Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skin/väska igen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag är medveten om att det finns måga trådar om fodral men jag skriver i alla fall. Jag står i startgroparna att köpa en iPod photo 60g. Passar alla 4g fodral till pohot 60g. Den är ju lite fetare än "standard" iPod.

//Grannie

eftersom att det skiljer nästan 0,5 cm i tjocklek på iPod 4g 20GB och iPod Photo 60GB så kan iaf jag tänka mig att det i vissa, kanske tom ganska många, fall kan bli svårt att göra ett tajt skin som passar båda modellerna...

4g = fjärde generationens iPod, 60g kommer nog ta några år innan apple kommer upp i..

Beställde ett av de där gelskinnen via iskin.com till min 40GB. Läste i en tidigare tråd här att samma storlek som är gjord för 40GB även funkar för 60GB något jag tror på eftersom gelskinnen är väldigt flexibla och går att sträckas ut lite extra för en 60GB. Rekommenderar att köpa via iskin.com för övrigt. UPS Express på 3 dagar fram till dörren. Fick dessutom med en liten genomskinlig plastväska som extra skydd.

Ursprungligen av Pentax:

Beställde ett av de där gelskinnen via iskin.com till min 40GB. Läste i en tidigare tråd här att samma storlek som är gjord för 40GB även funkar för 60GB något jag tror på eftersom gelskinnen är väldigt flexibla och går att sträckas ut lite extra för en 60GB. Rekommenderar att köpa via iskin.com för övrigt. UPS Express på 3 dagar fram till dörren. Fick dessutom med en liten genomskinlig plastväska som extra skydd.

Kan nog ha varit jag som skrev om d?! Jag mailade nämligen till Iskin, för att ta reda på vilket eller vilka iSkins som funkade med en 60 Gb Photo. Här e vad dom svarade:

"...We have determined that we will sell only our Size B iskin for
the iPod photo 60GB. Customers who have purchased this model have concluded
that the fit is better than expected and have filed no complaints. We have
found that our Glo series in Size B tend to offer a slightly better fit than
the non-Glo. We recommend you give it try".

Har själv precis köpt ett iSkin Evo2 Ghost (som lyser i mörkret) o sitter o väntar på min Ipod 60 Gb nu....kommer skriva o berätta hur jag tycker fordralet passar o funkar med den så fort jag kan!! Har försökt få andra o skriva motsvarande recensioner, men intresset har varit minst sagt svagt....

Ursprungligen av Fiction:

Har själv precis köpt ett iSkin Evo2 Ghost (som lyser i mörkret) o sitter o väntar på min Ipod 60 Gb nu....kommer skriva o berätta hur jag tycker fordralet passar o funkar med den så fort jag kan!! Har försökt få andra o skriva motsvarande recensioner, men intresset har varit minst sagt svagt....

Köpte också "glo in the dark" Evo2 Ghost, en riktig pärla. I mitt tycke ett måste på de vita ipoddarna eftersom det bara inte funkar att ha dem utan fodral. Varför? Jo ytan är så pass skör och glansig att minsta nysningen skapar repor, dessutom känns den kladdig lätt när fingeravtryck gör ytan flottig(man kan skriva sitt namn i flott efter ett kort tag). Gelskinnen dämpar dessutom kontakten med bord och dylikt när man lägger ner podden.
Gillar också skrollskyddet på Evo2, en liten tunn plastplatta som läggs ovanför skrollen och som kilar in sig perfekt i gelskalet. Har svårt att tänka mig ett bättre skin till sin ipod faktiskt.

Ursprungligen av Pentax:

Köpte också "glo in the dark" Evo2 Ghost, en riktig pärla. I mitt tycke ett måste på de vita ipoddarna eftersom det bara inte funkar att ha dem utan fodral. Varför? Jo ytan är så pass skör och glansig att minsta nysningen skapar repor, dessutom känns den kladdig lätt när fingeravtryck gör ytan flottig(man kan skriva sitt namn i flott efter ett kort tag). Gelskinnen dämpar dessutom kontakten med bord och dylikt när man lägger ner podden.
Gillar också skrollskyddet på Evo2, en liten tunn plastplatta som läggs ovanför skrollen och som kilar in sig perfekt i gelskalet. Har svårt att tänka mig ett bättre skin till sin ipod faktiskt.

Du menar väl skärmskyddet o inte "skrollskyddet"?!? Har iaf inte fått något skydd för skrollhjulet eller clickwheelet....

Hej.

Tack för snabba svar. Det känns helt klart så att man skall köpa ett iSkin. Säljs det i sverige eller är det beställning från USA som gäller?

//Grannie

1
Bevaka tråden