Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SONY MDR-EX71 ägare kolla här

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt och mixtrade med Itunes Eq ett bra j-vla tag och har nu fått fram en jäkligt grym inställning.

Låter hur bra som helst i mina EX71:or

Så ni som äger sony lurarna (och orkar), Prova det här där nere.

Jag är för första gången riktigt nöjd med ljudet i poden!

//Tajroo

Jag ska inhandla mig ett par sådana lurar, så det ska bli intressant att testa din 'config' sen

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 02:52

Det går inte spara configen så vi kan ladda ner den från dig istället?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 08:52

Intressant. Ska testa så fort jag kommer hem.
Jag upplever ganska rejäl diskant i mina lurar, får ofta vasst s-ljud på sången. Därför kör jag treblereducer. Din inställning verkar ändå ha över medel i treble, men du får inga såna diskantproblem?

Sen ska man försöka få över inställningen till podden oxå, verkar ju inte vara helt enkelt enligt de trådar som finns

Basen måset ju bli snuskigt överdriven med den där inställningen..

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 10:26

Tycker det ser ut som en hederlig "Rock"-inställning

hhmm ställ in som bilden då? aja smaken är som baken. Men jag gilalr det iaf

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 11:49

...och för att få över EQn till podden så markerar du alla låtarna på podden i iTunes, väljer din EQ och sätter sedan EQn på podden till off INNAN du spelar nästa gång?

har jag fattat rätt?

yes! det har du-

vart gör man en egen "enqulizer" i iTunes? jag hittar inte!!!

Ursprungligen av Quiksiver:

vart gör man en egen "enqulizer" i iTunes? jag hittar inte!!!

längst nere i högra hörnet finns tre knappar. den längst till vänster är equalizer. tryck på den. "make preset" i raden där man kan välja. gör, spara.

Ser fint ut! Liknar techno preset i nya Winamp. Dvs grymt skönt ljud... Inte lika flat. Viktigt med rätt EQ inställningar i min mening.

med rätt lurar behövs inge eq

Ursprungligen av nasdaq:

med rätt lurar behövs inge eq

Ursprungligen av nasdaq:

med rätt lurar behövs inge eq

word^

Min eq som jag använder till bl a EX 71 lurarna ser lite annorlunda ut.

Vilka är rätt lurar till ipoden då? Om vi snackar proppar alltså.

Givande att skriva "med rätt lurar behövs ingen eq" utan att skriva vilka lurar som "är rätt".

Ursprungligen av Jake Styles:

Givande att skriva "med rätt lurar behövs ingen eq" utan att skriva vilka lurar som "är rätt".

Det beror väl lite på vad du har för musikstil. Jämför med att olika EQ-inställningar passar olika bra till olika genrer.

Ursprungligen av thepressureofdays:

Det beror väl lite på vad du har för musikstil. Jämför med att olika EQ-inställningar passar olika bra till olika genrer.

Fel! För att vara göra samma dumma grej som de andra så säger jag, med Rätt lurar så kan du lyssna på all musik precis som att med rätt EQ inställning så kan du lyssna på all musik.

M a o, rätt intunat är det som gäller, sen om det är luren, EQ:n lr kombinationen av båda så ska du kunna lyssna på all sorts musik. Jag antar att vi utgår från en hifiansats, men det blir ju lite dumt då med tanke på att vi snackar mp3.

1
Bevaka tråden