Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hemmagjorda ipod fodral.

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

berätta om era hemmagjorda ipod fodral, vore skojj att få lite inspiration.
själv har jag sytt ett av en frotéhanduk, med en liten dragsko upptill, men jag är sugen på att ha något material(någon form av plast) där displayen är, någon som har det??

Ursprungligen av kimpajj:

berätta om era hemmagjorda ipod fodral, vore skojj att få lite inspiration.
själv har jag sytt ett av en frotéhanduk, med en liten dragsko upptill, men jag är sugen på att ha något material(någon form av plast) där displayen är, någon som har det??

Nåt som vore grymt vore att ha fodral i Neoprene!

Ursprungligen av guldturbo:

Nåt som vore grymt vore att ha fodral i Neoprene!

vad är neoprene??

  • Medlem
  • 2005-10-11 10:27
Ursprungligen av wezztar:

vad är neoprene??

Typ våtdräktstyg

Har sytt ett antal fodral i jeans. har ett med fönster. Tog en bit av en platsficka och klippte till en bit och sydde ett fönster för att se displayen. Klickhjulet fungerar att använda genom tyget också så det fungerar klockrent.

Ursprungligen av nosheoldwoman:

Har sytt ett antal fodral i jeans. har ett med fönster. Tog en bit av en platsficka och klippte till en bit och sydde ett fönster för att se displayen. Klickhjulet fungerar att använda genom tyget också så det fungerar klockrent.

Bilder!

Själv sydde jag mitt av en strumpa , stretchigt och bra!

Till fönstret använde jag plast från en ficka som ett par glasögon kom med från Synsam.

Men sen upptäckte jag att fodralet satt lite löst, och att kanten på plasten hade glidit över skärmen och repat den !! Argh! Det är sjukt hur lätt den blir repig!

Så nu kör jag med Silikonfodralet från Teknikmagasinet

Jag har stickat ett.

Jag har stickat ett fodral själv. Det finns bilder i denna tråd: http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=48495

själv gjorde jag nästan ett identiskt läderfodral till min nano, enligt receptet på denna sidan !

Men är det någon som har ett bra svar på varför inte vissa tillbehör/fodral säljs i svenska apple-store?
tänker främst på detta fodralet .

Ursprungligen av daniels:

Men är det någon som har ett bra svar på varför inte vissa tillbehör/fodral säljs i svenska apple-store?
tänker främst på detta fodralet .

Riktigt snyggt! 10/10

Ursprungligen av Marcus F:

Riktigt snyggt! 10/10

Ellerhur!
Tycker att svenska Applestores utbud på fodral och diverse tillbehör är väldigt begränsat - och jag kan inte heller finna någon logik bakom det?

Okej priset kommer väl inte skilja sig något märkvärdigt, vi snackar om ca 140 spänn, om det skulle börja säljas på svenska Applestore?

Anyway, snyggt är de ialalfall

Ursprungligen av daniels:

Ellerhur!
Tycker att svenska Applestores utbud på fodral och diverse tillbehör är väldigt begränsat - och jag kan inte heller finna någon logik bakom det?

Okej priset kommer väl inte skilja sig något märkvärdigt, vi snackar om ca 140 spänn, om det skulle börja säljas på svenska Applestore?

Anyway, snyggt är de ialalfall

Iallafall till nanon. Det finns tre olika i den kategorin om jag inte minns fel.
Hade apple börjat sälja skalen/fodralen från t.ex iStuff el. liknande hade de sålt mkt mer.
Jag menar att om man inte e så insatt i iPodvärlden så surfar man inte in på iStuff om man vill ha ett fodral utan man går in på apples sida.
Am I right?

Ursprungligen av Marcus F:

Iallafall till nanon. Det finns tre olika i den kategorin om jag inte minns fel.
Hade apple börjat sälja skalen/fodralen från t.ex iStuff el. liknande hade de sålt mkt mer.
Jag menar att om man inte e så insatt i iPodvärlden så surfar man inte in på iStuff om man vill ha ett fodral utan man går in på apples sida.
Am I right?

Sant så sant
Likaså iStuffs utbud av fodral är minimala (förutom decalgirl). enligt min smak.

Det jag mer syftade på i tidigare inlägget var att jag vill kunna finna samma produkter från samma affär, oavsett om jag befinner mig i Sverige eller i USA som exempel...

