Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

zCover Video - Black (60GB) - Kort "test"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-15 16:39

Produkt: zCover Video - Black (60GB)
Beställt från: Istuff.se
Tillverkare: zCover
Ytterligare bilder: Från zCover

Jag beställde från istuff.se sent på söndagen, och hade produkten i brevlådan tidigt imorse (gissar jag, jobbade som alltid).

Förpackningen:

Inte mycket att säga där. förutom att jag hatar dessa värmeförseglade förpackningar... kräver oftast motorsåg för att öppna dem.

Innehåll:

Ungefär vad jag förväntade mig från tidigare test av zCover.

Lite fler bilder:

Baksidan...

Ovansidan...

Undersidan...

Bältesklippet gick enkelt att montera bort, enda nackdelen är att det efterlämnar 3 mindre hål på baksidan av fodralet. 2 av hålen höll fast fästet till bältesklippet, vart det tredje (lite större) hålet kommer från har jag ingen aning om. Sen finns det väl en liten risk att plastplattan som håller fast bältesklippet på insidan av fodralet kan repa baksidan av spelaren. Jag kommer att köra min utan iallafall, har nästan alltid spelaren i nån ficka.

Den lilla "luckan" på undersidan av fodralet skyddar dockningsporten förnämligt, och är lätt att öppna när man ska ansluta spelaren.
Öppningen på ovansidan för Hold-knappen fungerar också bra, skönt att slippa böket med att försöka aktivera den genom silikonet.

Efter 2 minuter var spelaren på plats, och plastglaset som skyddar skärmen på plats.

All done...

Slutomdömet måste bli mycket väl godkänt. Öppningen för skärmen är t.om något större än själva skärmen, så ingen risk att man döljer ett hörn eller så. Kontrollerna fungerar hur bra som helst genom silikonet, och fodralet är t.om utrustad med fyra små "fötter" på baksidan som verkligen suger fast i underlaget och gör det mycket säkrare att lämna spelaren liggandes på ett bort.
Fodralet är även så pass tunt att det borde gå använda docka eller andra tillbehör utan att ta ut den ur fodralet, men jag har tyvärr inget att testa med.

Betyget: 4/5
Fodralet kunde vara lite billigare, det är ju ändå bara ett bältesklipp, plastglas för skärmen och ett par gram silikon. Och jag ser ingen som helst anledning att någonsin ta ur spelaren ur fodralet, annat än för att skryta lite om utseendet.
Men jag polerade upp podden med en microfiber-duk från ClasO inann jag tryckte in den, så den är helt fri från fläckar och repor, så... den får nog stanna där inne.

PS. Ber om ursäkt för usel bildkvalla, men min ohängde broder har stulit min fina kamera, så fick köra med "fest"-kameran.

fan va fult, varför ens ha ett skal? det är ju som att ge en dvd-spelare till en uteliggare = heeeelt onödigt bara för att skydda mot repor? eller så skiter man i repor och är försiktig

  • Oregistrerad
  • 2005-11-15 17:10
Ursprungligen av frosse:

fan va fult, varför ens ha ett skal? det är ju som att ge en dvd-spelare till en uteliggare = heeeelt onödigt bara för att skydda mot repor? eller så skiter man i repor och är försiktig

BRA TEST!
Det kan ju vara så att man vill skydda den mot stötar (det är ju faktiskt en HD i), det var iaf den största anledningen till att jag köpte mitt fodral.

  • Medlem
  • 2005-11-15 16:53

jag håller med, skitfult man ska hstrumpor!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-15 17:00

hehe, tja... jag vill kunna ha spelaren på jobbet... jag jobbar rätt mycket med syror. Med min tur så skulle det omgående stänka på skärmen om jag hade den oskyddad.
Sen spelar fan utseendet ingen roll... den ligger ju i fickan 90% av tiden. Är bara ut på småtimmarna när det är dags för ett par Simpsons-avsnitt eller liknande.

1
Bevaka tråden