Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför har jag så låg transferrate?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-04-05 18:07

Jag har en iPod Photo 4G 40gb. Kör Firewire. Problemet är att transferraten är enormt slö. Har maxat 4000kb/s. Ibland är den nere på 800-1000. En gång var den tillomed på 120kb/s. Jag har testat både lägga över låtar genom iTunes, winamp5 med ipod plugginen. Även testat att bara lägga över en fil genom filhanteraren. Vad kan vara felet?

Det första du kan kolla är om drivrutinerna är dom rätta. Jag antar också att du har en ganska modern dator som klarar av firewire. Förvänta dig inte super hastigheter med firewire. När jag använde firewire med min mini så kom jag själv uppi hastigheter som är ungefär en låt per sekund eller nåt. USB 2 är snabbre när det kommer till små filer så du borde använda det i stället. Där emot vet jag inte vad som kan orsaka låga hastigheter på 120kb/sek men kolla drivrutierna så att dom är dom rätta.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-04-05 20:46

Provade byta till usb2 o kom upp i ca 8mb/s. Är det vad jag kan vänta mig eller går det pressa ur mer lite till mb/s?

Det är så att om du har win xp sp2 så stryper dens firewire drivrutiner hastigheten till 200mbit/sek det bästa är att skaffa andra drivrutiner som tillåter högre hastigheter. Annars så är ubs2 snabbare när det gäller små filer så jag rekommenderar usb2 för musiköverförning.

1
Bevaka tråden