Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering på ipod

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 20:10

Jag har ett problem med att låtarna på ipoden ska "uppdateras" direkt.
T.ex 25 mest spelade uppdateras endast efter att ipoden kopplats in i datorn.
Vet inte om detta har varit uppe förut men om det har så radera tråden och hänvisa till den gamla.
Mvhh

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-05 20:56

antar att du slipper det med manuell synkning. med automatisk synk är det väl enbart vid synk som det uppdateras, efter att iPodens och hårddiskens playcounts vägs samman.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 22:54
Ursprungligen av erik:

antar att du slipper det med manuell synkning. med automatisk synk är det väl enbart vid synk som det uppdateras, efter att iPodens och hårddiskens playcounts vägs samman.

Hm, prövade köra manuell men blev ingen skillnad.
Men tack för tipset dock.
Någon som varit med om liknande eller vet vad jag ska göra?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-24 17:05

Någon som har någon idé? Jag använder ofta spellistor som Högsta betyg och 25 mest spelade. Känns väl lite överdrivet att skicka in min 3e ipod för detta skitfel.

Jo, det beror på den senaste firmwareuppdateringen, den som kom samtidigt som iTunes 4.9. Jag körde med den hela sommaren och fattade inte först vad som var fel på mina spellistor, men nu har jag återställt förra versionen och allt funkar igen.

Nån som hört ngt om en rättning?

Ursprungligen av filuhr:

Jo, det beror på den senaste firmwareuppdateringen, den som kom samtidigt som iTunes 4.9. Jag körde med den hela sommaren och fattade inte först vad som var fel på mina spellistor, men nu har jag återställt förra versionen och allt funkar igen.

Om det är fel i Firmware - nån som vet ngt om rättning?

Trusted_Banker

Ursprungligen av Trusted_Banker:

Om det är fel i Firmware - nån som vet ngt om rättning?

Jo, i Verktygsprogram/iPod-uppdaterare ska det finnas alla uppdateringar man har kört. Varje version är ett eget program. Kör 'iPod updater 2005-03-23' och välj Restore för att installera den näst senaste versionen, där spelistorna funkar rätt. OBS! All musik och alla inställningar man har på sin Pod försvinner och måste ställas in på nytt efteråt.

1
Bevaka tråden