Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

batteri laddas ur utan användning

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag köpte nyligen en ipod mini 6gb och är mycket nöjd, förutom equlizern men det är en annan historia.
Dock har jag märkt att batteriet laddas ur ganska snabbt om jag bara låter den ligga. Detta tycker jag är väldigt begränsande. Man måste hela tiden planera i förväg om man ska använda den. Ladda batteriet kvällen innan eller nåt. Det gör att man i praktiken aldrig kan dra nytta av de 18 timmar som batteriet håller.
Är detta problem något man måste acceptera eller finns det en lösning, och varför är det så?
/Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-29 23:03

vad är snabbt? är det urladdat efter en natt?

Ursprungligen av xtrem:

vad är snabbt? är det urladdat efter en natt?

kanske två tre dagar. om det gått en vecka kan jag inte ens starta ipoden.

jag laddade hem ipodplayerpackage.exe och det verkar hjälpa. Har aktiverat deep sleep mode inne i programmet.
tänkte bara dela med mig av detta eftersom jag antar att det är fler än mig som stör sig på detta problem.

Men då försvinner alla inställningar va? Men egentligen, jag har bara svenska som språk, kan ju klara mig med engelska liksom..

Ursprungligen av wunderbaren:

Men då försvinner alla inställningar va? Men egentligen, jag har bara svenska som språk, kan ju klara mig med engelska liksom..

Språket är kvar.
Vad jag har märkt är det bara "klickljudet" som är igång som högtalare då man har aktiverat deep sleep.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-12 14:57

Jag har precis samma problem. Hur korkade är dom egentligen som inte har en on/off-knapp?

Jag tränar två gånger i veckan. Cirka 1½ timme varje gång. Tränar jag på måndagen och lyssnar på iPoden i 1½ timme så måste jag ladda skiten innan fredagens träning för att annars kommer batterihelvetet att ta slut. Totalt jävla värdelös är vad denna mp3-spelare är. Man måste planera innan man ska kunna använda den. Annars är batteriet slut.

Värdelöst!

Ursprungligen av korthoga:

Jag har precis samma problem. Hur korkade är dom egentligen som inte har en on/off-knapp?
Jag tränar två gånger i veckan. Cirka 1½ timme varje gång. Tränar jag på måndagen och lyssnar på iPoden i 1½ timme så måste jag ladda skiten innan fredagens träning för att annars kommer batterihelvetet att ta slut. Totalt jävla värdelös är vad denna mp3-spelare är. Man måste planera innan man ska kunna använda den. Annars är batteriet slut.

Värdelöst!

hehe, har du funderat på att läsa manualen?

tryck och håll inne play-knappen så stängs den av.

Ursprungligen av snäll:

hehe, har du funderat på att läsa manualen?

tryck och håll inne play-knappen så stängs den av.

har du funderat på att läsa hela tråden?
den handlar ju om att batteriet laddas ur även fast den är avstängd.
vilken vettig / ovettig människa som helst förstår ju att batteriet laddas ur om den ligger på.

iPoden går ju som de flesta vet ner i sleep mode när man "stänger av" den.. det enda sättet jag har hittat för att undgå det är PodPlayerPackage, som har ett sånt deep-sleep hack inbyggt. Podplayer är även rätt schysst om man vill överföra musik från iPoden till datorn (endast för eget bruk, of course )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 12:48

1. Var trevligare linusD, snäll; läs hela inlägget
2. Det finns flera "hack" som gör det där med deep sleep.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-01 09:51
Ursprungligen av xtrem:

2. Det finns flera "hack" som gör det där med deep sleep.

Fixar ett sådant program alltså att minin inte drar ström när den inte används? Skulle du vilja ge oss en länk?

/Fabian

Ska man verkligen behöva ta till dessa hack för att den ska funka som det är tänkt. Min iPod Photo var likadan, dvs den drog ur batteriet lika fort om den spelade musik eller låg avstängd. Jag fick en sprillans på garantin utan något som helst tjafs så det var uppenbarligen inte som det skulle med den iPoden.

Lämna tillbaka den om den inte går i vila.

  • Medlem
  • 2005-09-08 15:57

Jag hittade "vila" på iPoden.. Tycker nog det funkar bättre än att ara stänga av den.. Tesat det?

1
Bevaka tråden