Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPod dog!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 11:26

Hej!

Jag skulle igår avsluta min dag som alla andra, genom att lyssna på min iPod innan jag somnade. Jag lyssnade en stund och så tog strömmer slut. Jag var för trött för att gå upp och ladda den. I morse när jag då skulle börja ladda så slog det mig rakt i ögonen. Min iPod var helt livlös, inte ett äpple i rutan så långt ögat kunde nå.
Är det fler än jag som har haft detta problem och vad finns det för hjälp?

  • Medlem
  • 2004-12-11 14:02
Ursprungligen av Petter:

Hej!

Jag skulle igår avsluta min dag som alla andra, genom att lyssna på min iPod innan jag somnade. Jag lyssnade en stund och så tog strömmer slut. Jag var för trött för att gå upp och ladda den. I morse när jag då skulle börja ladda så slog det mig rakt i ögonen. Min iPod var helt livlös, inte ett äpple i rutan så långt ögat kunde nå.
Är det fler än jag som har haft detta problem och vad finns det för hjälp?

Jag är ingen expert här. Är sprillans ny. Men jag har ett tips iaf!
Prova resetta spelaren! Tryck in menu + play samtidigt. Hör av dig och berätta om det funka! Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-12 04:34

Det fungerade alldeles utmärkt! Jag ringde Apple-support och dom visste hur man skulle göra. Det är tydligen ett ganska vanligt problem dethär när strömmen tar slut så låser den sig,

  • Medlem
  • 2004-12-12 10:11

Vad skulle man göra då? Var det menu + play eller?

Ursprungligen av MsB:

Vad skulle man göra då? Var det menu + play eller?

Ja. Den funktionen löser det mesta.

  • Medlem
  • 2004-12-12 21:58

OK.. kan vara bra att veta om man kommer i någon jobbig situation någon gång

Det funkar inte för mig. Min iPod e total död!!!Jag håller in menu+play men inget händer...hur ska jag veta att det händer nåt när den inte visar nånting?:S

Jag skulle vilja ha ett snabbt svar för att jag ska fan till sälen imorn!!!!:O

  • Medlem
  • 2004-12-25 13:20

Min ipod har hängt sig, i music quiz.. vad ska jag göra? vänta på att batteriet ska ta slut eller? menu + play funkar ju inte

  • Medlem
  • 2004-12-25 13:20

fast menu + runda i mitten verkade funka bättre

Ursprungligen av scall:

fast menu + runda i mitten verkade funka bättre

vad bra.. åkte ju till teknikmagasinet för att få reklamera den.men dom gav mej bara ett nummer.men de har ju fixat sig nu ;D

min dog också i helgen... jag tror inte man kan ha för stora mp3or igång och sen sätta den i viloläge då dör den och jag fick vänta tills batteriet tog slut.. men min mp3a va på 500mb...

Guys, you need to follow the whole process or it might not work:

1. Toggle the hold switch (slide hold button to on position then back to off)

2. Hold in menu button and centre (select) button together for minimum of 6 seconds.

That process should reset your mini. If you forget to toggle the hold switch first it may not work.... didn't with mine, anyway.

Ursprungligen av hekatomb:

min dog också i helgen... jag tror inte man kan ha för stora mp3or igång och sen sätta den i viloläge då dör den och jag fick vänta tills batteriet tog slut.. men min mp3a va på 500mb...

The size of the files should make zero difference. I use 50-60 mb .wav files without problem.

1
Bevaka tråden