Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano har kommit nu, tack apple!!!

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av sail-pro:

jag har massa över 5 min dock inte i 320 kvaliten.. prova med en 192 som e över 5 min da.. jag ska också prova me nån 320.. sen kan vi jämföra våra slutsatser

Jag har nu provat att rippa en låt i följande format:

320/48
320/44.1
192/48
192/44.1

Ingen av dem fungerar! Jag förstår verkligen ingenting. De gäller alltså bara vissa låtar. Sjukt frustrerande.

De fungerar alltså att spela upp på datorn, men ej på min iPod nano. När jag försöker spela upp filen hoppar den bara över den.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-09-14 18:48

Vad är det för skiva? är den skrivskyddad? Vad använder du för program för att rippa?

Ursprungligen av erkus:

Vad är det för skiva? är den skrivskyddad? Vad använder du för program för att rippa?

Det är denna skivan:

http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1003931738/code-j/section-music/

Jag har en PC och använder CDex för att rippa. Det är låt 1, 6, 8, 9, 10, 12 & 14 som ej fungerar. Det är precis likadant med flera andra låtar från andra japanska skivor. Jag ska testa lite amerikanska och brittiska skivor nu också.

[EDIT]Jag har nu även provat lite låtar från mina Manic Street Preachers-skivor. Knappt någon av dem fungerar. Tydligen har det ingen betydelse av hur lång låten är eller vilken bitrate/frekvens den ligger på. Låtarna fungerar helt enkelt inte alls.[/EDIT]

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-09-14 19:11
Ursprungligen av Linkintones:

Det är denna skivan:

http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1003931738/code-j/section-music/

Jag har en PC och använder CDex för att rippa. Det är låt 1, 6, 8, 9, 10, 12 & 14 som ej fungerar. Det är precis likadant med flera andra låtar från andra japanska skivor. Jag ska testa lite amerikanska och brittiska skivor nu också.

[EDIT]Jag har nu även provat lite låtar från mina Manic Street Preachers-skivor. Knappt någon av dem fungerar. Tydligen har det ingen betydelse av hur lång låten är eller vilken bitrate/frekvens den ligger på. Låtarna fungerar helt enkelt inte alls.[/EDIT]

prova att rippa med EAC och lame-codec...den har iaf aldrig strulat för mig...även om skivan har kopieringsskydd

Ursprungligen av erkus:

prova att rippa med EAC och lame-codec...den har iaf aldrig strulat för mig...även om skivan har kopieringsskydd

Jag kör med lame 1.30. Var hittar jag EAC?

[EDIT]Hittade det nu och ska prova om det fungerar.[/EDIT]

[EDIT2]Tack, det funkar nu. Dock tar det sjukt lång tid för att endast rippa en låt med EAC + LAME. I måndags blev jag klar med rippningen av mina 98 skivor. Tråkigt ifall man skulle behöva göra om det nu igen och dessutom då det verkar gå 10x långsammare med AEC. Finns det kanske något program som kan korrigera mina mp3-filer eller konvertera dem så de fungerar?[/EDIT2]

[EDIT3]Efter flera timmars konfigurering hit och dit har det tillslut fixat sig. Det visade sig att det var några inställningar i EphPod som var problemet. Nu kan jag spela alla låtar.[/EDIT3]

Ursprungligen av Linkintones:

Jag kör med lame 1.30. Var hittar jag EAC?

[EDIT]Hittade det nu och ska prova om det fungerar.[/EDIT]

[EDIT2]Tack, det funkar nu. Dock tar det sjukt lång tid för att endast rippa en låt med EAC + LAME. I måndags blev jag klar med rippningen av mina 98 skivor. Tråkigt ifall man skulle behöva göra om det nu igen och dessutom då det verkar gå 10x långsammare med AEC. Finns det kanske något program som kan korrigera mina mp3-filer eller konvertera dem så de fungerar?[/EDIT2]

[EDIT3]Efter flera timmars konfigurering hit och dit har det tillslut fixat sig. Det visade sig att det var några inställningar i EphPod som var problemet. Nu kan jag spela alla låtar.[/EDIT3]

Vilken tur!!!! Och det var skönt för oss andra att inte det var nanos fel!!!!

Ursprungligen av Linkintones:

Jag fick min svarta 4GB iPod nano idag av TNT. Jag är mycket nöjd förutom att den ej vill spela upp vissa låtar. Den spelar ej upp låtar som är över 5 minuter långa. Alla mina låtar är i 320kbps 48khz mp3-format. De låtar som är under 5 minuter långa fungerar utan problem att spela. Någon som kanske vet vad felet är?

hejsan!

