Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poll: Leveranstid av iPod nano från Apple Store.

Tråden skapades och har fått 461 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av oskarrr:

Jag var in på Macoteket förra veckan och han sa att det var omöjligt för dom att få in några Nano:s just nu. De har tydligen väntat väldigt länge på en ny leverans.
På Apples sida står det ju dessutom "1-2 veckor" för 4GB-versionen. Eftersom det vanligtvis brukar ta mycket längre än vad det står så tänkte jag att det var rätt omöjligt att snabbt få en 4GB.

Okej.
Hur ligger det till hos dom andra återförsäljarna som OnOff och andra som säljer t ex Nano?
På nätet står det 1-2 veckor Ja, men det verkar som att det faktiskt gått snabbare än så - oavsett vilken storlek på Nanon du väljer.

Har du eller någon annan en logisk förklaring till varför den ena storleken tar längre tid att skicka än den andra? Har hört de förr, men de verkar va tagit ur luften bara?!

Några andra butiker som kanske har Nanon kvar i lager
HiFi Klubben
Dustin home
MegaStore
InWare house

  • Medlem
  • 2005-10-18 21:47
Ursprungligen av daniels:

Okej.
Hur ligger det till hos dom andra återförsäljarna som OnOff och andra som säljer t ex Nano?
På nätet står det 1-2 veckor Ja, men det verkar som att det faktiskt gått snabbare än så - oavsett vilken storlek på Nanon du väljer.

Har du eller någon annan en logisk förklaring till varför den ena storleken tar längre tid att skicka än den andra? Har hört de förr, men de verkar va tagit ur luften bara?!

Några andra butiker som kanske har Nanon kvar i lager
HiFi Klubben
Dustin home
MegaStore
InWare house

Min gissning varför 4 GB tar längre tid är att Apple, innan lanseringen av nano, producerade fler 2 GB i förhållande till 4 GB. Men sen blev det så att 4 GB-varianten blev mer populär än Apple räknat med.

Ursprungligen av andis:

Min gissning varför 4 GB tar längre tid är att Apple, innan lanseringen av nano, producerade fler 2 GB i förhållande till 4 GB. Men sen blev det så att 4 GB-varianten blev mer populär än Apple räknat med.

Okej på så vis....
Men det kan väl mest ha orsakat dröjningar i början av lanseringen? Eller är det fortfarande samma?

  • Medlem
  • 2005-10-18 22:52
Ursprungligen av daniels:

Okej på så vis....
Men det kan väl mest ha orsakat dröjningar i början av lanseringen? Eller är det fortfarande samma?

Jag beställde min den 3/10 och det tog Apple 13 dagar att skicka den (får den imorgon). Det är stor variation på hur snabbt man får sin nano och jag har svårt att se några som helst samband. Det enda som är klart är att 2GB-versionen har tagit kortare tid att få sedan starten och är så fortfarande.

Vad händer egentligen... Min har varit på processing order i fyra dagar nu... Blir snart helt galen. Vad tror ni? Är det bara att ha is i magen?

  • Medlem
  • 2005-10-19 00:21
Ursprungligen av Magoozi:

Vad händer egentligen... Min har varit på processing order i fyra dagar nu... Blir snart helt galen. Vad tror ni? Är det bara att ha is i magen?

Min hade status "Processing order" i 12 dagar. Bara att bita ihop. Kolla vad det är för uppskattad tillverkningstid på den så slipper du gå och hoppas på för mycket.

  • Medlem
  • 2005-10-19 07:49

weeeee!
Idag kommer min ipod!
19 okt 2005 07:32 Gothenburg Out For Delivery
19 okt 2005 05:36 Gothenburg Import Received
18 okt 2005 14:25 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
17 okt 2005 08:00 Amsterdam Potential Connection Delay
15 okt 2005 14:50 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
14 okt 2005 23:48 Shenzhen Shipped From Originating Depot
14 okt 2005 17:15 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Blev lite orolig när det stod att min ipod skulle skickas "on or before 051027" men den skickades lyckligtvis dan efter jag beställde den (torsdag 13)
*överlycklig*

Banga macoteket, kära iPodfantaster!

Beställde min nano i slutet av september. En vit 4 gigare. Kommer dock inte ihåg exakt datum. Nu har det gått över tre veckor och jag har hela tiden levt på hoppet om att den skulle komma nån gång i början på den här veckan. Jag vet, det har gått tre veckor, men den som väntar på nått gott...

På hemsidan stod det att den skulle komma in 16 oktober på deras lager. Nu i söndags, alltså. Idag är det onsdag och jag har inte sett röken av den. Så jag ringde.

Får först sitta i telefonkö i en kvart, för att sedan bli bemött av en surmulen snubbe som påstår att han INTE HAR NÅGON ANING om när den anländer. Inte den minsta aning. Han kunde heller inte uppskatta någon tidsperiod. Och då har jag redan väntat snart en månad.

