Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya video-iPod - officiell tråd

Tråden skapades och har fått 352 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple's managed to block most of the Mac web from updating live. We tip a hat to Apple for finding a location without cellphone or wireless access. Here's information gathered thus far.

New iMac, new Video iPod, new Apps.

- iMac: faster, larger disk, built in iSight. Includes FrontRow (app)
- iPod: 30GB/60GB with Video - realtime decoding of MPEG4 and H.264. 260,000 colors. Video out.
- FrontRow and PhotoBooth Apps.
- 30GB iPod: $299 - 31% thinner than current 20GB; - 60GB iPod: $399.
- New iPods avail next week. Comes with case
- iMac: $1299 for 17" model with 1.5GHz, $1799 for 20" model with 2.1GHz
- iTunes 6 to be released
- Front Row - comes with new iMacs. Lets you enjoy video/music/pictures from sofa. Everything still displayed on iMac screen. iPod-like remote. 6 button remote.
- Photobooth - appears to be slide show application.

Hur? Hur kan de får in 75h video på en iPod som e mindre än en G4'a?
Är den 25cm lång då eller?

apple store håller på att uppdateras man kan ju hoppas den nya ipoden läggs in redan nu!

Ursprungligen av Cappachino:

apple store håller på att uppdateras man kan ju hoppas den nya ipoden läggs in redan nu!

Så brukar Apple göra och därmed bör det förväntas. Dock troligt att de skriver leverans om typ 2 veckor.

Vet inte om den här länken har blivit publicerad men de ser äkta ut. Smygtagna i fabriken i Kina?

http://www.xs4all.nl/~lucasrag/pics/

Insåg just idiotin i min förra post, "75hours of video" är ju självklart hur mycket man får in och inte playbacktime. Sorry.

Nya ipoden finns nu på apple store!
14timmars batteri bara. Hade förväntat mig mer.

Ursprungligen av Cappachino:

Nya ipoden finns nu på apple store!
14timmars batteri bara. Hade förväntat mig mer.

Batteri tiden känns verkligen som ett steg bakåt. Sen tycker jag att det är dumt att ipod skryter om att man kan få plats med 75 timmars video är spelarens batteri bara klarar av 2 timmars film visande.

men 20 h batteritid på 60gb enl ipodlounge.com o andra nyhetssiter. Sitter bättre (större?) batteri i 60gb´n enl ipodlounge.com´s nyhets podcast.

homeboy: på vilket sätt menar du att batteritiden känns som ett steg bakåt? Att 20 gb tappade en timme el att d förväntat dig större ökning?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 00:50

Alltså jag måste bara ha en, nu när video och allt fungerar!!!
Den är bara så grymm!!

BTW är det någon som vet om man kan föra över låtar med firewire. Eller om det är som med nanon att man bara kan ladda den via FW.

Den här personen hade inte så fel i sin fejkade bild ändå iPod Wide

Apple FFS lägg ner allt med ipod nu!
Kom med nåt nytt istället.

Jag blir så trött.
Detta kunde de väl lika gärna lanserat sammtidigt som nanon.

Apple upphör aldig att göra en besviken. Man borde lärt sig nu.

Undra hur stor den där skärmen är igentligen. den ser inte speciellt stor ut. Det postitiva är väl att den har tv-out. Men frågan är hur bra kvalitén blir när de har komprimerat ner det så mycket.

Är folk verkligen beredda att betala $1.99 för en musikvideo som man kan se på MTV? Då betalar man ju hellre $1.99 för ett 42 minuter långt avsnitt av Lost eller annan serie.

Ursprungligen av bstark:

Apple FFS lägg ner allt med ipod nu!
Kom med nåt nytt istället.

Jag blir så trött.
Detta kunde de väl lika gärna lanserat sammtidigt som nanon.

Apple upphör aldig att göra en besviken. Man borde lärt sig nu.

Undra hur stor den där skärmen är igentligen. den ser inte speciellt stor ut. Det postitiva är väl att den har tv-out. Men frågan är hur bra kvalitén blir när de har komprimerat ner det så mycket.

Är folk verkligen beredda att betala $1.99 för en musikvideo som man kan se på MTV? Då betalar man ju hellre $1.99 för ett 42 minuter långt avsnitt av Lost eller annan serie.

http://www.engadget.com/entry/1234000617063064/
"The video iPod won’t disappoint. It feels slim and easy to hold even after two weeks spent with my nano. Video playback is solid. They’re not kidding about 30 fps without sputtering. You can’t fast forward, but you can scroll back and forth on a progress bar—just as you do with music—to jump forward and back in the video."

