den för att resa med kabeln och ha dokan hemma, men men.

Ursprungligen av SwinginStan:

Jag är nöjd som fanken med dockan! Synd bara att det inte är någon kabel till den, helt sjukt snålt! Jag köpte den för att resa med kabeln och ha dokan hemma, men men.

Ingen kabel till dockan? Det är nog dags för Apple att tänka om snart...

Riktiga mongofasoner, dockan kostar 300 kronor, och kabeln säls separat för 150 ellr liknande. Apple förväntar sig att man använder kabeln som följer med iPoden, men jag vill ju ha den som "resekabel"

Snålfasoner!

ja men vad kan man köpa en radiosändare till den och sånt finns det i macforum i aneym

radiosändare är som sagt olagliga i sverige.

vf är dom det kan man köpa dom tex usa och sen ta med sej den till sverige?

Ursprungligen av Alleman:

vf är dom det kan man köpa dom tex usa och sen ta med sej den till sverige?

Någonting Post och Telestyrelsen tjafsar om, tror de är att man inte får sända radio utan licens och tillstånd, eller nåt sånt.

Ja du kan köpa en i Usa och ta med dig hem till Sverige, det är många som gör/har gjort.

kan man bli tagen av polisen eller få böter om man köper dom tex i usa och sen har dom i sverige??? jag vill veta jag vill gärna ha en sån inte om den är olagig

Ursprungligen av Alleman:

kan man bli tagen av polisen eller få böter om man köper dom tex i usa och sen har dom i sverige??? jag vill veta jag vill gärna ha en sån inte om den är olagig

har för mig att den e olaglig att använda men inte att äga.. å hur ska dom få tag på dig..

Ursprungligen av Alleman:

kan man bli tagen av polisen eller få böter om man köper dom tex i usa och sen har dom i sverige??? jag vill veta jag vill gärna ha en sån inte om den är olagig

Ja de är olagliga att använda i Sverige. Att "ha" dem utan att använda är förstås inget lagbrott. Men ärligt talat, tror du det finns någon polis i hela sverige som bryr sig om man har en sån? Knappast, de har viktigare saker för sig att lägga resurserna på.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-22 19:47

Först och främst är den inte olagligt att äga, det är brukandet som är olagligt. Men med tanke på att räckvidden är max 10-15 m (om ens det) så ska det extremt mycket till om man ska bli tagen av polisen för det. Dessutom klarar ju inte sändarna av att störa ut de vanliga radiokanalerna då deras sändning är mycket starkare.

ok tack så mkt

jag tycker att det ska komma Apple Camera Connector som det finns det ipod photo tycker inte ni det???.

1
Bevaka tråden