Det där låter inte kul=(. Det måste ju vara ett fel. Det kan ju inte vara så att Nano bara spelar låtar under 5 min.

Jag ska också beställa en Nano så fort pengarna kommer fram.

jag är beroende av låtar som är längre 10-20min!

Jag lyssnar på så kallade MegaMixes. Jag själv prodecerar sådana och är genom detta beroende av långa låtar!

Hoppas du hittar felet!
Vill verkligen inte att min ska vara så när jag får min.

Med Vänliga Nano-Hälsningar Wenkan

verkar som den är i holland nu

går bättre än jag trodde detta, kanske har jag den på fredag hoppas.....

Datum Tid Ställe Status
14 sep 2005 15:53 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
14 sep 2005 15:51 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
13 sep 2005 15:50 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
12 sep 2005 00:49 Shenzhen Shipped From Originating Depot
11 sep 2005 00:14 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Ursprungligen av mysiskatten:

verkar som den är i holland nu

går bättre än jag trodde detta, kanske har jag den på fredag hoppas.....

Datum Tid Ställe Status
14 sep 2005 15:53 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
14 sep 2005 15:51 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
13 sep 2005 15:50 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
12 sep 2005 00:49 Shenzhen Shipped From Originating Depot
11 sep 2005 00:14 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

14 sep 2005 08:50 Stockholm Change Of Delivery Address
13 sep 2005 17:39 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
13 sep 2005 17:39 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
11 sep 2005 18:06 Shenzhen Shipped From Originating Depot
10 sep 2005 13:04 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Min kommer tydligen under morgondagen säger dom på TNT!

  • Medlem
  • 2005-09-14 16:42

Tjohoo!!! Nano har ankommit till Växjö

Svart, 4 GB. Så ootroligt cool - passar perfekt till K750i och Sony PSP

Beställde i fredags morse (07:27), fick status "shipped" i förrgår (12:e sep) och sedan såg det ut enligt nedan på TNT fram till idag (14:e sep) då den anlände med Posten kl. 15.34.

Referens 80xxxxxxxx
Upphämtningsdatum 13 sep 2005 
Destination Vaxjo 
Datum       Tid    Ställe       Status
14 sep 2005 06:10  Malmo        Out For Delivery
14 sep 2005 06:09  Malmo        Import Received
13 sep 2005 23:58  Eindhoven    Shipped From Originating Depot

Laddar ...

  • Medlem
  • 2005-09-14 17:11

Köpte även det Nano armbandet (grått) och det är väl "sådär" ... Kanske inte riktigt som jag trodde.

Hoppades att kunna ha det runt armen som en klocka ungefär men den är gjord för att sitta runt biceps, längden är anpassad för något i den storleken.

Laddar vidare ...

På tnt.se får man veta vilken tid/dag som den kommer att levereas när det närmar sig så att man är på adressen där den ska levereras?

Konstigt, allas iPod verkar ha startat i Asien och sedan fortsatt upp till Holland. Min däremot startade i Holland

Ursprungligen av Svarte Petter:

Konstigt, allas iPod verkar ha startat i Asien och sedan fortsatt upp till Holland. Min däremot startade i Holland

jag vet det är skit konstigt

  • Medlem
  • 2005-09-15 11:24

Ett dygn med nano och jag älskar den Anlände igår eftermiddag och pillat med den sedan dess Perfekt match med Sony Ericsson K750i och PSP - svart och sobert.

Något sådant här, skakiga enhandsbilder från K750'n:
http://miforz.com/nano/

Svårt med enhandsfattning ...

Samma här :), beställde min i måndagskväll (vid 11 tiden)
Fick min lilla nano igår förmiddag:D , OMG I SO LOVE APPLE

Min är Out For Delivery nu!
I Göteborg!
Kan den komma idag tro?

Ursprungligen av Laseranders:

Min är Out For Delivery nu!
I Göteborg!
Kan den komma idag tro?

Vart bor du ?

Fick numret till en tjej som tydligen kör ut en sjuhelvetes massa ipods: 0705364844

Kolla om hon har med den, hon ska komma med min om en timme eller något, är i kortedala/angeredstrakten nu, så bor du där så har du troligtvis nyss fått den eller ska snart få den.

