Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Hörlurar -Sennheiser HD-555?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tror ni om dom? Har ju börjat säljas i 50 ohm nu istället för 120.
Tror ni att ipoden pallar att driva dom och få bra tryck i ljudet?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=28626&traff=1

  • Medlem
  • 2005-03-30 19:06

Har ett par 595:or med 50 ohm, köpte dom för att ha till datorn/stereon, men funkar bra till ipoden också om man vill ha stror lurar, själv föredrar jag mina Er-6i.
Är inte helt 100 men antar att det är 6.3mm plugg på 555:orna? Det är det iaf på mina 595:or, och det kanske inte är någon höjdare att gå runt med adaptern...
Tog en bild på hur fet den blir.

Att tänka på är att eftersom det är öppna lurar så läcker de väldigt mycket ljud.
Enligt Sennheisers hemsida så är det 6.3 plugg till 555:orna också.

Hmm, ok. Men inte enligt webhallens hemsida. Tror bara att du får med en adapter till 6.3 mm pluggar om man behöver det.

  • Medlem
  • 2005-03-30 20:37

Om du kollar i produktbladet på webbhallen så står det "Delivery Includes: Headphone, 3.5mm adapter"

Sant. Får ringa och kolla. Tips på andra Sennheiser lurar som inte läcker lika mycket da? (Farfar får nämligen 40% rabbat där).

  • Medlem
  • 2005-03-31 12:04

Om det ska vara på webbhallen och måste vara Sennheiser som inte ska läcka så mycket ljud så tycker ja du ska kolla på EH 2200, HD 200 eller HD 270, alla dessa är sluta och har 3.5mm plugg. Dock tror jag alla hade lite högre impedans 64 ohm tror jag det var.
Av dessa tycker jag EH 2200 verkar vara mest lämpad till iPod. Eller kanske HD 202 kan vara något? Denna är dock inte heltäckande, men passar bättre till bärbart.
Annars tycker jag du ska ta en titt på Koss Pro 3aa.

Sennheiser PX 200

Hörlurar finns naturligtvis i alla varianter och prisklasser.
Även om jag i mitt arbete använder hörlurar som kan konkurera ut det mesta ljudmässigt, så till iPoden gäller det ju att hitta lurar som är bra samtidigt som dom inte ger en en känsla av att man lika gärna kunde tagit med mej hela kontrollrummet till studion.
Det blir en kompromiss!
Utifrån dettta måste jag säga att för en som mej som tillbringar mycket tid på flyg och i turnébuss så är Sennheisers PX200 en väldigt trevlig upplevelse både ljud mässigt och prismässigt!
En allroundlur som funkar till mesta.. inte den bästa men den vill man ändå inte ta med sig om man reser.

1
Bevaka tråden