Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur organiserar ni era spellistor i mini?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag äger idag en 3G 20G idag. Men är sugen på att uppdatera med en mini oxå då jag tycker att 20 gigaren är lite för tung.

Men då till min fråga:

Låt oss säga att jag har 100G musik på min dator. Och jag vill ha all denna musik tillagd i mitt itunes så att jag kan lyssa på all musik hemma. Men hur ska jag då göra för att på smartast sätt hålla min mini uppdaterad men ny fräch musik hela tiden.

Hur gör ni som sitter i samma situation?

Jag hade rate'at varje låt, och efter varje vecka hade jag kollat vilka som har flest stjärnor. Då är det bara att kolla om jag tycker låten är lika bra. Sitter iofs inte i din situation nu...

Gör en avancerad playlist som konstant byter ut musiken i iPoden för varje sync, efter ett schema som passar dig. Kanske 1GB musik som du inte tidigare lyssnat på, 1GB musik med 4+ stjärnor, 1GB från din favoritartist/genre, och den sista 1GB:en totalslumpad. Det ger en kryddig blandning där den musik du gillar mest är beständig på iPoden sålänge du vill!

Ursprungligen av Mats Björnström:

Gör en avancerad playlist som konstant byter ut musiken i iPoden för varje sync, efter ett schema som passar dig. Kanske 1GB musik som du inte tidigare lyssnat på, 1GB musik med 4+ stjärnor, 1GB från din favoritartist/genre, och den sista 1GB:en totalslumpad. Det ger en kryddig blandning där den musik du gillar mest är beständig på iPoden sålänge du vill!

Det är riktigt smart... Några fler smarta alternativ? Hur gör ni som har en ipod mini?

  • Medlem
  • 2005-05-30 16:41
Ursprungligen av Mats Björnström:

Gör en avancerad playlist som konstant byter ut musiken i iPoden för varje sync, efter ett schema som passar dig. Kanske 1GB musik som du inte tidigare lyssnat på, 1GB musik med 4+ stjärnor, 1GB från din favoritartist/genre, och den sista 1GB:en totalslumpad. Det ger en kryddig blandning där den musik du gillar mest är beständig på iPoden sålänge du vill!

Hur får man en smart playlist sådär?
Jag kan ju få en så att den kör 4 GB låtar med högt betyg, men hur låter jag den slumpa fram resten?
Oops, såg inte att man kunde ha smart playlists inne på iPod:en, då är det ju lätt som en plätt.

Jag lägger bara in alla favoritlåtar. Inte såna jag inte lyssnar på. Just nu har jag ungefär 300 låtar på min Ipod mini, men när jag tröttnar på någon skiva tar jag bort den och kanske lägger till någon annan skiva.

jag kör samma sätt som rockstarr, men jag ska helt klart testa Mats Björnströms sätt så småningom

Hej! Jag är novis när det gäller ipod. Jag har precis skaffat en ipod mini 4G. Har problem med att uppdatera den med nya låtar. Ska det inte funka så att den kan uppdatera sej själv när man ansluter den till itunes? Det står att den inte kan hitta min ipod spellista. Finns det nå´t annat sätt att radera låtarna på poden?
Mvh Tom

Du kan välja precis vilka spellistor som ska synkas med iPoden, fast det går ju bara att ändra medan den är ansluten till iTunes.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-17 21:29

Jisses! Nån gång ska jag lära mig lika mycket som ni kan me eran iPod. Jag blir snurrig av er.*s*

..men men, man är ju inte nybörjare förevigt. Skoj o läsa så mycket!

1
Bevaka tråden