Du behöver ju inte säga vad du fick numret ifrån

Edit: Såg nu att du bodde i skövde, men de göteborgare som läser detta kanske har någon nytta av det så jag låter det stå kvar.

varför finns inte nonon än i "Redigera profil, Vilken iPod använder du?"

Fick min för en timme sen och ville updatera min profil på iPod.se.

svart och liten är den. Passar bra till mina Sony MDR-EX71SL

/Alex

Nej, jag bor i Skövde. Men Göteborg är närmare än Schenzen eller vad det hette…

Tror inte ens min har nått Göteborg än. F-n ska det ta sån tid för !?!?

"TNT säkerställer att dina dokument, försändelser, gods och affärskorrespondens levereras säkert och i tid via vårt integrerade nätverk för flyg- och vägtransporter."

Jo tjena.

Hade jag bara inte avbeställt min första order så hade jag säkert fått den nu. Beställde tillsammans med de där tubesen först, i tron att de skulle skicka i två paket, men icke.

Jag blir så sur... Men orderstatus har stått på "processing order" i fyra dagar nu... Beställde i söndags.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 19:50

Hur gör TNT? Ringer de innan de besöker en eller dyker de bara upp? Jag satte min arbetsplats som leveransadress men missade skriva in företagsnamnet i adressen

Tro inte på allt som står på TNT's hemsida... Enligt den så var min i Arnhub i tre dagar, i morse ändrades det till "Out for delivery" och sedan ringde det på dörren... Verkar som de uppdaterar lite när det passar dem. Är man osäker så är det bara att gå till tnt.se och kontakta kundtjänst, de är väldigt trevliga och svarar på alla frågor.

Ursprungligen av Emil:

Hur gör TNT? Ringer de innan de besöker en eller dyker de bara upp? Jag satte min arbetsplats som leveransadress men missade skriva in företagsnamnet i adressen

De ringer inte, de levererar mellan 09 och 17. Ska man ha leverans kvällstid 18 till 21 så får man ringa in och meddela det.

Jag tycker att du ska kontakta svenska apple och meddela ditt företagsnamn, efter det så meddelar de TNT. Det är tyvär den vägen man måste gå. Säkerhetsskäl!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 23:16
Ursprungligen av Gods_machine:

De ringer inte, de levererar mellan 09 och 17. Ska man ha leverans kvällstid 18 till 21 så får man ringa in och meddela det.

Jag tycker att du ska kontakta svenska apple och meddela ditt företagsnamn, efter det så meddelar de TNT. Det är tyvär den vägen man måste gå. Säkerhetsskäl!

Ja, det var det första jag gjorde när jag såg mitt misstag. Tänkte bara kolla om de ringde också så hade man ju haft ytterligare en chans att säga till om det inte redan blivit uppdaterat. De har ju min hemadress om inte annat så försvinna lär den ju inte göra

Söker jag via mitt ordernummer jag fått via "Leveransmeddelande" på TNT.se (referensnummer), så hittar den nada! Statusen på leveransen har varit sedan måndag "Shipped".

Visserligen tar det några dagar, men det borde iaf. stå något på TNT hemsida, tycker jag.

Har beställt följande:

• AIRPORT EXPRESS BASE STATION-INT
• IPOD NANO 4G WHITE PERSONALIZED-SWE

EDIT: När ska de ordna profil - så att man kan ställa in "Ipod Nano 2GB/4GB" ?

Idag kom den, denna underbara lilla sak. Jag blev helt förvånad när jag fick paketet, det var så lätt.

Paketet

Inuti detta paket fanns ännu en låda som skulle innehålla nanon.

När jag öppnade den fick jag en liten (;)) chock, den var mycket mindre än vad jag hade förväntat mig, men där låg den iallafall, svart och fin.

Det fanns även två helvita påsar med tillbehör i lådan.

I påsarna fanns hörlurar, USB-kabel och en grej till dockan.

Jag tog nanon i handen och det var så underbart liten och lätt, det är svårt att visa på bild, men här är ett försök.

Sen tänkte jag för att visa ännu lite bättre hur liten den är så kan jag jämföra med lite andra iPods, kan tänka mig att en del har en iPod och kan då få en bild av hur liten den är. Jag har jämför med en iPod photo och en iPod mini.

Hoppas ni gillar bilderna.

Skulle fått min idag med om jag inte missat när TNT kom med packetet

Ursprungligen av benghann:

Skulle fått min idag med om jag inte missat när TNT kom med packetet

delar TNT ut på lördag och söndag??

Bevaka tråden