I julklapp?

Bitches...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-20 16:42
Ursprungligen av 1sorion:

Banga macoteket, kära iPodfantaster!

Beställde min nano i slutet av september. En vit 4 gigare. Kommer dock inte ihåg exakt datum. Nu har det gått över tre veckor och jag har hela tiden levt på hoppet om att den skulle komma nån gång i början på den här veckan. Jag vet, det har gått tre veckor, men den som väntar på nått gott...

På hemsidan stod det att den skulle komma in 16 oktober på deras lager. Nu i söndags, alltså. Idag är det onsdag och jag har inte sett röken av den. Så jag ringde.

Får först sitta i telefonkö i en kvart, för att sedan bli bemött av en surmulen snubbe som påstår att han INTE HAR NÅGON ANING om när den anländer. Inte den minsta aning. Han kunde heller inte uppskatta någon tidsperiod. Och då har jag redan väntat snart en månad.

I julklapp?

Bitches...

Vi får alla vänta, har en polare som bokat en 4gb på apple center i lund. Han har väntat sen 16 september men fortfarande ingen nano. Som någon sa går ca 80% av alla nano till usa först och resten till världen. Det lugnar nog ner sig snart så du får din nano du med.

Ursprungligen av #oZ:

Min hade status "Processing order" i 12 dagar. Bara att bita ihop. Kolla vad det är för uppskattad tillverkningstid på den så slipper du gå och hoppas på för mycket.

Kolla uppskattad tillverkningstid? Står ju 1-2 veckor på apple.se. Är det den du menar?

hejsan alla. Jag beställde min nano den 5:e oktober och fick ett mejl om att den hade skickats idag (20: oktober) å det skulle ta 6-10 dagar...
svart 4gb
gravyr
är det bara för mig det tar sådan här tid??

Ursprungligen av markovic8:

hejsan alla. Jag beställde min nano den 5:e oktober och fick ett mejl om att den hade skickats idag (20: oktober) å det skulle ta 6-10 dagar...
svart 4gb
gravyr
är det bara för mig det tar sådan här tid??

läs inläggen i den här tråden så märker du väldigt snart att nej, du är absolut inte ensam om att det tar tid för din nano att komma!

Det här med "on or before"... Vad innebär det exakt? Menar apple att poden är färdigtillverkad det datumet som anges, eller att jag kommer få min pod på det datumet?
Min har stått på "processing order" sedan den 12:e... Börjar bli lite för jävla otålig nu.

Eloge till Istuff.se, där gick det undan!

  • Medlem
  • 2005-10-25 00:07
Ursprungligen av Magoozi:

Det här med "on or before"... Vad innebär det exakt? Menar apple att poden är färdigtillverkad det datumet som anges, eller att jag kommer få min pod på det datumet?
Min har stått på "processing order" sedan den 12:e... Börjar bli lite för jävla otålig nu.

Eloge till Istuff.se, där gick det undan!

'Est. ship on or before' betyder att den skickas på eller innan det datumet.

Hejsan, mitt första inlägg på detta forumet

hade beställt enligt följande
1. 4 GB
2. Vit
3. Gravyr - Ja - (latinskt citat) Nihil peccat nisi quod nihil peccat.
Hans enda fel är att han inte har några fel. (Plinius d.y)
4. 11/10/2005
5. Fortfarande Preparing Shipment idag(25/10)
6. Får se när den kommer
7. Internetbank

Då trodde man att man skulle fått sin lilla leksak idag.. gick otålig och väntade på TNT.. till slut kom nissen. Tog emot mitt paket och reagerade på hur litet och lätt det var. Öppnade... yes, där ligger mina hörlurar jag beställde!! Skulle fått två paket tydligen... hata TNT!

Nu verkar det som att Nano är på gång på lite olika ställen. Priskrig har dom i lager, Apple har ändrat leveranstiden på 4GB modellen. Nice. Men det kanske fortfarande tar väldigt lång tid att få dom från Apple? Dom brukar ju vara jäkligt sega . . .

I går ändrades min status till Preparing.... Idag stod det shipped, fick ett tracking nummer, men den visar ingen plats på var min pod befinner sig, men det komer väl i morgon förhoppningsvis. Då kanske jag t.om får poden på utsatt datum med, den 28:e

  • Medlem
  • 2005-10-26 10:05

1. 4 GB
2. Vit
3. Ingen gravyr
4. Beställningsdatum 16/10 (Apple Store)
5. Skickades datum 18/10
6. Leveransdatum 25/10
7. Betalningsform Visa

1. 4 GB
2. Vit
3. gravyr
4. Beställningsdatum 14/10 (Apple Store)
5. Skickades datum 25/10
6. Leveransdatum, efter att ha varit i kontakt med TNT så garanterar de att poden ska levereras den 28/10
7. Betalningsform Visa

Ursprungligen av Magoozi:

1. 4 GB
2. Vit
3. gravyr
4. Beställningsdatum 14/10 (Apple Store)
5. Skickades datum 25/10
6. Leveransdatum, efter att ha varit i kontakt med TNT så garanterar de att poden ska levereras den 28/10
7. Betalningsform Visa

DEN KOM IDAG!!!!
Underbart!

