Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Album Art på iPod Photo

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 14:44

Detta håller på att driva mig galen.

Måste man verkligen lägga till Album Art (alltså omslagen till skivorna) med iTunes för att de ska dyka upp när man spelar låtarna på iPoden.

Jag har både provat med Ephpod och Xplay2 och det verkar inte fungera. Jag lägger till Album Art i id3-taggen med tex Tag&Rename, och visst de finns där. Men de visas inte på iPoden. Någon som har någon idé varför och kanke hur lr om man kan lösa det?

iTunes använder jag inte eftersom det är så oerhört omständigt. Jag har ett musikbibliotek som jag använder från 4-5 datorer. Varje gång jag lägger till ett nytt album vill jag inte behöva "dra det till library" på varje dator. Det ska självklart ske automatiskt. Förstår inte varför detta inte stöds av iTunes. De har ju övervakning av mappar i Windowsversionen när det gäller foton. Det måste handla om någon slags proktektionism.

Allt jag kräver är att jag ska kunna spela mina mp3or MED album art på ipoden OCH kunna synca ipoden mot en mapp på hårddisken. Ska det behöva vara så himla svårt? Torde ju vara en självklarthet

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 08:02

Jag kan inte ens förstå att ingen annan har detta problemet. Är det verkligen bara jag i hela Sverige. Ska snart posta på ipodlounge och se om det bara är jag i hela Världen

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 15:17

Mina album bara försvinner ibland.

//C

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 18:28

Jag har försökt få iArt att funka men det buggar som FAN! Annars skall väl det fixa allt grovgörat åt en!? Någon som fått iArt att funka problemfritt?

Ibland läggs där faktiskt till bilder automatiskt .
Kanske låter dumt men det kan inte ha något med informationen i filen att göra?

Jg satt och malde in albumart i mina mp3tagar i iPoden genom iTunes men när jag spelar musik så är det bara vissa av låtarna som har albumart. Men på iPoden i iTunes har alla det :s

hur får man ens in albumart?

ja har inte så mycke å göra så ja gör de manuellt.. de funkar iaf

Får jag tipsa om ett litet prog...

myTunes funkade smutt att enkelt scanna din iTunes-katalog och sen uppdatera de som inte har covertart med covertart som programmet hittar i sin databas, eller nåt liknande.

http://www.download.com/SonicSwap-myTunes/3000-2141_4-10417089.html?tag=lst-0-1

Annars kan jag även tipsa om progget iCoverArt som också scannar katalogen så man får koll på vilka låtar som har och inte har coverart. Dock är detta bara ett shareware prog.

Jaja, vet inte om du/ni får användning för dessa, men jag fann lite hjälp med myTunes iallafall. Tyvärr så funkar det bara med större internationellat kända artister/album.

Möcket nöje!

/Christoffer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-30 17:30

jag fick iArt att funka, synd bara att trialversionen tog slut när jag kommit 50%

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-31 10:07

köp det. det är helt klart värt pengarna

1
Bevaka tråden