Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om iPod mini...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla iPod-nördar! Som nybliven ägare till en iPod mini och därmed "en i gänget" så har jag några korta frågor:

1. Om man väljer att köpa en docka (ser ju snyggare ut och är lite smidigare), och således våljer att ha poden stående i denna när man är hemma och inte använder den, innebär ju detta att den står och laddas hela tiden. Och det måste ju vara antalet laddningar som avgör ipodens livslängd. Men om man nu köper en docka vill man ju ha ipoden stående i den istället för liggandes någonstans, så frågan är: Kan man ha ipoden stående i dockan fast den är färdigladdad utan att det tär på batteriet?

2. Känslan jag har efter att ha använt den två dagar är att metallfinnishen verkar ganska tålig.
Ni som haft den oskyddad: ser era ipods nu ut på ett sätt som gör att ni ångrar att ni inte skyddade den, eller har jag rätt om kvaliteten?

Tack på förhand!

Ursprungligen av Goethe:

Hej alla iPod-nördar! Som nybliven ägare till en iPod mini och därmed "en i gänget" så har jag några korta frågor:

1. Om man väljer att köpa en docka (ser ju snyggare ut och är lite smidigare), och således våljer att ha poden stående i denna när man är hemma och inte använder den, innebär ju detta att den står och laddas hela tiden. Och det måste ju vara antalet laddningar som avgör ipodens livslängd. Men om man nu köper en docka vill man ju ha ipoden stående i den istället för liggandes någonstans, så frågan är: Kan man ha ipoden stående i dockan fast den är färdigladdad utan att det tär på batteriet?

2. Känslan jag har efter att ha använt den två dagar är att metallfinnishen verkar ganska tålig.
Ni som haft den oskyddad: ser era ipods nu ut på ett sätt som gör att ni ångrar att ni inte skyddade den, eller har jag rätt om kvaliteten?

Tack på förhand!

Välkommen hit, först ett tips: använd sökfunktionen din först fråga är besvarad ett antal gånge, men nej batteriet tar inte stryk av att stå och "ladda" när den är fulladdad.

Jag ångra att jag inte köpte ett skydd, har en del repor, och ett hack som är ganska irriterande, men gjort är gjort, lycka till!

Tackar för svar.

Ok! En grej till bara... När ipod är fulladdad och ansluten är ju en varningssymbol uppe och blinkar tillsammans med uppmaningen "koppla inte ifrån". Är den alltid där eller kan man få bort den? Att ha iPoden i en docka är ju snyggt, men om den ska stå och blinka med den där varningssymbolen vete fan om det är så snyggt längre... Är jag überpetig nu eller har även detta kommenterats innan?

  • Medlem
  • 2005-10-11 21:33

Vet inte om det kommenterats innan men du kan inte få bort den blinkande varningen "koppla inte ifrån".
Såvida du inte väljer att mata ut iPoden i aktivitetsfältet nere till höger, då försvinner varningen men iPoden fortsätter att laddas. om du gör det kan du förstås inte se iPoden i "den här datorn" eller i iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-12 11:59

Mata ur den via iTunes eller Windows (säker borttagning) innan du tar ur sladden så är det inga problem.

1
Bevaka tråden