Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En lite fråga...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Kan jag föra över ett iTunes bibliotek från min dator till en ny bärbar? Hurdå isåfall? Med USB? Orkar inte sitta och bränna 10 dvd-skivor, måste ju gå med nån slags kabel.
Tacksam för svar!

  • Medlem
  • 2005-11-16 19:19

Det går ifall du har en nätverkskabel och nätverkskort i båda datorerna. Men då tror jag nästan att du blir tvungen att sätta upp en ftp-server på t.ex. värddatorn (den med musiken) och använda en ftp-klient med den bärbara datorn för att ladda över musiken. Om du inte är datorkunnig så kan det vara lite klurigt.

Ursprungligen av jabe:

Det går ifall du har en nätverkskabel och nätverkskort i båda datorerna. Men då tror jag nästan att du blir tvungen att sätta upp en ftp-server på t.ex. värddatorn (den med musiken) och använda en ftp-klient med den bärbara datorn för att ladda över musiken. Om du inte är datorkunnig så kan det vara lite klurigt.

är det forfarande svenska vi pratar??

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-16 20:42

Nja, en ftp-server + klient är ju verkligen överkurs. Beroende på operativsystem så finns det ju olika sätt att tillåta åtkomst från den andra datorn.

Ursprungligen av Goethe:

Hej! Kan jag föra över ett iTunes bibliotek från min dator till en ny bärbar? Hurdå isåfall? Med USB? Orkar inte sitta och bränna 10 dvd-skivor, måste ju gå med nån slags kabel.
Tacksam för svar!

Du kan ju alltid lägga alla låtarna på din ipod genom att helt enkelt dra in låtarna (inte via itunes, direkt in i själva enhetsikonen). Sedan kan du komma åt dem från en annan dator.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-16 22:27
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Du kan ju alltid lägga alla låtarna på din ipod genom att helt enkelt dra in låtarna (inte via itunes, direkt in i själva enhetsikonen). Sedan kan du komma åt dem från en annan dator.

Du har rätt - det är ju (såklart) det smidigaste sättet.

1
Bevaka tråden