Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDoom Version 1.1 Released

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-09 16:42

Wow, snacka om nostalgikick! Man blir lite sugen att lägga in linux på podden nu...

huh ? Går det att ladda hem så att man kan spela det på Nano ?

Ursprungligen av klääjs:

huh ? Går det att ladda hem så att man kan spela det på Nano ?

Yes, it works on the nano, too, but you'll need to install iPodLinux first:

http://ipodlinux.org/Main_Page

Har ddu eller nån annan erfarenhet av att ladda ner spel till den och att installera ipodlinux etc. ? Finns det några risker m.m. ? Förklara för mig, har aldrig laddat ner sånt till min nano ...

Detta screenshot är fake.
Det går inte att köra linux på varken nano lr 5g än och således inte Doom heller, som kräver linux. Kolla själv på linux status:
http://ipodlinux.org/Project_Status

EDIT: Såg på iDooms hemsida att det stöder nano och riktiga foton. Hur tusan gjorde de detta? Måste försöka

okej verkar skuuumt. Lyckas du fixa det får du berätta hur ! tänk att kunna spela Doom på nanon ! FETTGRYMT SKULLE DET VARA!

På iPodLinux forum stod att man kunde använda ett nattbygge eftersom att de stöder nano. http://ipodlinux.org/Windows_4G_Installer_using_Nightly_Builds detta ska tydligen funka men tänk på att den är inofficiell och inte stöds av linuxteamet. Värsta av allt är att man blåser sin ipodgaranti (apple kan dock inte få reda på att man haft linux på ipoden om man tar väck det innan man skickar in den)

Just nu är min ipod på lagning och har för övrigt varit det i över en månad, ska ringa imorrn. Men när jag fått tillbaka min ipod ska jag prova linux och doom

Ursprungligen av klääjs:

Har ddu eller nån annan erfarenhet av att ladda ner spel till den och att installera ipodlinux etc. ? Finns det några risker m.m. ? Förklara för mig, har aldrig laddat ner sånt till min nano ...

klääjs, if you're on Mac you should read this thread: Mac Guide To Installing iPod Linux.

Hope you find it useful.

Snälla sök på forumet, finns många trådar om detta. Dessutom så är iDoom 1.1 nästan precis likadant som 1.0 .

Ursprungligen av oscarj:

Snälla sök på forumet, finns många trådar om detta. Dessutom så är iDoom 1.1 nästan precis likadant som 1.0 .

Ja men det har aldrig funnits på nano förut. Jag blev glad över denna tråden och hade nog inte fått reda på detta förrän lång senare, både att linux och doom funkar på nano.

Få se om jag har förstått det hela rätt...
Så man kan spela Doom på sin Nano?

Är det någon som har lyckats då?

It's supposed to be a bit fiddly to control the game via the nano controls but it works. I haven't personally tried it as I rarely play games of that sort but it sure looks cool.

Ja nu har jag ipodlinux på min ipod... verkar dock ej som man kan ha idoom på ipod video?

1
Bevaka tråden