Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itrip-priser

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-11 23:16

Fm-sändare tänkte jag, till ipoden naturligtvis. Började surfa runt och kom snart in på griffins hemsida och hittade itrip, som inte bara var tekniskt häftig, den var fin att titta på också. Där kostar den $35, ett rimligt pris. Kanske 500:- i sverige tänkte jag naivt. Så idag när jag var på stan kostade de 749:- Någon som vet en svensk återförsäljare som är lite mer realistisk i sitt påslag?

Re: itrip Priser

Tjo!

Jag handlade iTripen direkt från Griffin och den kosta runt 500-600,- med frakt, de levererar den med DHL next day och tyvärr så kan man inte ta någon billigare frakt, men det var klart värt det....sen är det ju så att det är olagligt att använda itripen...men för hoppningsvis så kommer PTS att ändra de reglerna nu under sommaren....

  • Oregistrerad
  • 2004-03-12 11:00

Anledningen till det höga priset i sverige beror på att den inte längre tas i till sverige av någon ÅF. De få ex som finns kvar på hyllorna kan säljas med högre pris.

Post och telestyrelsen har slagit ned på MP3 spelare med FM-sändare och stoppat försäljningen. (Mest har det skrivits om Jens of Sweden.)

Jag köpte en iTrip i går från macademic.se för 600:- inkl moms. (macforum.se vill ha 625 för sina ex).

Innan PTS förbud kostade en iTrip på macoteket ca 440:- inkl moms

mvh J

På inwarehouse.se//macwarehouse.se finns iTrip för 594,- ink.moms.
funderar på å köpa från de, de har lagt in en 'brasklapp' om att man inte får använda sin iTrip i sverige.

...nån som har handlat från de nån gång? hittar inget om fraktpriser på sidan.

Ursprungligen av coreywebster:

På inwarehouse.se//macwarehouse.se finns iTrip för 594,- ink.moms.
funderar på å köpa från de, de har lagt in en 'brasklapp' om att man inte får använda sin iTrip i sverige.

...nån som har handlat från de nån gång? hittar inget om fraktpriser på sidan.

Jag har för mig att de säljer utan moms.

  • Medlem
  • 2005-06-15 21:54

Det tveklöst bästa sättet för att kunna njuta av sin ipod i bilen måste vara så som jag gjort.

Jag skruvade i sär min bilstereo, lokaliserade var ljudet går från cd-delen till förstärkar-delen, fram med lödkolven och löda dit en strippad hörlurs kabel (inköppt på maxi för 29kr), skruvade ihop allt igen och vips, stereo IN till bilstereon !!

Hela operationen tog allt som allt 20 minuter och resultatet är helt ojämförbart bättre än att köpa sig en dyr itrip. Jag har gjort tester itrip vs. min lösning och kommit fram till att itrippen scorrar och låter allmänt dåligt. Medans min lösning håller cd kvalité hela vägen..

Någon som vet hur priser på iTrip är i andra länder?
Är de förbjudna där?
Tex Tyskland, Italien, England, Spanien eller Turkiet?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-10-27 09:08
Ursprungligen av erlis:

Det tveklöst bästa sättet för att kunna njuta av sin ipod i bilen måste vara så som jag gjort.

Jag skruvade i sär min bilstereo, lokaliserade var ljudet går från cd-delen till förstärkar-delen, fram med lödkolven och löda dit en strippad hörlurs kabel (inköppt på maxi för 29kr), skruvade ihop allt igen och vips, stereo IN till bilstereon !!

Hela operationen tog allt som allt 20 minuter och resultatet är helt ojämförbart bättre än att köpa sig en dyr itrip. Jag har gjort tester itrip vs. min lösning och kommit fram till att itrippen scorrar och låter allmänt dåligt. Medans min lösning håller cd kvalité hela vägen..

Intressant, måste dock skriva att cd kvalitet kan det inte vara då det är iPod som gäller. Sen e det aldrig bra att dela på en signalväg på det sättet du gjort. Borde finnas en switch som gör att de antingen är iPoden eller bilens CD som spelar. Om man har en dyr cd i bilen kanske det inte heller e värt att göra egna lödningar då man kan förlora mycket på det.

Hur som helst så e de trevligt att folk experimenterar o hittar på egna lösningar!!

http://store.yahoo.com/semsons-inc/

där finns billiga tillbehör och inte så dyr frakt

Intressant att se flera möjliga ställen att skaffa en iTrip ifrån.
Men verkar som att de endast pratas om iTrip til "äldre" modellerna, inte till b la Nano.
Isåfall kan jag åter igen rekommendera iPod-Europe som har gratis frakt till Sverige!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-03-14 15:29

Fan alltså, kände på mig att man skulle slå till när den var "laglig". Var så nedrans nära men jag trodde att den aldrig skulle sluta säljas.

Kolla på Tradera!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 12:50

alla poster som handlade om att sälja itrips är raderade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 09:30

Tiilåten i England iaf

jag köpte min itrip i usa för ca. 336kr. hehe..

Ursprungligen av carl_beckman:

jag köpte min itrip i usa för ca. 336kr. hehe..

Och jag min iTrip Mini för 295 kr och AirPlay för samma pris.

USA är ett underbart land..

Hej,

Fick min iTrip som jag beställde från The iStore i USA, för ett par veckor sedan. Samtidigt fick jag läderfodralet från Vaja i Argentina.