  • Medlem
  • 2005-10-17 12:04

Självklart kör jag på avklippt strumpa som är ihopsydd i botten. Det var det första jag fixade till när jag fick podden. Sen käns det ju inte så viktigt att skaffa sej nåt nytt när det fungerar.

Ursprungligen av Hermie:

Jag har stickat ett fodral själv. Det finns bilder i denna tråd: http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=48495

Jag kan inte se bilderna

Ursprungligen av ztaafen:

Jag kan inte se bilderna

De e inte dom översta länkarna i de forumet som Hermie menar, utan om du scrollar ner lite så ser du bilderna! Been there done that

Ursprungligen av ztaafen:

Jag kan inte se bilderna

Inte jag heller.

jag har min 20gb G5 i en vante jag hade när jag var liten.

Ursprungligen av gummikaktus:

jag har min 20gb G5 i en vante jag hade när jag var liten.

Gulligt....

Jag har gjort et fodral helt i silvertejp, med tygfoder och kardborre spänne, bilder kommer.

Ursprungligen av BetaOscar:

Jag har gjort et fodral helt i silvertejp, med tygfoder och kardborre spänne, bilder kommer.

jag vill se bilder... :rolleyes:

-jonas

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-12 01:45

Jag sydde ett litet ipouch-inspirerat med ficka för lurar av en bit möbeltyg till min nano:

det funkar finfint.

Trevligt litet fodral där!
Gav mig direkt lite "orientalisk" känsla över den... Har själv gjort ett eget som du kan se i ett tidigare inlägg i denna tråden, men idag fick jag de fodralet som ändå kändes rätt, se själv !
Nice med folk som är kreativa och lyckas skapa något eget, även om mitt egna fodral bygger på en annans idé Inga fler där ute som sytt eget?

Ursprungligen av daniels:

Trevligt litet fodral där!
Gav mig direkt lite "orientalisk" känsla över den... Har själv gjort ett eget som du kan se i ett tidigare inlägg i denna tråden, men idag fick jag de fodralet som ändå kändes rätt, se själv !
Nice med folk som är kreativa och lyckas skapa något eget, även om mitt egna fodral bygger på en annans idé Inga fler där ute som sytt eget?

Har mest tänkt ha min Nano runt halsen när jag lyssnar så därför köpte jag ett par Lanyard. Men ska Nanon ligga i fickan när man inte använder den är det kanske lika bra att investera i ett fodral, dock sparar jag 200 kr genom att sy ihop en lite tygpåse i slöjden, det är nog bättre

Spotta in mer bilder på fodral som är hemmagjorda..

Men detta fodralet var ju galet cleant.. http://seog.de/2005/09/24/homemade-ipod-nano-case-3/
Ska göra något sådant idag men till min G5 som är påväg.. Tack för tipset..

Ursprungligen av wlateR:

Spotta in mer bilder på fodral som är hemmagjorda..

Men detta fodralet var ju galet cleant.. http://seog.de/2005/09/24/homemade-ipod-nano-case-3/
Ska göra något sådant idag men till min G5 som är påväg.. Tack för tipset..

Jag har följt receptet på länken du skrev och så här blev resultat, lite slarvigt gjort men ändå bra!

jag har gjort ett engenhändig fodral i svart tyg... med ett vitt apple-äpple på framsidan och förstärkt "rygg" med bälteshållare.. aspraktiiskt... min iPod sover alltid i den.. offtast fastsatt på bältet...

lite tråkigt kanske men grymt snyggt och funktionellt...

(tyvärr ingen bild..)

jag köpte detta på ebay.. man ser nästan inte att det sitter ett fodral på!

kostade typ 50 sek ink frakt... skit bra!

hmm_markus

Klippte du till ett apple Äpple i tyg då eller hur fick du till det?

Ursprungligen av wlateR:

hmm_markus

Klippte du till ett apple Äpple i tyg då eller hur fick du till det?

japp... själva fodralet är i ngt slags bomullstyg och äpplet i filt.. men att ta ett vitt bomullstyg är nog bättre... då "luddar" det inte...

det där skinfodralet ser ju assnyggt ut... men förstoras inte volymen på det hela väldigt mkt? fast det är klart... nanon är ju sjukt liten...

Bevaka tråden