Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den vita delen e lös

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en g4 och den vita framdidan på den e lite lös. det är inte så jätte mkt.
men man ser en glipa. om man trycker känner man d tydligt,
Nån mer? ska jag göra tycks?

Är du säker på att det är den vita delen som är lös och inte baksidan?

Ursprungligen av Geertsen:

Är du säker på att det är den vita delen som är lös och inte baksidan?

Nej asså d e längts upp på den. d spelar inte roll om man trycker på baksidan eller framsidan det knarrar/klickar ändå.
men det känn som det e från framsidan

Ursprungligen av Orginel:

. . .
ska jag göra tycks?

Mm - men bara lite försiktigt längst ner

  • Medlem
  • 2004-11-29 20:52

vad har ni gjort för att skalet ska lossna? tappat den i marken?

Ursprungligen av alal:

vad har ni gjort för att skalet ska lossna? tappat den i marken?

Nepp. den har aldrig va jag vet fått sig ens en smäll.

Ursprungligen av Orginel:

Jag har en g4 och den vita framdidan på den e lite lös. det är inte så jätte mkt.
men man ser en glipa. om man trycker känner man d tydligt,
Nån mer? ska jag göra tycks?

Jag har haft samma problem som du.. Metallbaksidan har hoppat ut en bit så att det blir en skarp (full syn- och kännbar kant) mellan plasten och metallen, jag löste det genom att bara trycka till på metallen.. Ett mysigt klick hördes o allt var på sin plats igen!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 01:17
Ursprungligen av Anders_hoffman:

Jag har haft samma problem som du.. Metallbaksidan har hoppat ut en bit så att det blir en skarp (full syn- och kännbar kant) mellan plasten och metallen, jag löste det genom att bara trycka till på metallen.. Ett mysigt klick hördes o allt var på sin plats igen!

Samma här med en nästintill färsk ipod. Trycker och trycker men det fjädrar upp igen. Trycker man längst ner hör man ett klick dock. Men det gör man varje gång man trycker där. Hade jag betalat 1500 hade jag inte brytt mig. Betalar man 3000 ska man få en pryl som är gjord med kärlek och omsorg. :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 01:34
Ursprungligen av KSven:

Samma här med en nästintill färsk ipod. Trycker och trycker men det fjädrar upp igen. Trycker man längst ner hör man ett klick dock. Men det gör man varje gång man trycker där. Hade jag betalat 1500 hade jag inte brytt mig. Betalar man 3000 ska man få en pryl som är gjord med kärlek och omsorg. :rolleyes:

Frågan är hur du digitaliserar kärlek och omsorg.

Liknande problem har hänt mig tror jag. Men jag har ingen glipa. Utan däremot en oerhört stort övre vänster kurva. Den sticker liksom ut lite. Någon som varit med om det själv på 3g??

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 08:24

Jag har samma problem att det är en glipa mellan den vita delen och metall delen. Skall prova trycka till den o se vad som händer.

Skall man reklamera den kanske?

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Jag har haft samma problem som du.. Metallbaksidan har hoppat ut en bit så att det blir en skarp (full syn- och kännbar kant) mellan plasten och metallen, jag löste det genom att bara trycka till på metallen.. Ett mysigt klick hördes o allt var på sin plats igen!

okej. men min glipa sitter högst upp. ovanför displayen.
varje gång jag trycker så klickar det men den stannar aldrig. jag kan alltså trycka hur många gr som helst i rad, men hör samma lilla klickande ljud.

Jag har också denna glipa, dvs att metalldelen sticker ut pyttelite utanför det vita så att en vass kant känns. Det är väl inte rätt kvalitet i proportion till priset på ca 4000:-? Någon som vet om man kan reklamera den för detta?

1
Bevaka tråden