Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta trasig skärm?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har på något sätt lyckats slå sönder skärmen på min 3g ipod när den låg i ryggsäcken. Det är endast en liten del som fungerar, ca 1/4 på vänstra sidan. Jag hittar ingenting på apples hemsida om reparering av ipods, jag hittar heller inte något telefonnummer till dem (som inte kostar 500kr att ringa).
Finns det något nummer jag kan ringa, någon butik som fixar, eller har ni något annat tips på vad för alternativ jag har för att kunna spela låtar utan att behöva gissa mig fram?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-20 14:36

Tror det blir för dyrt att laga faktiskt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-20 14:48

måste byta hela displayen.
bara att köpa ett ny display (exkl arbete) kostar ca 1000kr. så apple lär nog smaska på lite för att laga den.

För ett tag sedan var jag inne på en sida som kan fixa skärmen till din ipod för följande priser:
ipod mini och ipod 2G och 3G: 1250kr
Ipod 3g och 4g: 1500kr
Ipod photo: 2500kr
Jag är väldigt säker på att Apples priser är ungefär likadana. Testa med att göra en service förfågan så får du reda på vad det kan kosta.

Aj då, det var inte billigt, knappast värt att fixa.. Jag får väl hållas med den här då tills det blir dags för en ny.

Eller så kan du tejpa för skärmen och använda din ipod som en shuffle;)

http://wholesalepdas.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=66

Rätt billigt hät med installation och allt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-22 20:17

"We regret that we are unable to process international orders at this time except for payments utilizing USPS Postal Money Orders."

känns inte så säkert

dessutom är det ju + frakt ToR

1
Bevaka tråden