Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra iPod på ström från datorn

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill få iPoden att använda datorns ström istället för sitt batteri. Jag kopplar den till datorn via USB2 och sen tar "säker borttagning" (i XP) och sen försvinner laddningsikonen i ipoden. Går den fortfarande på datorns ström eller hur gör jag för att den ska göra det?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-16 13:08
Ursprungligen av jarviklas:

Jag vill få iPoden att använda datorns ström istället för sitt batteri. Jag kopplar den till datorn via USB2 och sen tar "säker borttagning" (i XP) och sen försvinner laddningsikonen i ipoden. Går den fortfarande på datorns ström eller hur gör jag för att den ska göra det?

om du gör detsamma genom fw kör du på datorn. hur det funkar med usb2 vet jag inte.

men syns "blixten" fortfarande när du har matat ut när du kör med FW? min FW-kabel är upptagen...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-16 14:19
Ursprungligen av jarviklas:

men syns "blixten" fortfarande när du har matat ut när du kör med FW? min FW-kabel är upptagen...

laddningssymbolen visar på laddning, eller är stillastående, om batteriet är fullt.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-16 20:00

Först och främst: vilken generation iPod har du? Har du 3:e funkar det inte att ladda via USB2, men det ska fungera på 4G iPods. Om du har en 4G, pröva i någon annan dator (om du har möjlighet) och se om det fungerar där.

Jag har en iPod G4 och den slutar ladda om man tar säker borttagning när man kör på USB porten. FW gör det inte. Så det verkar som om du inte kan mata ut den om du vill ladda.

Jag har 4G. Ok, då vet jag iallafall, får väl köra på batterier istället.

För mig fungerar det om man tar "eject" i iTunes, men inte ifall jag gör det the "windows" way..

Prova.

1
Bevaka tråden