Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dör batteriet permanent efter 1 år?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kompis sade till mig att ipod mini batteriet hade en livstid på lite mer än ett år.. sen vart man tvungen och köpa nytt vilket kostade en hel del (har hört allt mellan 700>1500).

Någon som har mer koll än mig o kan bekräfta detta?

Ursprungligen av stinkfist:

En kompis sade till mig att ipod mini batteriet hade en livstid på lite mer än ett år.. sen vart man tvungen och köpa nytt vilket kostade en hel del (har hört allt mellan 700>1500).

Någon som har mer koll än mig o kan bekräfta detta?

Det finns mängder med diskussioner om dettta här på forumet, bl.a:
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=44140&highlight=livsl%E4ngd

Kolla här också:
http://forums.ipodlounge.com/showthread.php?threadid=19556

Kanon tack så mkt.. nu en fråga till bara.. när det tar slut.. nån pejl på vad det kostar o byta det? garantin va väl bara ett år antar jag

Ursprungligen av stinkfist:

Kanon tack så mkt.. nu en fråga till bara.. när det tar slut.. nån pejl på vad det kostar o byta det? garantin va väl bara ett år antar jag

Har kollat runt lite och det kostar ca. 800:- om man skickar den till apple för byte (har inte kollat exakta priset, då jag är på jobbet och man måste knappa in serienumret på ipoden för att få fram prisuppgift, verkar det som). Det går även att byta batteri själv om man är lite händig. Har inte kollat vad batteri kostar då. Själv skulle jag nog inte ge mig på det, då det verkar vara lätt att man skadar (repar) plasten, skärmen och skalet...

  • Medlem
  • 2005-03-31 22:00
Ursprungligen av ragland:

Har kollat runt lite och det kostar ca. 800:- om man skickar den till apple för byte (har inte kollat exakta priset, då jag är på jobbet och man måste knappa in serienumret på ipoden för att få fram prisuppgift, verkar det som). Det går även att byta batteri själv om man är lite händig. Har inte kollat vad batteri kostar då. Själv skulle jag nog inte ge mig på det, då det verkar vara lätt att man skadar (repar) plasten, skärmen och skalet...

man kan köpa batteri för ungefär 400 ngt sånt beroende på varifrån man köper..

Ursprungligen av mione:

man kan köpa batteri för ungefär 400 ngt sånt beroende på varifrån man köper..

Tack alla för väldigt bra svar.. som tur är har jag en macintosh affär i krokarna så jag får väl springa gråtandes in dit när den dagen kommer (om den kommer). Men batteri är ju en slitvara som kommer ta slut förr eller senare.. synd det är så dyrt o köpa nytt.. det är ju så man hade tjänat på o ha vanliga laddningsbara batterier i den

Ursprungligen av stinkfist:

det är ju så man hade tjänat på o ha vanliga laddningsbara batterier i den

Knappast eftersom de hade haft mindre kapacitet på givet utrymme och därmed fått laddas oftare och därmed tagit slut långt tidigare och därmed fått bytt batter mycket oftare (i den mån man över huvut taget behöver byta med orginalbatteriet)…

1
Bevaka tråden