Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mazarin

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 13:19

försöker rippa in skivan i iTunes (gessle ni vet), alla spår utom låt 2 verkar funka. nån som har en lösning. spår 2 hänger itunes.

såg att det låg med ett program för mac som spelar upp dom, snacka om pajaslösning.

kollar man på cd ligger det aif där. gick inte kopiera över den till hd tyvärr

Vill lösa detta, hur ska jag få in låtarna i iPoden annars.

(jag vet, man ska inte köpa såna skivor, men jag har ju kopierat in ett antal "skyddade" skivor innan, utan problem, så jag tänkte det inte skulle vara några problem)

En nödlösning jag kan komma på är att köra in låten analogt. Ta hifi-cd:ns linjeutgångar och koppla in i macens linjeingång (om du har. Annars får du låna någons Imic.). Hämta hem ett program som t.ex. Sound Studio (www.felttip.com) och gör en AIFF-fil av den låt som strular. Sen kan du göra vad du vill med AIFF:en i Itunes!
Problem solved! Ett vanligt lyssnaröra lär inte höra att låten har gått en analog väg...

Citat:

Skrevs ursprungligen av LongSunnyDay
[...] såg att det låg med ett program för mac som spelar upp dom, snacka om pajaslösning. [...]

Jojo, pajas var ordet!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 19:40

det är ju en väg.....
....känns inte riktigt bra dock.

tycker man ska kunna köpa en cd i affären, komma hem med och ladda in i sin musikspelare (ipod). jag har ju inte ens en vanlig cd.

vem om 10 år kommer springa runt med cd skivor. 7500 låtar (sjukt många dygn) med musik i handflatan är ju bättre.

  • Medlem
  • 2003-08-21 23:21

Jag skulle nog tagit låten från nätet. Du har ju faktiskt redan betalt den.

Citat:

Skrevs ursprungligen av LongSunnyDay
tycker man ska kunna köpa en cd i affären, komma hem med och ladda in i sin musikspelare (ipod). jag har ju inte ens en vanlig cd.

Varför gå till affären när man kan köpa ifrån iTunes Music Store? Om det nu nånsin blir av på den här sidan av halvklotet.....:rolleyes:

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Varför gå till affären när man kan köpa ifrån iTunes Music Store? Om det nu nånsin blir av på den här sidan av halvklotet.....:rolleyes:

för att man får fodral & booklet också... idiot!

Ursprungligen av es02joro:

för att man får fodral & booklet också... idiot!

Hehe, nice o svara på ett cirka 2 år gammalt inlägg !
Bättre sent än aldrig

  • Oregistrerad
  • 2003-08-22 05:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Varför gå till affären när man kan köpa ifrån iTunes Music Store? Om det nu nånsin blir av på den här sidan av halvklotet.....:rolleyes:

jag skulle mycket gärna göra det, om det gick. få är nog inne och lyssnar mer på 30 sek bitar än jag

Citat:

Skrevs ursprungligen av Odin:
Jag skulle nog tagit låten från nätet. Du har ju faktiskt redan betalt den.

Frågan är ju då hur låten har kommit dit? Genom en analog inspelning som jag beskrev, kanske? Eller finns det folk som kan hacka så'na kopieringsskydd också?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-22 09:56

Long sunny day.

Det är ganska enkelt att komma förbi denna typ an kopieringsskydd.

Vill du ha låten så kan jag skicka den till dig. Säg bara till i vilket format du vill ha den.

Jag har sedan länge bestämt mig för att bojkotta alla sk. CD-skivor som har idiotiska skydd som inte gör det dom ska, utan bara hindrar mig som kund att spela det jag betalat ett ofattbart överpris för på vilken CD-spelare jag vill.

Denna skiva fick jag dock i present (gillar inte ens Gessle, no offense).

- Slice -

  • Oregistrerad
  • 2003-08-22 10:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av - Slice -
Long sunny day.

Det är ganska enkelt att komma förbi denna typ an kopieringsskydd.

Vill du ha låten så kan jag skicka den till dig. Säg bara till i vilket format du vill ha den.

Jag har sedan länge bestämt mig för att bojkotta alla sk. CD-skivor som har idiotiska skydd som inte gör det dom ska, utan bara hindrar mig som kund att spela det jag betalat ett ofattbart överpris för på vilken CD-spelare jag vill.

Denna skiva fick jag dock i present (gillar inte ens Gessle, no offense).

- Slice -

Berätta hur man gör då

vill ha den i AAC 128 isåfall

Citat:

Skrevs ursprungligen av LongSunnyDay:
Berätta hur man gör då
[...]

Det skulle jag också vilja veta...

Haha, ja det är charmen med forum. Det är tråkigt med forum som har regler mot att svara på för gamla inlägg.

1
Bevaka tråden