Tyvärr fick jag betala både tull och moms för iTrip, men slapp det för fodralet.

Priset för iTrip: $ 35
Frakt: $ 12
Total: $ 47
Tull + moms SEK 127
Leveranstid: 1 vecka
The iStore

Priset för Vaja fodralet: $ 80
Frakt FedEx: $ 25
Total: $ 105
Leveranstid: 20 dagar
Vaja

Priset för fodralet kan tyckas högt. Men en av anledningarna är att dom tillverkar fodralen på beställning. Och förövrigt är det en mycket hög kvalite på jobbet.

Måste säga att iTrip är nog bland det häftigaste jag sett. Hade fest förra helgen och körde all musik med iPoden. Synd bara att det inte finns något program för W XP, där man kan lägga till crossfading.

Slänger med en bild på skönheten.

Ursprungligen av LaltroMondo:

Hej,

Fick min iTrip som jag beställde från The iStore i USA, för ett par veckor sedan. Samtidigt fick jag läderfodralet från Vaja i Argentina.

Tyvärr fick jag betala både tull och moms för iTrip, men slapp det för fodralet.

Priset för iTrip: $ 35
Frakt: $ 12
Total: $ 47
Tull + moms SEK 127
Leveranstid: 1 vecka
The iStore

Priset för Vaja fodralet: $ 80
Frakt FeDex: $ 25
Total: $ 105
Leveranstid: 20 dagar
Vaja

Priset för fodralet kan tyckas högt. Men en av anledningarna är att dom tillverkar fodralen på beställning. Och förövrigt är det en mycket hög kvalite på jobbet.

Måste säga att iTrip är nog bland det häftigaste jag sett. Hade fest förra helgen och körde all musik med iPoden. Synd bara att det inte finns något program för W XP, där man kan lägga till crossfading.

Fint fodral! ser ju verkligen snyggt ut!
Köppte min iTrip i Tyskland har inte prövat den ännu men kommer hem imorgon så då
Kostade ca 250 kr här och det var ett rätt rimligt pris.
Dom är olagliga här också men det är fullt tillåtet att sälja dom. Hoppas bara att det inte kommer nån tull på den nu. Det skulle va tråkigt att bli fast i tullen för en lite iTrip.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 10:14

Det är ingen tull inom EU.

Det är lagligt att sälja dem här också. Men eftersom det är olagaligt att använda dem så är det ingen som säljer dem.

OnT: testa pricerunner.se

OT: minipond du som har båte iTrip och AirPLay vilken är bäst?
Tänkte då blir det någon skillnad i ljudkvalitet och vilken är mest lättanvänd.
Kan du rekomender anågon av dom?

Ursprungligen av Granden:

OnT: testa pricerunner.se

OT: minipond du som har båte iTrip och AirPLay vilken är bäst?
Tänkte då blir det någon skillnad i ljudkvalitet och vilken är mest lättanvänd.
Kan du rekomender anågon av dom?

Jag testade båda på samma frekvens och kom fram till att AirPlayen va bäst på den frekvensen just då.
Så jag packade ner iTripen och sålde den.

Airplay är helt klart mest lättanvänd, då man inte behöver installera den eller något.
Men det känns som om iTripen sänder ut starkare signaler och får därmed oftast bättre ljudkvalitet.

Ursprungligen av Strålning:

Fm-sändare tänkte jag, till ipoden naturligtvis. Började surfa runt och kom snart in på griffins hemsida och hittade itrip, som inte bara var tekniskt häftig, den var fin att titta på också. Där kostar den $35, ett rimligt pris. Kanske 500:- i sverige tänkte jag naivt. Så idag när jag var på stan kostade de 749:- Någon som vet en svensk återförsäljare som är lite mer realistisk i sitt påslag?

------------------------------

Jag köpte min på: http://shop.ipodworld.co.uk/iPodWorldSite/pages/search/search.asp?txtSearch=itrip&submitflag=true&ctgry=iPodWorld&x=0&y=0&serial=05070177325864581
Fick den två dagar senare...HUR BRA SOM HELST!

kan varmt rekomendera denna sida då ni beställer tillbehör..

Någon som vet en affär (inte på internet) där man kan köpa itrip till ipod mini i stockholm...
jag är inte över 18 år så jag kan itne beställe från internet, tror inte mina föräldrar tillåter mig heller...
Någon som kan säga en affär och gatuadress eller URL!

iTrip hos eBay

Köp min via ebay UK för £24 inkl frakt (cirka 360kr). Följande länk är för alla auktioner som levererar till sverige! Ebay UK Griffin iTrip

OBS! Jämför fraktpris innan du köpa, många ha låg inköp men dyr frakt! Moms/tull tillkommer INTE från leverantör inom EU

Jag köpte min på ipodeuropes hemsida.

49 euro, betalade med kort och 3 dagar senare låg den i min brevlåda.

Köpte min på tradera.se kostade 249:- Den kommer nog på måndag

Någon som vet hur det är i finland gällande försäljning utav itrip och airplay ska dit nästa vecka kanske ksulle köpa en då tänkte jag om det inte är allt för dyrt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 20:18

det beror på att det inte finns någon itrip för nano eller g5. de är endast "pre order"

1
Bevaka tråden