Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

förtjust i Tag 'n rename

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-01 21:21

Jao!

Idag var TNT förbi med min iPod 20 gig jag beställde från apple store i söndags. Skickades från Holland, fasen va snabbt levererat! Ändå är frakten gratis... Har suttit timme in och timme ut med å lägga in taggar i mina mp3:or, har förstått att det är ett måste nästan. Ville bara säga att:

Tag n rename är banne mig så jädrans grymt bra! vilket grymt smidigt program!!! Bästa program jag använt!!

Synd bara att jag inte var hemma å kunde ta emot spelaren.....

ha det,
/babuu

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-12-01 21:26
Ursprungligen av babuu:

Jao!

Idag var TNT förbi med min iPod 20 gig jag beställde från apple store i söndags. Skickades från Holland, fasen va snabbt levererat! Ändå är frakten gratis... Har suttit timme in och timme ut med å lägga in taggar i mina mp3:or, har förstått att det är ett måste nästan. Ville bara säga att:

Tag n rename är banne mig så jädrans grymt bra! vilket grymt smidigt program!!! Bästa program jag använt!!

Synd bara att jag inte var hemma å kunde ta emot spelaren.....

ha det,
/babuu

Tag'n remane? Vad är det? ;/

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-01 21:33

personligen kör jag iTunes för att tagga om spår/skivor.
mycket snabbt och smidigt, plus att det känns behändigt att ha ett allt-i-alloprogram för iPoden.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-12-02 07:13
Ursprungligen av erik:

personligen kör jag iTunes för att tagga om spår/skivor.
mycket snabbt och smidigt, plus att det känns behändigt att ha ett allt-i-alloprogram för iPoden.

Jaha, okej.. Det låter som att man kan byta namn på låtar etc med det där programmet?
Jag kör också iTunes.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 07:33
Ursprungligen av babuu:

Jao!

Idag var TNT förbi med min iPod 20 gig jag beställde från apple store i söndags. Skickades från Holland, fasen va snabbt levererat! Ändå är frakten gratis... Har suttit timme in och timme ut med å lägga in taggar i mina mp3:or, har förstått att det är ett måste nästan. Ville bara säga att:

Tag n rename är banne mig så jädrans grymt bra! vilket grymt smidigt program!!! Bästa program jag använt!!

Synd bara att jag inte var hemma å kunde ta emot spelaren.....

ha det,
/babuu

Det är ju det jag har sagt hela tiden Bra med fler frälsta! T&R åt folket!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-02 09:25

T&R Rockar... klart man kör tag&rename INNAN man imporeterar i iTunes... går så grymmt mcyket snabbare

på vilket sätt är det bättre än iTunes?

jag tycker att iTunes är helt underbart iaf, och jag fattar inte att alla använder det, även icke iPodägare.

Ursprungligen av manasse:

på vilket sätt är det bättre än iTunes?

jag tycker att iTunes är helt underbart iaf, och jag fattar inte att alla använder det, även icke iPodägare.

Tja!

Nån som vet om det finns något liknande program som Tag&Rename för OS X, förutom iTunes?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-04 11:31
Ursprungligen av mekblom:

Nån som vet om det finns något liknande program som Tag&Rename för OS X, förutom iTunes?

MP3 Rage är ett trevligt litet program.

  • Medlem
  • 2004-12-04 12:30

Chaotic Software har även Media Rage (som är optimerat för X).
Jämförelse: http://www.chaoticsoftware.com/ProductPages/MediaRageVersusMP3Rage.html

Andra program: AutoTagX, TriTag och MPFreaker t.ex.

Ursprungligen av SV O:

Chaotic Software har även Media Rage (som är optimerat för X).
Jämförelse: http://www.chaoticsoftware.com/ProductPages/MediaRageVersusMP3Rage.html

Andra program: AutoTagX, TriTag och MPFreaker t.ex.

Tack för tipsen men jag håller mig nog till Tag&Rename som IMHO bara har 2 nackdelar

1. Det är för PC
2. Det hämtar omslag och albuminfo från Amazon i stället för Allmusic

  • Medlem
  • 2004-12-04 23:47

Installerade senaste versionen av Tag&Rename. Får det inte att fungera i Windows 2000 (sve) SP4.

"TagRename.exe har genererat ett fel ockh kommer att stänga av Windows. Du måste starta om programmet. En fellogg skapas."

Trist.

Jag använder 3.1.5. Den funkar bra i XP, har ej testat den i Win2k.

Tog du hem beta versionen eller den vanliga? Testa båda.

var kan man ladda ner det då?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-29 13:18
Ursprungligen av Chillum_:

var kan man ladda ner det då?

Hur svårt kan det vara.
Sök på www.download.com eller www.tucows.com eller www.shareware.com så lovar jag att du hittar det.

Har det nu, men man måste ju ändå döpa om en låt i taget tar fett lång tid.

finns det inget enklare sätt??

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-29 14:10
Ursprungligen av Chillum_:

finns det inget enklare sätt??

Vaddå döpa om en låt i taget? Du kan ju döpa om hela album på 10 sekunder... med information från antingen en cddb databas eller amazon.com... kika lite mer så hittar du

det låter bra..
kanske värt att försöka?

Jag använde det förut ganska mycket och det är grymt bra. Men albuminformationen man får stämmer inte alltid.. Och den blandar ihop låtnummer. Dessutom finns det ju bara dom största artisterna i databasen.

Jag tar tillbaka det jag sa i mitt förra inlägg! Jag testade det idag igen och deras databas verkar vara grymt utökad. Det var bara 5 av ca 40album jag inte lyckades hitta där. Kanon! Jag är nyförälskad i tag & rename.

Ladda ner på:
http://www.softpointer.com/

  • Medlem
  • 2005-10-17 16:54

ID3 taggar

Använder oxå Tag & rename men i bland (mycket sällan) händer det att fast jag justerat taggarna i Tag & rename så justeras dom inte i iTunes! Kan någon ha en aning vad det kan beror på?

1
Bevaka tråden