Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

J*vla Volymspärr!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså, jag vet, det finns 20 miljoner ilägg om hur man tar bort skiten, men, i alla fall.

Jag köpte en ny Ipod 20gb i går, den med färgskärm, ej photo, men jag får inte skiten att funka med det här "go Pod" den hittar ju inte min Ipod, hur fan får man till det. Och det borde ju för fan vara inviduellt om vill ha sönder sin hörsel eller inte, som tex Sony har AVLS som alternativ hörselnedsänkande grejsimojs...

Någon som kan hjälp mig??

Tack på för hand// Philpe

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-07 20:53

se till i iTunes att iPoden används som hårddisk, testa sedan goPod igen.
funkar inte det, testa att göra en reset.

ja, det borde vara individuellt om man vill förstöra hörseln eller inte, men antagligen skulle inte iPoden få säljas i Europa utan spärren, så valet att sätta in spärr lär vara enkelt.

Ursprungligen av erik:

se till i iTunes att iPoden används som hårddisk, testa sedan goPod igen.
funkar inte det, testa att göra en reset.

ja, det borde vara individuellt om man vill förstöra hörseln eller inte, men antagligen skulle inte iPoden få säljas i Europa utan spärren, så valet att sätta in spärr lär vara enkelt.

Jag får tacka så hemskt mycket! skall göra en reset o se om det funkar, för den hittade inte podden när jag markerade "använd som hårddisk"

// Mvh: Philpe

goPod

Hej, Jag tänker inte dubbelposta så jag gömmer mig hära
Det här med goPod..
Jag laddade ner det igår, men jag får bara en Zip fil med en mapp som heter goPod-1.1_src, å i den finns ytterliggare 4 mappar med 2 textdokument. Vilken ska man lägga in vart eller hur ska man göra? =( Har läst omkring jättel'nge men hittar ingen som beskriver hur man installerar det..

Tack på förhand//Sonny

Alltså, jag får det inte att funka...

Jag fattar inte vad jag gör för fel, har provat allt....gjort skiten till hårdisk och allt... men ändå hittar den inte min vita lilla klump.

Någons som kan hjälpa en stackars frustrerad nybliven ipod ägare?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-10 08:40

Det kanske är en för gammal version?

Ursprungligen av smasch_and_grab:

Hej, Jag tänker inte dubbelposta så jag gömmer mig hära
Det här med goPod..
Jag laddade ner det igår, men jag får bara en Zip fil med en mapp som heter goPod-1.1_src, å i den finns ytterliggare 4 mappar med 2 textdokument. Vilken ska man lägga in vart eller hur ska man göra? =( Har läst omkring jättel'nge men hittar ingen som beskriver hur man installerar det..

Tack på förhand//Sonny

Du har laddat ned källkoden istället för en kompilerad version av programmet.
Pröva att ladda ned den här filen istället (borde fungera, annars är det bara att gå in på goPods hemsida).

Ursprungligen av smasch_and_grab:

Hej, Jag tänker inte dubbelposta så jag gömmer mig hära
Det här med goPod..
Jag laddade ner det igår, men jag får bara en Zip fil med en mapp som heter goPod-1.1_src, å i den finns ytterliggare 4 mappar med 2 textdokument. Vilken ska man lägga in vart eller hur ska man göra? =( Har läst omkring jättel'nge men hittar ingen som beskriver hur man installerar det..

Tack på förhand//Sonny

Du har nog laddat ner källkoden... ladda ner en förkompilerad version istället, till exempel Windowsversion om du är på PC.

om min ipod skulle gå sönder av nån annledning, kan appel då se att man tagit bort volymspärren å då säga att garantin inte gäller för att man mixtrat lite med spärren.

  • Medlem
  • 2005-08-10 09:50

Funkar inte i min nya iPod 20gb heller...

Ursprungligen av Philpe:

Alltså, jag vet, det finns 20 miljoner ilägg om hur man tar bort skiten, men, i alla fall.

Jag köpte en ny Ipod 20gb i går, den med färgskärm, ej photo, men jag får inte skiten att funka med det här "go Pod" den hittar ju inte min Ipod, hur fan får man till det. Och det borde ju för fan vara inviduellt om vill ha sönder sin hörsel eller inte, som tex Sony har AVLS som alternativ hörselnedsänkande grejsimojs...

Någon som kan hjälp mig??

Tack på för hand// Philpe

Förstör du din hörsel har du ingen nytta av din iPod...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-11 22:19
Ursprungligen av tin_omen:

Förstör du din hörsel har du ingen nytta av din iPod...

haha
antar att du inte är medveten om att ett par större lurar är tyngre att driva, och därmed ger minimal volym.

Haha! Ehhh jo...

--> Erik: Antar att du inte förstod sammanhanget...
"Och det borde ju för fan vara inviduellt om vill ha sönder sin hörsel eller inte"

Ursprungligen av Philpe:

Alltså, jag vet, det finns 20 miljoner ilägg om hur man tar bort skiten, men, i alla fall.

Jag köpte en ny Ipod 20gb i går, den med färgskärm, ej photo, men jag får inte skiten att funka med det här "go Pod" den hittar ju inte min Ipod, hur fan får man till det. Och det borde ju för fan vara inviduellt om vill ha sönder sin hörsel eller inte, som tex Sony har AVLS som alternativ hörselnedsänkande grejsimojs...

Någon som kan hjälp mig??

Tack på för hand// Philpe

Tjena!
Kolla goPods hemsida, dom har en ny version nu, som funkar med färgskärmen, så det är bara att uncappa!!

  • Medlem
  • 2005-10-07 10:18
Ursprungligen av Philpe:

Alltså, jag vet, det finns 20 miljoner ilägg om hur man tar bort skiten, men, i alla fall.

Jag köpte en ny Ipod 20gb i går, den med färgskärm, ej photo, men jag får inte skiten att funka med det här "go Pod" den hittar ju inte min Ipod, hur fan får man till det. Och det borde ju för fan vara inviduellt om vill ha sönder sin hörsel eller inte, som tex Sony har AVLS som alternativ hörselnedsänkande grejsimojs...

Någon som kan hjälp mig??

Tack på för hand// Philpe

Använd iMod istället! Jag köpte en ny iPod 20gb med färgskärm för två veckor sedan och det första jag gjorde var att ta bort ljudspärren med iMod. Så sök på forumet efter iMod så hittar du säkert länkar till det lilla ta-bort-ljudspärren-programmet. Det funkar klockrent!

Edit:
Ladda ner imod här!

1
Bevaka tråden