Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya video-iPod - officiell tråd

Tråden skapades och har fått 352 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iPod video 60GB

Ligger fint här i mitt knä, väntar på flyget till sverige. Köpte den i förrgår på apple store soho, hyggligt lång kö... Har laddat ner några filmer att kolla på planet, kunde ju använda laptopen också men jag måste ju testa poden!

Ursprungligen av Giggle:

Ligger fint här i mitt knä, väntar på flyget till sverige. Köpte den i förrgår på apple store soho, hyggligt lång kö... Har laddat ner några filmer att kolla på planet, kunde ju använda laptopen också men jag måste ju testa poden!

Grattis till dig!
Vet någon om man kan köpa sin iPod var som helst i världen och att den fortfarande fungerar som vanligt (laddare är ju inget problem eftersom den laddar med USB)? Någon som vet var i Thailand det finns apple stores? Och vad iPoden kostar där. Ska försöka hitta en i Bangkok.

Har hittat lite trådar som handlar om att köpa iPod i Bangkok, men tydligen verkar det vara lika dyrt som här i Sverige, skumt skumt.

axa: Kan du inte ta en bild där man ser skillnaden på G4 och G5 utan SVART BAKGRUND. Ser ju knappt G5:an. Jag söker en tyydlig bild.

Ursprungligen av andem038:

axa: Kan du inte ta en bild där man ser skillnaden på G4 och G5 utan SVART BAKGRUND. Ser ju knappt G5:an. Jag söker en tyydlig bild.

Det finns ingen som har fått sin G5 än.
Bilden AXA har är ifrån apples hemsida eller ilounge.

  • Medlem
  • 2005-10-16 17:35

Någon som vet vilken dag i nästa vecka som apple börjar skicka ut den nya iPoden?

Längtar så fibrilt efter min. Fattar inte varför man inte börjar skicka med en gång. Spelarna är ju klara och ligger bara på lager.

  • Medlem
  • 2005-10-16 14:58
Ursprungligen av andem038:

axa: Kan du inte ta en bild där man ser skillnaden på G4 och G5 utan SVART BAKGRUND. Ser ju knappt G5:an. Jag söker en tyydlig bild.

Precis som Cappachino skriver, det är inte min bild.

Ursprungligen av andem038:

axa: Kan du inte ta en bild där man ser skillnaden på G4 och G5 utan SVART BAKGRUND. Ser ju knappt G5:an. Jag söker en tyydlig bild.

Här har du en lite tydligare bild (fortarande med svart bakgrund dock).
http://gallery.ilounge.com/ipod/albums/ipodvideo/normal_IMG_1785.JPG

Bilderna kommer ifrån iLounge, kolla på alla bilder här:
http://gallery.ilounge.com/ipod/thumbnails.php?album=50

Jag ringde apple store och beställde och tjejen jag beställde av sa att dom var på tillverkning, så jag tror inte bara dom ligger och skräpar i nått laget i kina typ..

  • Medlem
  • 2005-10-16 22:25

Tror ni att det blir möjligt att "modifiera" sin iPod så att den kan köra DivX och XviD? Eller hoppas jag på för mycket

Är det någon som vet ett bra program att göra om filer i? Tänkte till de format som skall passa i ipod g5: m4v, mp4, mov och MPEG-4 från tex mpeg eller avi.

glad för svar!

Man skall kunna göra det i quicktime..

  • Medlem
  • 2005-10-16 23:12

nån som vill spekulera i vad nästa steg är? vad mer vill man ha med sig "på rymmen"? video, musik, bilder.. vad mer kan man tänkas behöva?

Ursprungligen av kero:

nån som vill spekulera i vad nästa steg är? vad mer vill man ha med sig "på rymmen"? video, musik, bilder.. vad mer kan man tänkas behöva?

En radio hade ju varit bra!

special press conference...

Stämmer det att det ska hållas ännu ett special event under den kommande veckan?
Läste om det på 99mac.se, fast denna gången verkar det mer handla om datorsidan...
Ska bli intressant det med....

MacWorld , MacRumors

Ursprungligen av kero:

nån som vill spekulera i vad nästa steg är? vad mer vill man ha med sig "på rymmen"? video, musik, bilder.. vad mer kan man tänkas behöva?

Radio som någon skrev här ovan, eller kanske gps vore något??

Det enda jag saknar i dagsläget är inbyggd telefon för GSM och 3G. Sen kan det iofs gärna få va bra spel också, gärna i klass med PSP.

