Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nano levereras med fodral

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I en artikel på idg.se så skriver de att nanon nu leveras med fodral.
http://www.idg.se/
Hur blir det för oss som redan har en nano?

Finns redan inlägg om detta.... använd den nyttiga funktionen SÖK

Ursprungligen av daniels:

Finns redan inlägg om detta.... använd den nyttiga funktionen SÖK

Japp, det var det jag gjorde. Jag gjorde en sökning på "nano leveras med fodral" och fick inga träffar. Därför så skapade jag en ny tråd.

Ursprungligen av Obelix:

Japp, det var det jag gjorde. Jag gjorde en sökning på "nano leveras med fodral" och fick inga träffar. Därför så skapade jag en ny tråd.

Här finns inlägget

Nu tjafsar vi inte mer om det... ville bara informera dig om de

Ursprungligen av daniels:

Här finns inlägget

Nu tjafsar vi inte mer om det... ville bara informera dig om de

Det där är ju bara en kommentar från dig i en helt annan diskussion.
Var finns diskussionen om: nu när apple skickar med fodral till nano så vad gäller för oss som redan har köpt?

Tjafs? Jag egentligen ville veta om någon annan hadde mera information om det hära ämnen eller eventuelt att trigga en person som är bra på att få fram information att göra det. Har jag misslyckats i min sökning efter en redan pågående diskussion om detta så ber jag så mycket om ursäkt, men jag har fortfarande inte lyckats hitta den tråden i så fall.

Undrar om man kan få det fodralet skickat till sig om man beställde innnan de började att inkludera dem. Jag har inte fått min nano ännu, men jag har dock väntat i tre veckor.

  • Medlem
  • 2005-11-11 15:22

Känns lite sent av Apple att skicka ut fodral först nu, alla som köpte den innan fodralet ingick har förmodligen redan fått repor på den. Någon annan form av ersättning till oss som inte fått med fodralet vore på sin plats.

Nån som vet om det inkluderade fodralet kommer att säljas separat på applestore?

  • Medlem
  • 2005-11-14 11:13

Har fått med fodral!

Har ätligen fått min nano! Beställde förra måndagen (07/11) och tidigare idag kom tnt-tomten... 1v är ju helt ok... Det fodral som diskuteras i denna tråd fanns faktiskt med i paketet. Det är precis likadant som det som följer med video-podsarna. Varken överdrivet snyggt eller funktionellt, men är ändå helt ok. Fungerar gott o väl som skydd för nanon när man inte håller på att leka med den. För övrigt är jag inte särskilt rädd för att få den repig. Det är enbart en mp3-spelare för mig och så länge den fungerar är jag nöjd. ...men jag klagar inte över ett "gratis skydd".

Ursprungligen av dank:

Har ätligen fått min nano! Beställde förra måndagen (07/11) och tidigare idag kom tnt-tomten... 1v är ju helt ok... Det fodral som diskuteras i denna tråd fanns faktiskt med i paketet. Det är precis likadant som det som följer med video-podsarna. Varken överdrivet snyggt eller funktionellt, men är ändå helt ok. Fungerar gott o väl som skydd för nanon när man inte håller på att leka med den. För övrigt är jag inte särskilt rädd för att få den repig. Det är enbart en mp3-spelare för mig och så länge den fungerar är jag nöjd. ...men jag klagar inte över ett "gratis skydd".

Nice!

På onsdag är det syslöjd, får knåpa ihop nåt snyggt - tips på nåt tyg jag ska använda? Vore tufft att klippa ut ett "Apple" eller nåt

Ursprungligen av Jackman:

Nice!

På onsdag är det syslöjd, får knåpa ihop nåt snyggt - tips på nåt tyg jag ska använda? Vore tufft att klippa ut ett "Apple" eller nåt

Vänta till träslöjden istället

  • Medlem
  • 2005-11-15 12:49

tycker att stoppa in fodral efter dom har släppt dom.
jag tycker att det känns jävligt skummt och tror inte att vi som har redan köpt nano kommer få ett fodral.

Jag har förtjänat ett fodral, nu får apple skicka ett till mig, annars säger jag till mamma!

Ursprungligen av SwinginStan:

Jag har förtjänat ett fodral, nu får apple skicka ett till mig, annars säger jag till mamma!

Maila Apple, vettja!

Har redan fått repor på min och den har bara stått på skrivbordet, pinsamt Apple.

Ni som redan äger en nano kan glömma att apple skickar er ett fodral. Apple har ju visat en tenden att inte bry sig om sina gammla kunder. Dessutom tror jag nog inte att det skulle vara så lönsamt att skicka ut via TNT en massa fodral som kostar drygt 1 kr att tillverka.

Prylguiden har skrivit en liten notis om det, också:

http://www.prylguiden.se/dep7art1382.aspx

Lönsamt är det väl aldrig att skicka ut saker till sina kunder, däremot så är det en nödvändig service om de inte vill få in massa klagomål på att nanon repas väldigt lätt! Jag tycker att alla nanoägare borde få fodralet!

Jackman, är fodralet praktiskt? Sitter nanon bra i fodralet?
I artikeln du länkade om står det att man kan beställa den separat, men varifrån?

skulle du ha syslöjd idag? Är nyfiken på resultatet

Ursprungligen av daniels:

Jackman, är fodralet praktiskt? Sitter nanon bra i fodralet?
I artikeln du länkade om står det att man kan beställa den separat, men varifrån?

skulle du ha syslöjd idag? Är nyfiken på resultatet

Hallå hallå!

Det där är inte mitt fodral, bara en bild på det. Vet inte ens vart man kan beställa...

Stämmer bra att jag har haft syslöjd idag - håller på för fulla muggar att sticka en strumpa till nanon!

(Har kommit mycket längre än vad som syns på bilden)

Beställa separat? Jag vill görna ha ett enkelt och smidigt fodral när jag får min nano, kan tänka mig att beställa det där!

Ursprungligen av SwinginStan:

Beställa separat? Jag vill görna ha ett enkelt och smidigt fodral när jag får min nano, kan tänka mig att beställa det där!

Ja, du får ett ifall du beställer en iPod idag, men för oss andra som fått våra nanos innan det ingick fodral, vi kan tydligen beställa separat om vi vill... men det står inget om det på applestore...?

Men hur många e vi som har en nano som levererades utan fodral?
Om vi går ihop kanske man kan få apple att gå me på nåt.
De va väl några amerikaner som la upp nån sida där man kunde skriva på om man tyckta att nanon/skärmen repades för lätt.
Var de inte då som de erkände att den där tiondels procenten nanos var felgjorda?

Ringde apple idag och dem sa att man inte kan få tag på det...
Jävla surt jag vill ju ha det och kan tänka mig att betala för det och så kan dem inte hjälpa till med det.
Jag menar, vafan, det kan väl inte vara så svårt att skicka ett sånt eftersom det får plats i ett kuvert?

1
Bevaka tråden