Ursprungligen av Magoozi:

DEN KOM IDAG!!!!
Underbart!

Hur kontaktade du TNT? Om det var via telefon, vilket nummer ringde du? har lite svårt att hitta de..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-28 23:04
Ursprungligen av adjust:

Hur kontaktade du TNT? Om det var via telefon, vilket nummer ringde du? har lite svårt att hitta de..

Har du provat http://www.tnt.se och se om det inte står ett telefonnummer med feta bokstäver där...

Jag blir så led på kötthuvena på applestore, när jag beställde stod det 10 - 14 dagar, nu str det 2 - 5 dagar men inte fan har "processing order" förändrats. Ja, jag vet att jag är gnällig, men jag vill ha den NU! NU, NU NU!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-10-28 13:23
Ursprungligen av SwinginStan:

Jag blir så led på kötthuvena på applestore, när jag beställde stod det 10 - 14 dagar, nu str det 2 - 5 dagar men inte fan har "processing order" förändrats. Ja, jag vet att jag är gnällig, men jag vill ha den NU! NU, NU NU!

Det e samma för mig. Jag beställde den 24e och dagen efter så ändrade de från "skickas vanligen 1-2 veckor" till "5 dagar". Jag har bara fått preliminär orderbekräftelse och inte betalninsgbekräftelse fast de dragit pengarna. Hoppas att de hör av sig snart....5e arbetsdagen e på måndag...

Funtar på att avbeställa, har varit mycket gnäll om den har nanon, och jag orkar inte vänta hur länge som helst.

  • Medlem
  • 2005-10-28 15:18

Jag beställde min 25e och idag 28e är den redan i arnhem i holland. Så jag får min troligvis på måndag
eller tisdag! Och de får jag vara nöjd med tycker jag... eftersom det stod såhär i mailet jag fick

Hur lång tid tar det?

Räkna med 3 - 5 dagar för att hantera beställningen.
Räkna med 3 - 7 arbets dagar för leverans.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-10-29 00:04
Ursprungligen av jkaas:

Jag beställde min 25e och idag 28e är den redan i arnhem i holland. Så jag får min troligvis på måndag
eller tisdag! Och de får jag vara nöjd med tycker jag... eftersom det stod såhär i mailet jag fick

Hur lång tid tar det?

Räkna med 3 - 5 dagar för att hantera beställningen.
Räkna med 3 - 7 arbets dagar för leverans.

Fan vad orättvist. Jag beställde dagen innan (24e) som sagt. Hur kan det komma sig att de prioriterar de ordrar som inkommit efter ändringen av leveranstid? Tycker att det är taskigt att de som beställde en dag efter mig får den 2-3 veckor före mig... min orderstatus är fortfarande "Processing order" och jag har fortfarande inte fått någon slutgiltig orderbekräftelse. Antar att den nano jag får inte ens är ihopskruvad än. Suck, det var det här jag var rädd för när jag beställde nanon, att hamna i någon j*a lucka så att man får sitta och vänta hur länge som helst på skiten, precis som många andra här på forumet. Där fick man för att man va optimist...

  • Medlem
  • 2005-10-29 08:23
Ursprungligen av erkus:

Fan vad orättvist. Jag beställde dagen innan (24e) som sagt. Hur kan det komma sig att de prioriterar de ordrar som inkommit efter ändringen av leveranstid? Tycker att det är taskigt att de som beställde en dag efter mig får den 2-3 veckor före mig... min orderstatus är fortfarande "Processing order" och jag har fortfarande inte fått någon slutgiltig orderbekräftelse. Antar att den nano jag får inte ens är ihopskruvad än. Suck, det var det här jag var rädd för när jag beställde nanon, att hamna i någon j*a lucka så att man får sitta och vänta hur länge som helst på skiten, precis som många andra här på forumet. Där fick man för att man va optimist...

Det kan ju bero på flera saker. Men om ni har beställt samma färg, samma storlek, samma betalningssätt och utan gravyr båda två så är det lustigt om din skickas senare.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-10-29 13:32
Ursprungligen av andis:

Det kan ju bero på flera saker. Men om ni har beställt samma färg, samma storlek, samma betalningssätt och utan gravyr båda två så är det lustigt om din skickas senare.

jag funderar på att avbeställa och beställa igen.

Jag beställde en vit 4gigare utan gravyr med mecenat(studie-)rabatt. Beställde ca 01:30 den 25 egentligen men ordern registrerades på den 24 (antar att det sköts i USA eller nåt).

kul att dom ändrade lev-tiden ett par timmar senare

Bevaka tråden