Är QT Pro gratis? Om inte, får man det när man köper G5?

jabe: Jo man kommer säkert kunna modifiera sin ipod på något sätt. Men att få den att spela upp vilken xvid eller divx film som helst lär blir bli tufft eftersom såna film format kräver mängder av ljud och video codecs.

Kero: Nästa steg är bätte batteri tid och kanske stöd för fler format.

Ursprungligen av simon1583:

Det enda jag saknar i dagsläget är inbyggd telefon för GSM och 3G. Sen kan det iofs gärna få va bra spel också, gärna i klass med PSP.

Är QT Pro gratis? Om inte, får man det när man köper G5?

Nej, pro är inte gratis det kostar 29 dollar.

iPod Updater

Ngn som vet när iPod updatern till g5 troligtvis kommer ut? Eller någon som vill spekulera i det?

Ursprungligen av Ohrvik:

Ngn som vet när iPod updatern till g5 troligtvis kommer ut? Eller någon som vill spekulera i det?

Du är inte den enda som väntar på updatern. G5an skeppas ut från och med idag så den lär dyka upp på hemsidan när som helst.

  • Medlem
  • 2005-10-17 15:52

finns det bara engelska menyer, eller kan man uppdatera så det blir svenska?

Någon som beställt på apple.se som kommit förbi "Processing Order"-stadiet än?

Verkar som att 30gb skeppas snabbare än 60gb och vita snabbare än svarta enl shipping-tråden på ilounge, men detta till USA. Verkar vara någon enstaka britt som fått "preparing shipping", men annars får jag intrycket av att de skeppas snabbare t USA än Europa (rackarns!)

Beställde själv 60gb/svart ca 2 h efter att man kunde köpa dem på apple.se, men stirrar tyvärr fortfarande på "Processing Order"... argh! *barnsligt otålig*

Ursprungligen av marbe558:

Någon som beställt på apple.se som kommit förbi "Processing Order"-stadiet än?

Verkar som att 30gb skeppas snabbare än 60gb och vita snabbare än svarta enl shipping-tråden på ilounge, men detta till USA. Verkar vara någon enstaka britt som fått "preparing shipping", men annars får jag intrycket av att de skeppas snabbare t USA än Europa (rackarns!)

Beställde själv 60gb/svart ca 2 h efter att man kunde köpa dem på apple.se, men stirrar tyvärr fortfarande på "Processing Order"... argh! *barnsligt otålig*

Min svarta 30GB med gravyr ändrades igår till Preparing Shipment. Jag beställde i torsdags...

  • Medlem
  • 2005-10-17 17:43
Ursprungligen av Ohrvik:

Ngn som vet när iPod updatern till g5 troligtvis kommer ut? Eller någon som vill spekulera i det?

Kommer nog ingen...Ligger med i iTunes 6

Ursprungligen av FIIZ:

Kommer nog ingen...Ligger med i iTunes 6

Vet du eller möjligtvis någona annan hur detta går till, samt känner för att dela med er av er vishet! Alltså hur man uppdaterar via iTunes?

  • Medlem
  • 2005-10-18 11:29
Ursprungligen av Ohrvik:

Vet du eller möjligtvis någona annan hur detta går till, samt känner för att dela med er av er vishet! Alltså hur man uppdaterar via iTunes?

Hur menar du?

Om du har köpt den nya iPoden och har iTunes 6 installerad på din dator är det ju bara att koppla in och köra.

Beställde också min på premiärkvällen. Ett par timmar efter visningen. En vit 30Gb med gravering. Så jag antar att kommer få vänta ett tag. Beställde med fjärrkontrollen, dockan och en väggladdare.

ipod 5

Ursprungligen av Cappachino:

Beställde också min på premiärkvällen. Ett par timmar efter visningen. En vit 30Gb med gravering. Så jag antar att kommer få vänta ett tag. Beställde med fjärrkontrollen, dockan och en väggladdare.

Beställde en med gravering i torsdags, har "preparing shipping" på min nu (60gb svart)

Har inte riktigt förstått detta med Itunes! Är väldigt sugen på att beställa Ipod Video 60gig (gärna svart då den verkar riktigt schysst!)
Kan jag kopiera in musik som jag vill och sen skicka över till en annan dator? Som en hårddisk? Eller är det något som spärrar detta?

Har inte fått detta klart för mig än. Hur är det?
Tackar för svar
/Daniel

  • Medlem
  • 2005-10-17 23:26

Daniel86, det är spärrat av iTunes. Finns dock tredjepartsprogram som du kan göra det med så som CopyPod eller liknande.

Bevaka tråden