Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

God afton!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God fortsättning allihopa! Jag har precis inhandlat en grön iPod mini, och den ligger just nu på laddning för första gången. I manualen står det att man ska låta den laddas i 4 timmar innan man använder den första gången, men den har varit på laddning i 5 timmar nu, och den laddas fortfarande. Om ni minns, vad har ni för erfarenheter av detta? Hur lång tid kan det ta? Som sagt, så är jag ny här, och har precis fått min iPod, och jag kan absolut ingenting om det, mer än vad som kan läsas i manualen. Kan någon ge lite tips på olika saker som är det första man bör göra? Så som nedladdning av program och sånt till den, eller vad som helst. Jag använder Win XP, och jag är medveten om att det begränsar mig en del. Jag är lite skeptisk till iTunes, så jag laddade ner winampstödet, som jag läste om här på forumet, funkar det bra? Tacksam för all form av hjälp och tips!

Mvh Marcus

  • Oregistrerad
  • 2004-12-25 22:43
Ursprungligen av gubbtjyv:

God fortsättning allihopa! Jag har precis inhandlat en grön iPod mini, och den ligger just nu på laddning för första gången. I manualen står det att man ska låta den laddas i 4 timmar innan man använder den första gången, men den har varit på laddning i 5 timmar nu, och den laddas fortfarande. Om ni minns, vad har ni för erfarenheter av detta? Hur lång tid kan det ta? Som sagt, så är jag ny här, och har precis fått min iPod, och jag kan absolut ingenting om det, mer än vad som kan läsas i manualen. Kan någon ge lite tips på olika saker som är det första man bör göra? Så som nedladdning av program och sånt till den, eller vad som helst. Jag använder Win XP, och jag är medveten om att det begränsar mig en del. Jag är lite skeptisk till iTunes, så jag laddade ner winampstödet, som jag läste om här på forumet, funkar det bra? Tacksam för all form av hjälp och tips!

Mvh Marcus

Ladda ned senaste updateringen från Apples hemsida.

Att den laddar längre kanske den gör enbart första gången.

Är den svensk bör du ladda ned goPod och länk finns om du söker runt lite. Detta program tar bort volymbegräsningen.

Win XP bergränsar den inte så mycket som du tror. De flesta program du behöver finns till PC också men däremot måste man leta ett tag.

Winampstödet har jag inte använt. Men i värsta fall kan du väl föra över musiken med iTunes och sedan lyssna via Winamp. För iTunes är nog det lättaste programmet att använda för överförning och andra ändringar på iPoden.

//C

Tusen tack för hjälpen!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-26 02:21
Ursprungligen av gubbtjyv:

Tusen tack för hjälpen!

Det var så lite så

//C

Finns det inget sätt att utforska iPoden med mappar? Alltså, att man slipper att sortera låtarna efter album, artist, kompositör, osv. Att man browsar iPoden likadant som i min mp3-mapp, så man slipper att låtar sorteras bort från ett album på grund av avvikande ID-taggar.

iTunes envisas hela tiden med att göra allt automatiskt. Så fort jag kopplar in iPoden så börjar den grejja och föra över massa skit jag inte vill ha. Jag använder ephPod 2 för att föra över musik, fast varje gång jag kopplar in iPoden så sorterar iTunes om mina spellistor på ett sätt jag inte vill ha det.

Något annat jag stör mig på, som visserligen inte har med iTunes att göra, är att så fort man kopplar in iPoden till datorn, så börjar den ladda batteriet. Detta kan ju tyckas vara en bra funktion, men av mina erfarenheter gällande batterier till mobiltelefoner och dyl. så blir batteriets kapacitet sämre om man håller på och laddar hit och dit även om batteriet inte är tomt. Jag vet inte om det är likadant med iPoden, och isåfall, vet nån om man kan byta batteri till den, när det gamla börjar bli kasst? Jag kan inte tänka mig att man på egen hand kan öppna upp den.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-26 15:03
Ursprungligen av gubbtjyv:

iTunes envisas hela tiden med att göra allt automatiskt. Så fort jag kopplar in iPoden så börjar den grejja och föra över massa skit jag inte vill ha. Jag använder ephPod 2 för att föra över musik, fast varje gång jag kopplar in iPoden så sorterar iTunes om mina spellistor på ett sätt jag inte vill ha det.

slå bara av auto updaterintg

//C

Ahaaa!

Hmm, jag sitter och läser lite på forumet på iPodlounge.com, och hittade ett program som heter iPodwizard, som gör att man kan ändra grafik och fonter i firmwaren. Nu är jag ju nybörjare, och ni har säkert redan hört talas om detta, men har någon testat det? Och har man någon glädje utav det om man har en iPod mini?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-27 00:31
Ursprungligen av gubbtjyv:

Hmm, jag sitter och läser lite på forumet på iPodlounge.com, och hittade ett program som heter iPodwizard, som gör att man kan ändra grafik och fonter i firmwaren. Nu är jag ju nybörjare, och ni har säkert redan hört talas om detta, men har någon testat det? Och har man någon glädje utav det om man har en iPod mini?

Sök efter tråden "hackad iPod" eller "hackad iPod 60gig"

där finns alla svar

//C

hmm... jag söker men jag hittar ingen tråd som heter så!

1
Bevaka tråden