Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

wow...nya minin.

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-23 15:17

Måste bara säga att Apple har överträffat sig själva igen!

Två modeller 4 och 6gig.

18 timmar battareitid!!!!
måste säga det igen 18 timmar.

Måste bara ha...

PS. Stackars alla er som tidigare köpt iPod Photo....priset sjönk precis med 2000 spänn..

  • Medlem
  • 2005-02-23 15:21

Nja nu va det inte helt rätt här va!

Den som nu kostar 2000 kr mindre är ju en 30gb (förra 40gb) dessutom får man nu inte med dockningsstation, Av-kabel...

Du får bara med:
Apple-hörlurar
Nätadapter
USB 2.0-kabel

Men minisarna va fina! "Nya" färger ochså tatt bort guld (Ingen köpte väll den bajsbruna ) och nya färgerna ser annurunda ut... Bra pris också! 1.895 för 4gb 2.395 för 6gb

Sen har dom ju tat bort den vanlga 40gb:arn dom vill väll få fler att köpa photo. Vanliga 20gb podden för 2.995 bra pris

  • Medlem
  • 2005-02-23 16:22
Ursprungligen av MsB:

Du får bara med:
Apple-hörlurar
Nätadapter
USB 2.0-kabel

Det är ju det man behöver, bra att de har skurit ner på tillbehör som drar upp priset
Men då är det klart, en 60GB blir nästa steg i min Ipodkarriär

Jag hade på känn att det skulle löna sig att vänta

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 17:32
Ursprungligen av MsB:

Du får bara med:
Apple-hörlurar
Nätadapter
USB 2.0-kabel

Men varför tog de bort Firewire kabeln skulle annars vilja byta till en iPod mini 6 GB.....
//Jakob

  • Medlem
  • 2005-02-23 18:08
Ursprungligen av pite_jacke:

Men varför tog de bort Firewire kabeln skulle annars vilja byta till en iPod mini 6 GB.....
//Jakob

Ta firewirekabeln från din nuvarande...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 21:48
Ursprungligen av MsB:

Ta firewirekabeln från din nuvarande...

Man måste nog sälja den gamla iPoden innan man skaffar en ny, så att man har råd med den nya.
Så jag tror det blir svårt att sälja en iPod utan firewirekabel och nätadapter.
Men det vore jävligt härligt med en mini har jag kommit underfunn med.
Speciellt när den har 6GB och 18 h batteritid!
//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 22:04

Någon som är intresserad av en iPod G4 20 GB+iSkin Evo 2+fjärrkontroll för 2300kr:) (köpt lite innan jul)?
//Jakob

Är det någon som verkligen*vet* att det är 18h utan extra batteripack som gäller? All 18h info som jag sett hittills har varit märkt med en liten asterisk (som sedan inte förklarats någonstans)

/Dragan (som om uppgifterna stämmer tänker skicka tillbaka sin 1 dag gamla 8h-mini)

Ursprungligen av Dragan:

Är det någon som verkligen*vet* att det är 18h utan extra batteripack som gäller? All 18h info som jag sett hittills har varit märkt med en liten asterisk (som sedan inte förklarats någonstans)

/Dragan (som om uppgifterna stämmer tänker skicka tillbaka sin 1 dag gamla 8h-mini)

Taget från tekniska spec på apple.com:

Power and battery (3)
Built-in rechargeable lithium ion battery
Playtime: Up to 18 hours when fully charged

Så eftersom det inte står något annat så skall det ju vara 18h utan extra batteripack...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 15:30

Vad ska vi som kastade ned en massa tusentalskronor gör nu då?

//C

  • Medlem
  • 2005-02-24 16:26
Ursprungligen av Archduk3:

Vad ska vi som kastade ned en massa tusentalskronor gör nu då?

//C

Sörja? Spara?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 16:30
Ursprungligen av MsB:

Sörja? Spara?

De borde ge mig typ en Shuffle som plåster på såren

//C

  • Medlem
  • 2005-02-24 16:42
Ursprungligen av Archduk3:

De borde ge mig typ en Shuffle som plåster på såren

//C

Alltid nått... ni fick ju iaf med dockan, AV-kabeln, Firewiresladd m.m som man inte får nu, alltid nått

Always look on the bright side of life! *Visslar fint*

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-23 15:25

hade då lätt köpt en photo 30gb istället för min vanliga 20gb om jag köpt idag... typ 500kr mer bara.
å andra sidan, hade jag väntat till idag så hade jag gått miste om mycket trogen tjänst som iPoden gjort mig hittills...

verkar som att man inte både kan äta kakan och ha den kvar.

avstår från att fälla någon ärlig kommentar ang mini.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 16:19

Någon som vet hur de har löst batterippestandabumpen? Är det bättre batteri eller sitter det i mjukvaran? Strömsnål hårddisk? Blir intressant att se reaktionerna på begagnatmarknaden...

Nu börjar det likna grejer..
Jag tackar min trogna Mini och säger
USA, Here i come.

Nämen vad kul. Köpte min Mini för två veckor sedan. Kostade mig 2600:- .

Det är lite irriterande att den kom nu. Den skulle ha kommit vid jul istället. Då hade jag fått en sån istället. Jag skickade e-post till Apple och frågade om det är möjligt att få batteriet utbytt mot ett 18 timmars när mitt 8 är utslitet. Väntar ivrigt på svar.

Ursprungligen av Hermie:

Det är lite irriterande att den kom nu. Den skulle ha kommit vid jul istället. Då hade jag fått en sån istället. Jag skickade e-post till Apple och frågade om det är möjligt att få batteriet utbytt mot ett 18 timmars när mitt 8 är utslitet. Väntar ivrigt på svar.

Bra tänkt.
Berätta för oss vad dom sa sen!

Ursprungligen av minipod:

Berätta för oss vad dom sa sen!

Det är inte helt säkert att jag får svar för jag skickade det till förslagsavdelningen och det stod att de tyvärr kanske inte kunde svara men om jag få svar skriver jag det här.

Läste på ett forum om en Amerikan som fått sitt test ex. av nya mini.
Hans batteri hade räckt i 17 timmar, och då hade han "lekt" mycket med sin mini i menyer volym etc.

Kan tilläggas att min vanliga "gamla" 4 gig räcker högst 4-5 timmar om jag gör så.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-02-24 11:25
Ursprungligen av governor:

Läste på ett forum om en Amerikan som fått sitt test ex. av nya mini.
Hans batteri hade räckt i 17 timmar, och då hade han "lekt" mycket med sin mini i menyer volym etc.

Kan tilläggas att min vanliga "gamla" 4 gig räcker högst 4-5 timmar om jag gör så.

Det här låter ju alldeles utmärkt! Mer batteritid OCH lägre pris!
Frågan är bara: Ska man beställa nu? (Priset kommer väl knappast sjunka ytterligare trots lanseringen av färgskärms-minin)

1
Bevaka tråden