Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En sån vill jag ha.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har mer kännedom om detta. Blev ganska så sugen men den verkar för tillfället bara säljas i Japan.

http://m3.idg.se/blog/blog_comment.asp?bi=54&m=8&y=2005&d=&s=

  • Oregistrerad
  • 2005-11-20 12:51

värt att pynta 16.000 för det

Ursprungligen av Dava:

värt att pynta 16.000 för det

Det är Japanska priser. Om den börjar säljas i Europa blir nog priset hälften.

Ursprungligen av Kayano:

Det är Japanska priser. Om den börjar säljas i Europa blir nog priset hälften.

Ehhh, vad får dig att tro att elektronik är dyrare i japan? Det är snarare en aningen billigare i öst, så jag har svårt för att tro att systemet skulle bli billigare i europa än i japan, absolut inte hälften så mycket.

Sen kanske det skulle kunna bli lite billigare om de börjar producera och sälja det i större skala, över hela världen, men det är en annan sak...

Ursprungligen av MCPonken:

Ehhh, vad får dig att tro att elektronik är dyrare i japan? Det är snarare en aningen billigare i öst, så jag har svårt för att tro att systemet skulle bli billigare i europa än i japan, absolut inte hälften så mycket.

Sen kanske det skulle kunna bli lite billigare om de börjar producera och sälja det i större skala, över hela världen, men det är en annan sak...

Beror mycket på vem man talar med. Enligt en bekant jag känner som reser mycket i Japan så är kvalitetselektronik mycket dyrare än i Sverige. Elektronik av lägre kvalitet har däremot samma priser/något billigare än i Sverige. När han själv köper elektronik blir det i Korea eller hong Kong.

Nu tänkte jag väl närmast på att apparaten just nu tillverkas för en begränsad marknad, den Japanska, vilket medför högre tillverkningspriser pga mindre serier. MAn kan ju också tänka sig att Denon genomför en "marknadsundersökning" för att kolla intresset efter en sådan produkt och har valt hemmamarknaden som försöksområde.
Halva priset är väl att hoppas på för mycket men kringom 10 000 kan jag tänka mig.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-11-20 13:38

ehh ? min psp kosatde 1500 i Japan.. vad är det som är dyrare ?

Ursprungligen av Kayano:

Beror mycket på vem man talar med. Enligt en bekant jag känner som reser mycket i Japan så är kvalitetselektronik mycket dyrare än i Sverige. Elektronik av lägre kvalitet har däremot samma priser/något billigare än i Sverige. När han själv köper elektronik blir det i Korea eller hong Kong.

Nu tänkte jag väl närmast på att apparaten just nu tillverkas för en begränsad marknad, den Japanska, vilket medför högre tillverkningspriser pga mindre serier. MAn kan ju också tänka sig att Denon genomför en "marknadsundersökning" för att kolla intresset efter en sådan produkt och har valt hemmamarknaden som försöksområde.
Halva priset är väl att hoppas på för mycket men kringom 10 000 kan jag tänka mig.

Ingen elektronik jag sett i japan har varit dyrare än i Sverige, om man inte räknar med enskilda butiker som skulle ha högre priser än andra.
Som dyrast har jag sett priser i samma nivå som våra butiker, men för det mest låg deras priser en aningen under våra priser när det gäller elektronik generellt.
Speciellt kameror var mycket billigare när jag var i japan, de kunda man spara många tusenlappar på om man köpte lite finare grejor.

Största skillnaden mot sverige är inte priset, utan utbudet. I Japan har de ett enormt utbud av olika elektronikvaror i massvis av affärer. Särskilt Tokyo har galet många elektronikaffärer, men även på mindre orter som jag var på.

Visst, tror också de skulle kunna pressa priserna om de börjar producera och sälja i större skala, men det beror inte på att det "är japanska priser" som du skrev tidigare, utan som sagt på att en större kvantitet skulle sänka priset per enhet.

Ursprungligen av Grooverman:

Jamen då hade jag ju nästan rätt då

1
Bevaka tråden