Dom verkar inte vara missnöjda iaf, jag tycker den är klockren, nu blir det att spara

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-10-13 01:30

Vet ni vad jag tjatat om aplänge? Ljudinspelning i vettig kvalitet. Vet ni vad de nya verkar klara? Ljudinspelning i stereo 16bit/44.1KHz

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 10:25
Ursprungligen av JonesH:

Vet ni vad jag tjatat om aplänge? Ljudinspelning i vettig kvalitet. Vet ni vad de nya verkar klara? Ljudinspelning i stereo 16bit/44.1KHz

mycket, mycket intressant!
var hittade du denna info?

Ursprungligen av stellan:

mycket, mycket intressant!
var hittade du denna info?

Jag kan tipsa om vart jag också läst samma sak - iPodfeber (finns mer på ilounge.com)

Ursprungligen av KrilleS:

fan, nu när alla har köpt Nano kommer de ut med en ny.. jävla skit..

Stackare !
Tänk nu att du köper den nya iPoden, använder den några veckor och Hops säger de så har dom släppt ännu en nyare modell - och så fortsätter det om och om igen ! Går inte att hänga läpp för sånt, isåfall skulle min läpp släpat i marken vid detta laget... Om du har en Nano, var nöjd!

Ja, en batteritid på 2h för videouppspelning känns inte speciellt mkt. Två tv-avsnitt och du är nere på
25-30% batteri.

Att de inte släpper lite kortare serier istället, typ komedier Family Guy och dyl som inte kräver lika stor skärm som dramaserier.

Men det kommer väl .

Jag anar och tror att iPod kommer att satsa mer på video, det lär komma en iPod (inte på ett tag) med större skärm, som är mer ämnad för video.

Frontrow ser rätt intressant ut. Alla vet ju hur trixigt det är att styra musen med fjärren. Detta verkar ju onekligen enklare.

Finns väl liknande lösningar redan. Provade nån HTPC varient, men den integrerade inte allt som jag ville ha.

Hoppas bara det kommer med TV snart!!

  • Medlem
  • 2005-10-13 09:00
Ursprungligen av wunderbaren:

Hoppas bara det kommer med TV snart!!

Jag säger bara PSP:n med Miglia TV mini.... Personligen tycker jag(för första gången i Ipodhistorien) att nya släppet inte verkar helt lyckat. Den ser stor och klumpig ut, och skärmen är inte ens så stor. Ska bli spännande att se om skärmen kan mäta sig alls med Sonys.
För min del blir det Nanon och PSP.n som gäller i höst.

Ursprungligen av dopi:

Jag säger bara PSP:n med Miglia TV mini.... Personligen tycker jag(för första gången i Ipodhistorien) att nya släppet inte verkar helt lyckat. Den ser stor och klumpig ut, och skärmen är inte ens så stor. Ska bli spännande att se om skärmen kan mäta sig alls med Sonys.
För min del blir det Nanon och PSP.n som gäller i höst.

Den nya G5 iPod är faktiskt mindre än G4. Den är lika bred och hög, men tunnare.

jag känner att jag behöver hålla i en sån... en jämnförelse i storlek med mini&nano eller nått. att satsa på video istället för batteritid är tokigt men det kan hända att jag köper mig en svart en fast jag väntar nog ännu en generation...

Det som förvånar mig mest är varför man flyttat hold och ljudutgången, samt tagit bort in/utgången som möjliggör t.ex. fjärrkontroll eller iTrip.

Ursprungligen av erikohman:

Det som förvånar mig mest är varför man flyttat hold och ljudutgången, samt tagit bort in/utgången som möjliggör t.ex. fjärrkontroll eller iTrip.

Har sett att Griffin släppt en ny version av iTrip som ansluter till dockkontakten, Apple har förmodligen sett till så Griffin släpper en iTrip som fungerar med deras ny iPod.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 09:54

Känns ju i alla fall bra att Griffin har en iTrip för nya iPod video. Synd bara att man nu längre ej kan använda sin kombinerade laddare o hållare i bilen. Den gör ju att den kontakten redan är upptagen. Men man kan ju som bekant inte alltid få allt här i livet...

Fan, jag hade förväntat mig mer av G5 iPod. Urusel batteritid. Jag hade förväntat mig att den skulle bota sjukdomar nästan

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 10:40

fan, nu när alla har köpt Nano kommer de ut med en ny.. jävla skit..

  • Medlem
  • 2005-10-13 11:00
Ursprungligen av KrilleS:

fan, nu när alla har köpt Nano kommer de ut med en ny.. jävla skit..

Mmm, håller med. Har precis köpt en 20gb.

Sitter och funderar på ifall Apple kommer att släppa en mjukvaru-uppdatering som tillåter video på iPod 4G nu. Antar att dom vill tjäna pengar på att folk med annan än den nya iPod 5G köper filmer och serier från Musicstore.

Nån som har hört nått om en ny mjukvara?

Alltså att den nya spelar film.... vilka format kommer den att palla? Kan man spela mer än en musikvideo i den egentligen?

Bevaka tråden